Beantwoord

Meerdere keren per week start de verbinding via glasvezel langzaam op

  • 21 May 2023
  • 12 reacties
  • 89 keer bekeken

Meerdere keren per week heb ik last van een soort langzaam startende verbinding via glasvezel. Een groot aantal sites wil dan niet laden en komt in time out. ALS speedtest.net te starten is, dan zie je in het begin een heel lage snelheid. Op termijn komt hij er wel op de juiste snelheid, maar het is wel een dieseltje.

 

Dit is zowel bekabeld als via de wifi, met meerdere machines - het ligt niet aan 1 apparaat.

 

Modem is gereset en ook teruggewenst naar de fabrieksinstellingen. De hulp via de site stelt een monteur voor maar ik zie niet goed wat die m/v hier zou moeten doen.

 

Wat kan ik zelf nog onderzoeken?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 26 May 2023, 20:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Dag @Bob 1498 wat is er zoal aangesloten op het modem en welk type modem heb je?

Tis een Experia Box V10 A.

Bekabeld aangesloten een Mac mini ()Apple M2), via wifi een MacBook Air en een iPhone 11; alles op laatste versies OS

Hoi @Bob 1498 . Je schrijft dat je ook bekabeld hebt getest. Hoe als ik vragen mag?  Heb je zo'n ethernet naar usb-c adapter gebruikt? Of écht met een netwerkadapter? 

De mini heeft een echte ethernetaansluiting en die gebruik ik.

 

Het maakt mij overigens niet meer zo uit: nadat ik gisteren weer een heel ochtend zonder internet gezeten had (terwijl er geen storing was), heb ik mij aangemeld bij een andere provider.

De mini heeft een echte ethernetaansluiting en die gebruik ik.

 

Het maakt mij overigens niet meer zo uit: nadat ik gisteren weer een heel ochtend zonder internet gezeten had (terwijl er geen storing was), heb ik mij aangemeld bij een andere provider.

Oh, dat is jammer om te lezen. Ik had het graag verder met jou geanalyseerd. Hopelijk is het bij de andere provider beter. Zo niet, dan kun je deze ervaring meenemen bij de analyse daar en wijst het op een issue in het glasvezel netwerk. 

Hmm, tsja, ik blijf benieuwd dus doe graag mee.


Ik ben overgestapt omdat ik het beu ben urenlang geen internet te hebben terwijl alles zou moeten werken. Het is nu bij elkaar precies drie jaar getrut - ik wil zo niet door.

 

Even goed wil ik ook graag begrijpen wat er misgaat, al was het maar om mijn redeneringen te controleren.

 

Ik heb meerder machines die onafhankelijk van elkaar hetzelfde probleem laten zien: geen antwoord op een vraag uit een browser.
Ik heb heb meerdere ethernetkabels gebruikt, ik heb ook meerdere USB-ethernet-verbinders gebruikt en alle machines ook via wifi getest. Het zijn allemaal verschillende machines (in dit geval: allemaal verschillende processoren). Alle software van alle machines is up to date.

 

Ik heb het modem meerdere keren gereset, herstart en teruggezet naar fabrieksinstellingen, allemaal zonder effect.

Hoe lang zit je nog bij ons?  Ik wil best die lijn doormeten.

Dan heb ik wel je gegevens nodig.  Als je het ziet zitten, vul je profiel in en geef mij hier even een seintje

Leuk!

 

26-6

 

Ik denk genoeg ingevuld te hebben bij het profiel - ?

  2023-05-15 18:16:28       | 2023-05-19 22:58:27   | Lost-Carrier

De lijn meet stabiel momenteel.  Ik zie alleen een log van 15-5 voorbij komen.  Lost Carrier duidt vaak op een issue in het KPN netwerk. 

De toevoer van het signaal lijkt dus goed. De metingen zijn niet heilig maar geven vaak wel een indicatie. 

Dan zou het probleem dus ergens ná het glasvezelkastje gezocht moeten worden. 

OK, goed te weten.

 

Het suffe is natuurlijk dat ik KPN alleen via internet kan bereiken en da’s een ingebouwde fail: als ik een storing heb, kan ik die niet melden waardoor KPN per definitie nooit kan meten op het moment dat ik een klacht heb 🤓

 

Wat moeten we dan nu doen?

Je hebt niet ergens een eigen DNS ingesteld toch?  

Zijn de problemen er trouwens nog?  Is dit iedere dag hetzelfde liedje?  

Umm, ik denk (nu nog) dat een DNS lokaal wordt ingesteld per apparaat.

 

Ik kan me alleen voorstellen dat dit gebeurd is door/namens geïnstalleerde software, ik heb zelf in ieder geval niets ingesteld.

En het zou dan ook op alle drie machines ingesteld moeten zijn, toch?

 

Kwas vandaag en gisteren veel op pad, morgen weer een dagje binnen - ben benieuwd ;)