Beantwoord

Meting huisaanuiting

  • 25 May 2019
  • 20 reacties
  • 1275 keer bekeken

Badge
Goedemorgen, ik heb een vraag: is het mogelijk dat er op mijn huisadres een meting gedaan wordt of er werkelijk een bridge tap aanwezig is, dit wordt mij namelijk wijs gemaakt. Na veelvuldig zoeken door diverse instanties is deze n.l niet te vinden. Vandaar mijn vraag en de hoop dat ik geholpen kan worden.
groet,

Ton
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 27 May 2019, 13:32

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi Ton, welkom op het KPN Forum. Ik zal dit verder voor jou uitzoeken. Ervaar je problemen met je verbinding? Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld? Ik hoor graag van je!
Badge
Beste Vikash,
ik heb alles in mijn profiel gezet.
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Ik kom op dit adres geen KPN aansluiting tegen. Ik zou je graag verder willen helpen, maar dat kan alleen maar wanneer je een abonnement bij KPN afneemt. Je kan het beste contact opnemen met jouw huidige provider.
Badge
hoe zou ik er dan achter kunnen komen of er achter kunnen komen of er werkelijk een bridge tap aanwezig is. De huidige provider wil mij niet verder helpen omdat ze zeggen dat kpn dit gemeten heeft?
Reputatie 7
Badge +21
Je geeft aan dat je sinds februari al een wegvallende internetverbinding hebt. Als je aan je huidige provider doorgeeft dat je het last van hebt zullen zij het verder moeten oppakken. Je kan het beste telefonisch contact opnemen en doorgeven wat er aan de hand is. De manier waarop ze dit moeten oplossen kan je achterwege laten in het gesprek. Als het maar opgelost wordt, zodat je weer ongestoord kan internetten. 😉
Badge
helaas heb ik al 12 x telefonisch contact gehad, maar ze weigeren op alle manieren het op te lossen. Ze blijven er op hameren dat de bridge tap verwijderd moet worden.
Er hebben diverse monteurs naar gekeken maar deze zit er niet. Daarom is / was mijn vraag kan de netbeheerder kpn mij daar uitsluitsel over geven dat het werkelijk zo is.
Reputatie 6
Badge +8
Als ik dit lees ben ik wel nieuwsgierig hoe die aansluiting bij jou er uit ziet. Waar zit je ISRA punt? Hoe is je modem aangesloten? Blijkbaar is de situatie bij jouw woning niet standaard.
Badge
De aansluiting zit op een telefoon wand contactdoos hierop is het modem direct met telefoonstekker ingeplugd het kabeltje uit het modem plug je in de telefoon stekker
Hallo @TonvanHengel ,
misschien is het handig om even een foto van de situatie bij te voegen.
1 plaatje zegt meer dan 1.000 woorden.
Badge
ooo
Badge
Sorry bovenstaande was een foutje

Hallo @TonvanHengel ,
zo te zien ben je klant van T-Mobile en kan KPN je niet (verder) helpen.
Neem s.v.p. contact op met je eigen provider.
Badge
het is vervelend dat ik zo blijf zeuren hoor, maar mijn enige vraag : het netwerkbeheer is van kpn die is de enige de een bridge lus kan meten. Waar zou daarvoor terecht kunnen?
t-mobile zegt dat er een lus in zit en weigert verder enige actie.
Er zijn meerdere bedrijven geweest die nl geen lis kunnen vinden.
nogmaals sorry dat ik blijf zeuren maar kpn netwerk was nog mijn enige hoop.
Reputatie 6
Badge +8
Maar waar zit je ISRA punt? Want wat ik daar op de foto zie is geen ISRA punt. Zit je soms in een appartementencomplex waar de verbinding centraal binnenkomt?

Overigens hebben de anderen helemaal gelijk. Jij hebt problemen met je internet van T-mobile en zij moeten het voor je oplossen. Als dat betekent dat KPN een onderzoek moet doen naar een mogelijke bridge tap dan moeten zij dat in samenwerking met KPN oplossen, niet jijzelf.
Als T-mobile dat weigert dan zou ik mijn contract met hen opzeggen en een betere provider zoeken.
Reputatie 7
Badge +21
Ik begrijp dat het, maar ik kan jou echt niet verder helpen. Je betaald T-Mobile voor het leveren van hun diensten. Als je aan T-Mobile aangeeft dat je niet goed gebruik kan maken van hun diensten, moeten zij het probleem verhelpen. Mochten zij zelf het probleem niet kunnen verhelpen, dan zullen zij zelf opzoek moeten gaan naar de juiste oplossing.
Ik was benieuwd waar het hier nu eigenlijk over gaat, dus maar even opgezocht :
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/alles-over-bridge-taps-303602
Aha, een loze aftakking dus. (zeg dat dan gelijk, al die engelse poe-ha)
Dat betekend een ontdekkingstocht in je eigen huis op zoek naar de lassen, volg de kabel 🙂
Hallo @KeesYagi ,
vak-jargon is in de regel in het Engels omdat dat internationaal door vrijwel iedereen die daarvoor geleerd heeft begrepen wordt en alle manuals=handboeken zijn in de regel allemaal in het Engels geschreven.
Alle standaarden die ooit voor een bepaald vakgebied wereldwijd vastgesteld zijn, zijn in de egel ook inhet Engels, gewoon een standaard dus, niks mis mee.
Dat niet iedereen dat begrijpt is een ander verhaal, als het niet je vakgebied is, is het soms moeilijk te doorgronden en dus verkeerd te interpreteren.
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb geen bericht van je ontvangen. Ik hoop dat T-Mobile jou verder helpt zodat je weer gebruik kan maken van een stabiele internetverbinding.
Badge
Helaas heeft t-mobile nog steeds geen oplossing aangeboden. Ze blijven volhouden dat ze niets kunnen doen.
Nog even een vraagje: hoe kan ik er achter komen dat KPN een bridge tap heeft gemeten volgens t-mobile
Reputatie 7
Badge +21
Er zijn verschillende afdeling binnen KPN. Wanneer een provider zijn diensten levert over het netwerk van KPN en daar vragen over heeft kan alleen de provider zelf contact opnemen met KPN Wholesale.

KPN heeft 2 verschillende kanten. De ene kant is KPN als provider die de diensten levert en waar klanten gebruik van kunnen maken om te kunnen internetten en televisie kijken. Voor vragen over deze diensten kan je terecht op dit forum. De andere kant is KPN Wholesale. Zij beheren het KPN netwerk en leveren diensten aan andere providers, zoals T-Mobile. Op het moment dat er problemen zijn met de verbinding kan T-Mobile contact opnemen met KPN Wholesale.
Ik zou je heel graag verder willen helpen maar dat is helaas niet mogelijk omdat je geen klant bent bij KPN. 😐

Reageer