Beantwoord

Mijn Experiabox kan geen ipv6 aan

  • 23 July 2019
  • 13 reacties
  • 493 keer bekeken

Waarom geen ipv6?

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 25 July 2019, 12:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 3
Badge +1
wat bedoeld u met geen ipv6?
Mijn experiabox laat geen ipv6 toe.
Reputatie 3
Badge +1
om welke experiabox gaat het? u kunt dat wijzigen in de experiabox via ip http://192.168.2.254/ en dan in het tabje instellingen en dan ipv6
Reputatie 7
Badge +24
De aansluiting moet ook ipv6 ondersteunen. En in grote delen van nl is dat volgens mij nog niet zo. KPN is dat aan het uitrollen, maar dat gaat niet zo hard.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @vranckenstein, welkom terug! Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies wilt weten, maar we hebben op onze website een pagina volledig ingericht met informatie over IPv6. Dat, samen met de antwoorden die hierboven zijn gegeven, leidt vast tot een antwoord op je vraag. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het me dan weten?
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, dus ik hoop dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, geef gerust een gil!
Check mijn experiabox en concludeer dat deze geen ipv6 doorlaat en los dit dan op a.u.b. Marcia. B.v.d.
Check mijn experiabox en concludeer dat deze geen ipv6 doorlaat en los dit dan op a.u.b. Marcia. B.v.d.
Hallo @vranckenstein , het kan zijn dat KPN in jouw regio nog geen IPv6 actief heeft.
Mocht dat komen dan wordt dat vanzelf via een firmware-update geregeld.
Het kan ook zijn dat jouw modem (nog) geen IPv6 ondersteunt,
maar je hebt in een eerdere vraag binnen dit topic (nog) geen antwoord gegeven op de vraag welk merk en type modem je van KPN hebt.
Reputatie 7
Badge +24
het kan zijn dat KPN in jouw regio nog geen IPv6 actief heeft.
Zei ik ook al. Maar dat is iets wat de topicstarter kennelijk geen zier kan schelen...
Dank je Nick83 (is dat je leeftijd?) voor je vriendelijke reactie..
Jan-D: ik verwacht een antwoord van KPN, zij weten of er IPv6 actief is in mijn regio en/of mijn experiabox daarvoor is ingericht. Dat is alles wat ik wil weten.
Dank je Nick83 (is dat je leeftijd?) voor je vriendelijke reactie..
Jan-D: ik verwacht een antwoord van KPN, zij weten of er IPv6 actief is in mijn regio en/of mijn experiabox daarvoor is ingericht. Dat is alles wat ik wil weten.

Hallo @vranckenstein , dan moet je je vraag rechtstreeks aan KPN stellen via de geëigende kanalen en niet via dit forum.
Binnen dit forum krijg je ook reacties van medeforumleden die mede proberen tot een oplossing te komen of een antwoord te vinden.
Dat begrijp ik Jan-D, maar KPN stuurt mij steeds terug naar het forum en hun website. Daar vind ik geen antwoord.
Hier dus ook niet. Bedankt voor je reacties.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @vranckenstein, in de link die ik je stuurde staan vier zaken waarmee jouw vragen volgens mij worden beantwoord:

Krijgen alle klanten IPv6?

IPv6 wordt gefaseerd uitgerold en uiteindelijk krijgen alle klanten van KPN een IPv6-reeks.

Welke modems zijn geschikt voor IPv6?

Op dit moment ondersteunt alleen de KPN Experia Box V9, V10 en V10a IPv6.
De KPN Experia Box V8 is wel geschikt, maar de huidige software van de Experia Box ondersteunt dit nog niet.

Kan ik IPv6 bestellen?

Je kunt IPv6 niet bestellen. IPv6 wordt gefaseerd uitgerold.

Kan ik controleren of ik IPv6 kan gebruiken?

Ja, je kunt via http://ipv6test.google.com testen je een IPv6-verbinding hebt.


Heb je via de link gecontroleerd of je een IPv6-verbinding hebt? Als dat niet het geval is, dan zal je moeten wachten tot het bij jou uitgerold wordt. Ik kan dit niet voor je bespoedigen en heb helaas ook geen indicatie wanneer het in dat geval bij jou gaat komen.