Beantwoord

Meerdere keren per dag PPPOE error in KPN box 12 modem

  • 2 April 2022
  • 9 reacties
  • 432 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb sinds een maand glasvezel van KPN. De verbinding is begin maart naar binnen gelegd en dezelfde dag nog aangesloten op het netwerk.

Sinds een week heb ik helaas problemen met dat het netwerk ineens 1,5 minuut wegvalt. Het internet lampje op het modem knippert dan en in het interface van de box 12 is de volgende error te zien nadat de verbinding weer online is: 

Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

 

Als ik op het forum kijk zie ik dat het opgelost wordt door een monteur langs te sturen omdat er iets mis schijnt te zijn met de GBIC in de centrale. Ik heb al telefonisch contact gehad met de klantenservice maar daar komen we alleen op het resetten van de NT en het modem uit omdat de medewerker zelf geen verbrekingen ziet.

Is het mogelijk dat er daarom iemand langs komt om dit probleem bij mij op te lossen?

Ik hoor het graag!

icon

Beste antwoord door arvdl 12 April 2022, 13:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @arvdl, welkom hier. 

Het modem valt dus af en toe even weg. Dat is niet zo fijn. Ik zag inderdaad ook een oud topic waar ze het over een monteur hebben. Ik ben dus gaan kijken wat ik kan. 

Ik zie zo een paar verbrekingen, maar die lijken van de herstarts te komen die je zelf hebt uitgevoerd. Ik heb wel je modem opnieuw opgestart., althans dat probeerde ik. Om te kijken of ik de monteur kon krijgen. Het lukte mij niet om het modem te herstarten. Toch is het mij gelukt om melding voor een monteur te maken. Deze komt niet meteen langs, maar je wordt eerst gebeld. Hoor graag van je als er contact is geweest. Dit zal verwacht ik binnen 2 dagen gebeuren. 

 

 

Reputatie 1

Hoi Bart,

Het modem is zojuist gereset dus volgens mij is het gelukt. Ook heb ik een SMS gekregen dat jullie direct met mijn probleem bezig gaan. 

Bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoor graag weer van je als er contact is geweest. 

Reputatie 1

Ik heb inmiddels contact gehad met 1 van de specialisten. Het schijnt een probleem met de Box 12 te zijn, mocht het zijn dat het probleem na een week niet opgelost was dan moest ik dat laten weten.

We zijn inmiddels een week verder en er zijn geen verbrekingen meer geconstateerd door mij.

Erg bedankt voor de hulp en het is dus opgelost. 

Reputatie 7
Badge +20

Dat klinkt helemaal top. Bedankt voor de terugkoppeling. 

Mocht er weer iets zijn, laat het dan weten. 

Reputatie 1

Hoi Bart_Z,

 

Ik heb inmiddels weer een aantal keer dezelfde foutmelding in m'n modem teruggevonden en de verbinding is ook weer meerdere keren deze maand verbroken, correlerend met de melding. Zojuist zelfs 2x achter elkaar.

Aangezien we nog steeds thuiswerken is dit niet erg prettig. Is het daarom mogelijk dat er iemand langs komt om te kijken wat er met de verbinding aan de hand is?

Alvast bedankt voor de hulp.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat je vanmiddag hebt gebeld, mijn collega heeft je verbinding weer doorgelopen maar kan de verbrekingen niet vinden. Na een reset werkte alles weer. Is dat nog steeds het geval? Want de reset vanmiddag is de enige verbreking die ik zo zie. 

@arvdl 

Ik had de afgelopen weken ook vaak dat de verbindingen wegvielen. Mijn Box12 is al vervangen en de problemen waren niet opgelost.
In de logging stond heel vaak ‘PPPoE error: timeout’

Vorige week heb ik een andere, kortere Cat6a-kabel tussen modem en glasvezelaansluitpunt geplaatst.
De kabel was 15m en is nu maar 1.2m.
Sindsdien staan de ‘PPPoE error: timeout’ niet meer in de logging.
Het lijkt er op dat de Box12 te gevoelig is voor zwakke of onderbroken signalen.

 

Wellicht kan je de kabel (laten) nakijken of vervangen om te testen of dat wat oplost.

 

Succes,

René

Reputatie 1

@Waterman61 

Bedankt voor de reactie René, deze zal ik zeker meenemen als ik weer problemen krijg. Op dit moment gaat alles goed, nadat de Box 12 is geüpdate naar de meest recente firmware versie.

 

Groet,

arvdl