Beantwoord

Meerdere keren per uur PPPOE errors in KPN box 12 modem

  • 20 October 2021
  • 3 reacties
  • 138 keer bekeken

Sinds 10 jaar hebben we glasvezel van Telfort en later KPN.

Gisteren is het experia 10 modem overleden (geen spanning meer op te krijgen) en deze is direct vervangen.

Vandaag heb ik het KPN BOX 12 modem in gebruik genomen maar deze geeft veel PPPOE errors in het log.  Internet werkt een minuut of 5 en dan gaat het lampje op het modem knipperen en komen de PPPOE errors in het log en is de verbinding verbroken (disconnected weergegeven in het modem). Ik las dat dit mogelijk komt doordat er een aanpassing in de wijkcentrale nodig is om dit modem fatsoenlijk zijn werk te laten doen (zie bijv. https://forum.kpn.com/internet-9/meerdere-keren-per-dag-internet-drop-outs-pppoe-errors-in-kpn-box-12-modem-503614 ).

Televisie blijft het wel doen met af en toe een hikje (maar de TV gids bijvoorbeeld niet)

Wat mij betreft had ik gewoon weer een v10 gekregen, maar de enige optie is om morgen contact te hebben om een afspraak te maken met een monteur. Ik hoop dat deze snel kan komen én de oplossing ook meebrengt ivm. thuiswerken.

 

Wat reeds gedaan is, direct met een kabel aangesloten.

Reset van zowel glaskastje als de modem.

 

 

icon

Beste antwoord door BJD77 22 October 2021, 16:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @BJD77, welkom op het forum! Dit is inderdaad wel iets waar ik even naar wil kijken. Zou je jouw forumprofiel willen invullen en hier willen reageren als je dit gedaan hebt? 

 

Monteur is langs geweest, Box 12 is vervangen door een V10 en het “melkpak” van glasvezel is vervangen door een nieuwe. Nu werkt alles weer naar behoren.

Reputatie 7
Badge +30

Ha, goed om te horen, BJD77 :thumbsup_tone1: