Beantwoord

met Super wifi geen FON meer?

  • 15 February 2020
  • 6 reacties
  • 394 keer bekeken

Reputatie 2

  Van de week Superwifi geinstalleerd en het werkt prima. De snelheid bij de Experia is hetzelfde als bij het tweede point, terwijl dat vroeger ongeveer een kwart was! Wel gaat de snelheid iets omlaag als ik de setup box inschakel, omdat ik aan het tweede point een ethernetkabel heb aangesloten naar de vip5202. Maar dat is niet te veel snelheidsverlies, vind ik.

Maar Ik las dat de WiFi van de Experia wordt afgesloten. Betekent dat dan ook dat FON is uitgeschakeld? Ik zou dat zelf kunnen testen natuurlijk, maar als ik kies voor FON als wifi is het jaren onvoorspelbaar of de verbinding lukt of niet. Geen pijl op te trekken. En ik heb echt van alles geprobeerd. Zeker thuis lukt het meestal niet. Dus vraag ik het maar hier. Als FON niet meer werkt vanwege de Superwifi, kan ik hem ook beter uitschakelen, denk ik.

 

 

icon

Beste antwoord door RBxx 15 February 2020, 14:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Bartjepa 

Op de Experia Box wordt de WiFi uitgeschakeld, en daar is dus ook geen Fon meer.

Maar op de Super WiFi punten kan je Fon ook weer aanzetten.

 

Reputatie 7

Wel gaat de snelheid iets omlaag als ik de setup box inschakel, omdat ik aan het tweede point een ethernetkabel heb aangesloten naar de vip5202. Maar dat is niet te veel snelheidsverlies, vind ik.

Interessant, een TV ontvanger die dus feitelijk via wifi met de Experia Box verbonden is.

Ik vraag me af of de IGMP multicast TV stream alleen naar de TV ontvanger verstuurd wordt en niet naar draadloos aangesloten apparaten zoals bijvoorbeeld een tablet of telefoon.

Ik hoop dat een KPN moderator daar een antwoord op kan geven.

Reputatie 2

Ruud,

het wachtwoord achterop de eerste point pakt niet! Bovendien kan ik het veld Gebruikersnaam geen Admin invullen. Ik denk dat ik het zo maar laat. Bedankt anyway!

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Bartjepa, heb je de Super WiFi's geïnstalleerd m.b.v. de KPN Thuis app?

Dan heb je daar ws. een (nieuw) beheerderswachtwoord aangemaakt. Datzelfde wachtwoord geldt dan ook als je nu de web-interface benadert op http://192.168.2.151/login.htm.

Gebruikersnaam hoef (en kan) je niet invullen, daar staat al (heel vaag zichtbaar) admin.

Reputatie 2

Ruud 

klopt en ik heb hem kunnen instellen! Niet dat FON werkt maar dat was het andere verhaal ! Laat ik ff zitten. 

 

Bedankt!

Dick

 

Reputatie 2

Ruud,het volgende is dat als je FON hebt opengesteld, dat je dan een ellenlange lijst in je systeemoverzicht krijgt van alle mensen die mijn voordeur voorbij lopen en FON aan hebben staan. Nu zijn het er nog 120, maar dat groeit en groeit. “Forget” werkt niet en bovendien heb ik geen zin om dat 120 x te doen! Ken jij dat “probleem” ook?