Beantwoord

Migratie-order mislukt : KPN monteur geen toegang tot wijkcentrale / PoP

  • 12 August 2020
  • 11 reacties
  • 347 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Afgelopen maandag zou ik aangesloten worden, maar de KPN monteur (die de migratie order uitvoert i.p.v. Netwerk NL) kwam de wijkcentrale / PoP niet in…. slot defect. Het is een migratie-order, dus ik stap over vanuit andere glasvezel provider (met overstapservice).

De monteur meld zijn bon af, met code 20.

Oorzaak: 20. Herplannen ivm geen licht/synch/data/internet…

Nu komt de order bij de “Backoffice” te liggen van KPN.

 

De vragen:

  1. Is de juiste code gebruikt door monteur? Zo nee, welke code had men moeten gebruiken? Ik krijg nu de indruk dat er acties opgezet worden die helemaal niet nodig zijn. Zoals een doormeet test door Netwerk NL. Ik heb al meerdere glasvezeldiensten gehad en mijn beide vezels op mijn aansluitpunt (FTU) doen het prima. Nooit gezeur gehad met te hoge demping of geen licht op de vezels. Immers, ik heb nu bij mijn huidige aanbieder al een abonnement, dus mijn glasvezelkabel is gewoon aangesloten.
  2. Wat is de doorlooptijd van een mislukte migratie order? Hoe lang blijft dit bij de “backoffice” liggen?
  3. En hoe lang duurt het voordat de monteur opnieuw de migratie order uitvoert, dus wanneer ligt de order weer bij de planning?

 

Ik heb het gevoel dat ik weer het bekende “kastje/muur” gaat ontstaan en loopt het proces dus weer verkeerd.

Met jullie supportdesk bellen kom ik geen steek verder, die verwijzen iedere keer naar de backoffice “ik zet uw melding door en het verzoek u te bellen”. Het is nu woensdag, nog steeds niets gehoord. Geen goed begin van een KPN abonnement dus.

icon

Beste antwoord door soundwork 18 August 2020, 14:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Voor de KPN admins op het forum: klant gegevens toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @soundwork, welkom en dank voor de gegevens. Belangrijkste eerst: je maakt inderdaad gebruik van overstapservice. Dan geven wij ook pas aan je oude provider door dat je aangesloten bent als de order gereed is. En dat gebeurt pas als je signaal hebt en je KPN Box iis aangesloten ter activatie. Dus je zou gewoon diensten moeten blijven houden zolang jij de spullen van de oude provider aangesloten laat.

Dan, de afmelding van de monteur. Die is correct, want zonder dat in de centrale de aanpassing is gemaakt, is er ook geen licht. De backoffice pakt dit op en neemt contact met jou op om de monteur opnieuw in te plannen. Ik kan je dan ook alleen maar vragen om af te wachten. Je krijgt uiteindelijk ook een sms met een telefoonnummer en code. Daar kun je dan ook zelf contact mee opnemen als ze niet al voor die tijd gebeld hebben.

Wel heb ik nog even specifiek een notitie toegevoegd voor de backoffice dat de monteur het niet kon afmaken vanwege een defect slot. Dit omdat ik niet zeker weet in hoeverre zij dat kunnen inzien vanuit de monteursmelding zelf. En beter een keer teveel genoteerd dan een keer te weinig :)

Reputatie 4
Badge +3

hallo Erik_, dank voor je reactie.

Ook je collega’s hebben al een notitie toegevoegd voor de backoffice.

Ik begrijp dat het dagen kan duren voordat toegang tot de wijkcentrale hersteld is.

Gaan dit dan weken worden?? Ik heb echt weinig zin om zo lang te wachten om aangesloten te worden.

Ik begrijp ook niet waarom dit zo lang moet duren. Het opererende bedrijf Reggefiber is opgegaan in KPN Netwerk NL, dan mag je toch verwachten dat de “lijntjes” korter worden tussen beheerder en operator.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @soundwork, helaas zijn die lijntjes nog niet kort genoeg om dit soort processen voor ons volledig inzichtelijk te maken.
Een oplostermijn kunnen wij helaas weinig over zeggen, ik hoop dat de backoffice je daar meer duidelijkheid in kan verschaffen.

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @soundwork, helaas zijn die lijntjes nog niet kort genoeg om dit soort processen voor ons volledig inzichtelijk te maken.
Een oplostermijn kunnen wij helaas weinig over zeggen, ik hoop dat de backoffice je daar meer duidelijkheid in kan verschaffen.

