Meerdere keren per dag valt wifi 10 seconden weg

  • 14 June 2022
  • 13 reacties
  • 74 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb hier thuis ook hetzelfde probleem, per dag valt de WiFi meerdere keer zomaar weg voor 10 sec.
Als je naar KPN itv aan het kijken bent, dan gaat het programma oneindig een klein stuk herhalen. Eerst dacht ik t aan de app van KPN, maar t ligt aan de stabiliteit van de WiFi van uit de KPN V12. Ik heb thuis zelfs 3 super WiFi punten geïnstalleerd. Ter vergeefs valt de WiFi opeens gewoon uit. 
Is er nog iemand met dezelfde probleem en hebben jullie of “KPN” een oplossing hiervoor?

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Infi245 en bedankt voor jouw bericht!

Irritant natuurlijk wanneer de wifi meerdere malen per dag wegvalt dus goed dat je dit probleem hier aankaart. Ervaar je alleen problemen met de wifi wanneer je de itv app gebruikt of ook in andere situaties? En heeft dit in het verleden wel gewerkt zoals je mag verwachten? 

Reputatie 1

Hi, het is niet alleen de itv app. Als de wifi even uitval, dan merk ik meteen op de Google hub scherm, die geeft aan dat er geen wifi verbinding is. En na 10 sec dan doet het weer.

En als mijn zoon Squla app en ander app ( bv gamen) gebruikt, dan blijft het beeld stil en dan laat het weten: geen internet verbinding.

Moet ik die 5 GHz optie uitzetten of ligt t aan iets anders?

Ik heb ook de wifi manager gebruikt om te kijken of de snelheid goed is, maar die geeft een test alleen aan op dat moment, is er ook een mogelijkheid om de wifi te monitoren( dat je terug kan kijken wanneer de wifi uitvalt en de reden?)

Groetjes.

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor de duidelijke toelichting @Infi245 :)
Laten we beginnen bij het begin zodat we ook zoveel mogelijk zaken uit kunnen sluiten. Kun jij voor mij je forumprofiel invullen en wil je een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Dan kan ik vanaf hier je verbinding tot aan het modem eens doormeten. Indien nodig kijk ik vanuit daar graag verder wat hier aan de hand is en wat er moet gebeuren zodat je wifi niet meerdere malen per dag wegvalt!

Reputatie 1

Hi, profiel is geüpdate.

Reputatie 7
Badge +12

Top, bedankt voor het invullen van je profiel @Infi245 :)

Allereerst heb ik je verbinding tot aan het modem (Experia Box) eens doorgemeten en dit gedeelte ziet er goed uit; er komt voldoende snelheid binnen en de lijn is stabiel, dat stukje kunnen we uitsluiten als eventuele boosdoener. Helaas hebben we geen mogelijkheid om de wifi voor een langere tijd te monitoren, helaas! Heb je alle 3 super wifi punten ook al een keertje een reset gegeven?

Reputatie 1

Hi, bedankt voor je antwoord.

Toen het probleem ontstaat, heb ik met behulp van kpn WiFi manager alles gerest. Het duurde wel even en toen was de internet snelheid nog erger geworden. 
Daarna heb ik de reset procedure nog een keer uitgevoerd, het ziet nu normaal.uit.

Ik heb nu een WiFi gastnetwerk aangezet en 3 iPads gebruikt t: om te kijken of het een verschil maakt.  Tot nu toe merk ik dat het haperen minder voorkomt: 1x halverwege van het programma. Ik vraag me af of WiFi Thuisnetwerk en WiFi gastnetwerk los van elkaar is en hoeveel WiFi apparaten kunnen erop gaan verbinden?

 

Reputatie 7
Badge +12

Dankjewel voor de toelichting!

Heb je de super wifi punten al eens handmatig gereset? Als je de wifi manager doorloopt dan reset deze namelijk niet de super wifi punten!

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Infi245 , heb je de super wifi punten inmiddels een handmatige reset gegeven?

Reputatie 1

Nee. Want laatst paar dagen werkt de wifi goed. Sinds ik de ipads op wifi netwerk gast heb gezet. Ik ga morgen één ipad weer op gewone wifi zetten om te kijken of het probleem er nog is. Ik laat je gauw weten.

Reputatie 7
Badge +12

Nee. Want laatst paar dagen werkt de wifi goed. Sinds ik de ipads op wifi netwerk gast heb gezet. Ik ga morgen één ipad weer op gewone wifi zetten om te kijken of het probleem er nog is. Ik laat je gauw weten.

Top, ik zie je bevindingen natuurlijk graag tegemoet :)

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Infi245! Wat is nu de stand van zaken, werkt alles nog steeds naar behoren?

Reputatie 1

Hi, sinds kpn vorige week de update van de modem heeft uitgevoerd, volgens mij…. Is tot nu toe geen enkele problemen meer. 

Hoop het zo gaat blijven.

Groetjes.

Reputatie 7
Badge +12

Hi, sinds kpn vorige week de update van de modem heeft uitgevoerd, volgens mij…. Is tot nu toe geen enkele problemen meer. 

Hoop het zo gaat blijven.

Groetjes.

Super, fijn om te horen en bedankt ook voor de terugkoppeling! Ik sluit dit topic nu maar mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan weet je ons te vinden :)