Beantwoord

Meerdere keren per dag Experiabox V10A resetten

  • 5 May 2021
  • 14 reacties
  • 183 keer bekeken

Gemiddeld moet ik per dag de experia box V10 A een paar keer resetten ivm het wegvallen van signalen. Dit is willekeurig bij verschillende apparaten zoals computer bekabeld, tv alsmede ook het wifi signaal.Het probleem had ik niet met de experiabox 9, maar dus wel met de V10A. Het is toch zeer vervelend dat dit elke keer plaats vindt.

 

icon

Beste antwoord door Bart_ 10 May 2021, 16:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dat is inderdaad niet helemaal de bedoeling: kun je iets meer vertellen over wat er gebeurt als het signaal wegvalt? Welke lampjes branden er op dat moment op je Experia Box en met welke kleur? En je hebt het over resetten: hoe doe je dit precies? 

Op de Experia box brand het groene lampje. Wat er uit valt is willekeurig. Soms de bekabelde tv of eveneens bekabelde computer of de wifi.( de wifi zijn twee door KPN geleverde experia wifi kastjes (zwart)

Het is ook voor gekomen dat de Experia Box lamp rood is en daardoor alles (ook de telefoon) het niet meer doet.

 

Met de Experia Box 9 hadden we deze problemen nagenoeg niet. Dit zelfde probleem was toen een keer voorgevallen waardoor we de van Box 9 naar Box 10A zijn gegaan (met de beste bedoelingen, wat helaas alleen maar meer problemen heeft gegeven). Ik heb hier al meerdere malen over contact gehad via de servicelijnen, waar ze niets anders doen dan de Experia box op afstand resetten(wat wij nu ook een paar keer per dag helaas zelf thuis ookmoeten doen.

Het resetten wordt gedaan door de box spanningsloos te maken(met de aan/uit schakelaar) en de spanning er daarna ook af te halen.

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Eric 65, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft? Dit zou kunnen helpen.

Dank voor het snelle reageren en het antwoord. Het terugzetten (nr2)naar de fabrieksinstellingen is ook al een paar keer gedaan. Helaas ook niet met het beoogde resultaat.

Reputatie 7
Badge +14

Graag gedaan hoor! Jammer dat het niet geholpen heeft. Hopelijk komt het snel goed.

Reputatie 7
Badge +20

Bijzonder @Eric 65 Ik zal 'm vanuit hier voor je doormeten. Ook hierbij zal ik de Experia Box moeten terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Is dat akkoord? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Gegevens zijn ingevuld.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Eric 65 Ik heb 'm net doorgemeten en zie vooralsnog niets geks. Dat betekent niet dat er niks aan de hand is, maar laten we nog een paar dingen proberen. Wanneer is de verbinding voor het laatst weggevallen? Heel flauw, maar zou je alle kabels eens willen controleren. Het komt echt regelmatig voor dat er een kabel niet goed zit of beschadigd is geraakt. Zou je ook het glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos willen maken? 

Ga ik nu gelijk doen. Het probleem is dat er een willekeur is in de storingen en helaas geen logisch geheel is te ontdekken.  Ik ga nu de handelingen doen.

Alle bekabeling nagekeken en de spanning van alle devices afgehaald. Daarna weer alles opgestart en (op de printer na) lijkt alles het voor nu weer te doen. (Ik ben benieuwd voor hoe lang, aangezien dit is ook al een paar keer eerder is gedaan.)

Helaas weer hetzelfde probleem. Na de verschillende handelingen heeft het even  weer gewerkt, maar zijn we inmiddels weer een paar resetten verder. Heel jammer.

Reputatie 7
Badge +20

Helaas weer hetzelfde probleem. Na de verschillende handelingen heeft het even  weer gewerkt, maar zijn we inmiddels weer een paar resetten verder. Heel jammer.

Bijzonder jammer! Ik zie inderdaad een verbrekende verbinding, @Eric 65  Ben je er akkoord mee als ik vanuit hier je Experia Box terugzet naar de fabrieksinstellingen? Ik kan niet om die actie heen. 

Prima Bart geen probleem.

Â