Beantwoord

Meerdere keren achtereen uitvallen en herstarten van Experia Box v8

  • 18 January 2021
  • 9 reacties
  • 40 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 6 reacties

Vandaag is mijn Experia Box V8 meerdere keren uitgevallen en opnieuw opgestart. Gisteren gebeurde dit ook al een aantal keren maar niet zo vaak als vandaag. Ik heb hier al langere tijd last van maar zo vaak als nu heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
 

Bij voorbaat dank voor de reactie,

Ger

icon

Beste antwoord door GNB 25 January 2021, 23:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Het kan iets zijn in het netwerk achter het modem.  Wat heb je allemaal aangesloten op het modem qua randapparatuur?

Een bekabelde laptop, een draadloze laptop en enkele mobiele telefoons.

Badge +19

Geen tv ontvanger of versterker of iets dergelijks?

Heb je een koperverbinding en zo ja vervang het aansluitkabeltje voor een nieuwe max 150 cm

Nee geen TV ontvanger of versterker, wel een smart TV via wifi.

Ethernet kabel naar de laptop is nog maar enkele maanden oud en 5m lang. Bureau staat achter tegen de meterkast dus korte kabel volstond.

Badge +19

Een v8 vervangen doen ze helaas niet snel. Het beste kan je de klantenservice bellen 0800-0402 tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal. En dat verhaal is dat je modem niks meer doet. Er branden zelfs geen lampjes meer.  Dat klopt ook want je hebt de stekker er uit getrokken. 😉

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @GNB, het is erg druk op forum, vandaar dat je nu pas een reactie krijgt van een KPN moderator. Heb je inmiddels al contact gehad met een medewerker van de klantenservice? Zo niet, zou je dan jouw profiel willen invullen en mij een seintje willen geven? Dan ga ik eens kijken naar een oplossing voor jouw wegvallende verbinding. 

Beste Jeroen,

Het probleem is inmiddels opgelost. Vorige week contact gehad met de helpdesk. De V8 gereset via de verzonken knop aan de achterzijde. Daarna werkte de V8 weer naar behoren. Echter de medewerker constateerde een fout in de aansluiting. Vervolgens een monteur langsgeweest die de aansluiting heeft doorgemeten. Er bleek een een fout in de kabel te zijn (te lage weerstand tussen de aders). Vandaag is de kabel opgegraven en gerepareerd. Nu doet alles het weer en is de internet snelheid weer wat hij zou moeten zijn.

GNB