Beantwoord

Mijn alarmsysteem kan geen verbinding maken met Wifi experia box v10a

  • 26 August 2019
  • 12 reacties
  • 635 keer bekeken

Dag iedereen,

Sinds enige tijd heb ik het probleem dat mijn alarmsysteem niet langer verbinding wil maken met de wifi van mijn Experia Box v10a dan wel een router/versterker die hiermee verbonden is terwijl dit voorheen wel gewoon mogelijk was. Wanneer ik verbinding probeer te maken met het wifi netwerk dan mislukt de verbinding en krijg ik de melding van mijn alarmsysteem (Nexus cctv) dat er een communicatiefout is opgetreden.

Dit probleem ontstond nadat ik mijn TP-Link Deco M9 plus wifi mesh systeem geïnstalleerd had voor een beter wifi bereik. Uitzetten en afkoppelen van dit systeem verhelpt het probleem niet. Het resetten van de Experia Box en terugzetten naar fabrieksinstellingen helpt evenmin. Ook niet als ik het zelfde voor het alarmsysteem doe.

Het vreemde is dat wanneer ik mijn alarmsysteem verbind met de hotspot van mijn mobiele telefoon of bv. het wifi netwerk van bij mijn ouders thuis er wel direct een verbinding ontstaat. Op basis hiervan heb ik het vermoeden dat het aan de Experia Box ligt.

Heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen en wat ik nog zou kunnen proberen?
icon

Beste antwoord door stefan_flierman 29 August 2019, 16:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Och... de v10a heeft zo veel bugs, dat het moeilijk te zeggen is welke bug hiervoor verantwoordelijk is 🤖

Maar euhm... als je dat tp-link setje gewoon installeert, dan zou die daar gewoon verbinding mee moeten kunnen maken hoor.
Reputatie 7
Badge +24
Zet wifi 5 GHz ff uit of geef het een andere naam dan het 2.4 GHz netwerk.
@stefan_flierman . Welkom op het forum.
Wat een nare storing! Ik denk dat het de moeite van het proberen waard is om de 2,4 en 5Ghz te scheiden zoals @Nick83 aangeeft. Dat kan bij de v10a alléén via deze tool:
https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

Laat je weten of dit geholpen heeft?
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het vanavond gelijk proberen.

Jullie horen nog van me.
@Erwin_ wanneer ik de servicetool opstart om mijn wifi naam te veranderen krijg ik deze foutmelding: "We kunnen je in deze servicetool helaas niet verder helpen door een technische beperking." Wat nu?
Ai, dat is jammer om te lezen. Dat is namelijk de enige manier.
Je probeert dit thuis, met een bedraad aangesloten pc of laptop? (indien wifi, weet je zeker dat je op je eigen netwerk zit? ) Dit moet ik even zeker weten.
Als dat het geval is zet ik het direct door naar de techneuten, want dan lijkt er iets mis met de tools
Dit probleem doet zich zo wel bedraad als op wifi voor.. Ik weet ook zeker dat het mijn eigen netwerk betreft... erg vreemd en jammer dit.
Dit is een tijdelijke storing. Dat weet ik vrij zeker. Ik ga er direct achter aan!
De KPN monteur komt morgen langs. Hopelijk is het probleem daarna verholpen.
Reputatie 2
Via je mobiel en internet krijg je meestal een andere stream uit je camera: kleiner beeldformaat en meer compressie, dat loopt dus intern in je apparatuur anders dus je probleem kan heel logisch zijn.

Een serieus alarmsysteem loopt niet draadloos maar bekabeld dus ik zou dit aangrijpen het beter in te richten: bekabeld. De kosten om een WiFi beveiligingssyteem op afstand lam te leggen (helemaal met een experiabox) kost vier à vijf euro, is oersimpel, kost nog geen 10 minuten leertijd en is makkelijk verkrijgbaar.
Ik ben heel benieuwd en ik hoop uiteraard dat het opgelost wordt. Laat je weten hoe het afloopt?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, laat het mij weten!