Migratie naar VDSL mogelijk?

• 6 juli 2012
  • 4 reacties
  • 8354 keer bekeken

Hallo,

Ik heb momenteel een Alles-in-1 Standaard pakket. Na een jaar lang storingen te hebben gehad en ontzettend vaak te moeten bellen met de Technische Helpdesk, is er (meerdere malen door mensen van de tweede lijn) geconcludeerd dat (waarschijnlijk) VDSL de enige optie is om van alle problemen af te komen.

Nou zag ik vanochtend dat het Premium pakket eindelijk beschikbaar is op mijn postcode. Zou ik omgezet kunnen worden naar VDSL? Ik wil eerst eens zien of de problemen verdwijnen voordat ik overweeg te upgraden naar het Premium pakket of over te stappen naar een andere Provider.

Bij voorbaat dank.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Volgens mij is het Standaard Alles in één ook een VDSL gezien de max snelheid.

Bij mij is bij aangaan van het Standaard Abbonement de ADSL2+kaart in de wijkcentrale vervangen voor een VDSL kaart om de snelheid te kunnen gaan benaderen/halen.

Reputatie 3
Badge +6
Hallo phenom,

Kun je mij via een privébericht je postcode + huisnummer toesturen dan kijk ik wat voor kaart u in de wijkcentrale heeft.

Met vriendelijke groet,

Daan

Privébericht is verzonden!
De omzetting naar VDSL heeft vandaag plaatsgevonden. Helaas is het zo dat ik in plaats van een upgrade in snelheid, momenteel een lagere snelheid (in het modem) heb dan met ADSL2+, dat terwijl ik door een KPN medewerker verteld ben 350-400 meter verwijderd te zijn van een (nieuwe) buitenring. Aan de hand van de onderstaande waarden, krijg ik het idee dat ik nog steeds 'aangesloten' ben op de wijkcentrale.

Kan hier aub naar gekeken worden? 

Gegevens ZTE Modem:

Modulation TypeVDSL2
Actual Rate (Up/Down)1567/15515 kbps
Attainable Rate (Up/Down)1592/16860 kbps
Output Power (Up/Down)7.7/18.8 dBm
Data Path (Up/Down)Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down)73/159 ms
INP (Up/Down)2/4 symbols
FEC (Up/Down)9679/368
CRC (Up/Down)1/0
TPS_TCG.993.2_Annex_K_PTM