Ja, maar het probleem is dat de backoffice niet telefonisch te benaderen is en terugbellen doen ze niet of nauwelijks….

Reputatie 4
Badge +3

@Erik_ inmiddels nieuwe afspraak ingepland. Maar niemand kan mij vertellen of nu wijkcentrale wel toegankelijk is… Dus kan op herhaling van zetten zodra monteur opnieuw wijkcentrale poogt binnnen te gaan. Ook NetwerkNL zegt dat migratieorder door KPN gewoon is verschoven naar de nieuwe datum van de afspraak.

Reputatie 7
Badge +30

De activatiedatum van het signaal gaat gewoon mee met de monteur, dat is altijd zo als de monteur voor die tijd ge/herpland wordt. Dus wat dat betreft kom je in ieder geval niet zonder diensten te zitten omdat wij ook niet eerder de oude provider afmelden dan bij activatie. 

Er is inderdaad een nieuwe afspraak, voor de 18e. Ik ga ervan uit dat in de tussentijd de wijkcentrale toegankelijk wordt gemaakt. Dat is uiteindelijk waar de back office voor is. Om dit soort dingen door te geven aan KPN NetwerkNL zodat zij het slot kunnen herstellen. Maar wij kunnen dat niet inzien verder, dus ik kan ook alleen maar vragen om af te wachten.

Reputatie 4
Badge +3

De activatiedatum van het signaal gaat gewoon mee met de monteur, dat is altijd zo als de monteur voor die tijd ge/herpland wordt. Dus wat dat betreft kom je in ieder geval niet zonder diensten te zitten omdat wij ook niet eerder de oude provider afmelden dan bij activatie. 

Er is inderdaad een nieuwe afspraak, voor de 18e. Ik ga ervan uit dat in de tussentijd de wijkcentrale toegankelijk wordt gemaakt. Dat is uiteindelijk waar de back office voor is. Om dit soort dingen door te geven aan KPN NetwerkNL zodat zij het slot kunnen herstellen. Maar wij kunnen dat niet inzien verder, dus ik kan ook alleen maar vragen om af te wachten.

 

Dank voor je reactie, maar het blijft mij verbazen hoe slecht KPN inzicht heeft hoe het staat bij NetwerkNL. Jullie leveren aan een klant een dienst over glasvezel, dan lijkt het mij logisch dat je van A tot Z in de schakel de boel inzichtelijk hebt. Maar anno 2020 werken alle partijen nog flink langs elkaar heen. Heel erg jammer.

 

Ik neem overigens aan dat je mijn vorige reactie wel goed hebt begrepen?

Netwerk NL geeft aan dat ze niets hebben ontvangen over het niet toegankelijk zijn van wijkcentrale. De migratie order is alleen opnieuw geprikt met als reden “monteur geen toegang tot PoP”. Ze plannen hem gewoon opnieuw in en “that’s it”.

Reputatie 7
Badge +30

Dat de KPN NetwerkNL klantenservice niets zag staan over het ontoegankelijk zijn van de wijkcentrale wil niet zeggen dat er dan ook geen melding over is gemaakt. Ook bij hen geldt dat de klantenservice niet altijd alles volledig kan inzien, net als dat dit bij ons zo is. Onze back office levering heeft contact met de back office/leverafdeling van KPN NetwerkNL en regelen dit soort dingen. Wat daarvan dan voor de beide front offices zichtbaar is kan wisselen.

Ik zie hier nu wel dat de monteur is geweest, en dat de order is afgerond. Werkt alles nu?

Reputatie 4
Badge +3

Dat de KPN NetwerkNL klantenservice niets zag staan over het ontoegankelijk zijn van de wijkcentrale wil niet zeggen dat er dan ook geen melding over is gemaakt. Ook bij hen geldt dat de klantenservice niet altijd alles volledig kan inzien, net als dat dit bij ons zo is. Onze back office levering heeft contact met de back office/leverafdeling van KPN NetwerkNL en regelen dit soort dingen. Wat daarvan dan voor de beide front offices zichtbaar is kan wisselen.

Ik zie hier nu wel dat de monteur is geweest, en dat de order is afgerond. Werkt alles nu?

 

Ja, de order is afgerond en werkt nu.

Met 2 man zijn ze langs geweest, er is naast KPN monteur ook een monteur van een andere firma langsgeweest die KPN inhuurt. Hij opende deur van wijkcentrale / PoP.

 

Dit topic mag op slot.

Reputatie 7
Badge +30

Top, goed om te horen :)