Mijn externe toegang Windows Home Server wordt geblokkeerd

• 1 september 2013
  • 8 reacties
  • 5112 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb hier op het forum al zitten zoeken of er een oplossing is voor mijn probleem.

Dat heb ik niet gevonden dus daarom deze nieuwe topic.

Ik heb een extra computer in huis waarop Windows Home Server is geinstalleerd als een thuis server.

Hierop deel ik diverse media en documenten. maar om alles er uit te kunnen halen uit het programma wat er uit te halen valt wil ik natuurlijk ook externe toegang buiten mijn thuisnetwerk.

Ik heb van alles geprobeerd, maar hij geeft tekens het volgende aan 

"Port Forwarding is niet juist gecongigureerd op de router

En de "" Externe toegang wordt geblokkeerd door de Router, de Poorten 80~443  worden door sommige internet providers geblokkeerd om te voorkomen dat ze externe toegang toegang hebben tot de service die op het netwerk worden gehost

Ik heb de Experiabox ZTE H220 en er zit een Sweex router tussen.

Kan iemand mij hierbij helpen hoe ik de instellingen in de Modem en of router moet veranderen om dit goed te krijgen.

Met vriendelijke groet 

Jelle

8 reacties

Reputatie 7
Hoi Jelle,

Je zal je server als DMZ host moeten definiëren in de configuratie van jouw router.

Hiervoor zal die server wel een vast ip adres op je netwerk moeten hebben.

Vervolgens kan je de poorten die je van buitenaf wilt doorlaten naar je server (DMZ host) forwarden.

Reputatie 4
Badge +1
Als de sweex als router werkt moet je in de ZTE H220N de sweex als DMZ server instellen. En de port forwarding in de sweex regelen.

Zal het nog ff duidelijk omschrijven

Experiabox--------Sweex Router_____Server

l____Hoofd PC         l_______ 2e PC

de Router werkt hierbij als een 'verlengstekker' (mij is verteld dat het ongeveer het zelfde werkt als een switch) en ik weet dus niet in hoever dat invloed heeft op de externe toegang, ende toewijzen van de poorten.

het thuisnetwerk werkt prima zo

Reputatie 4
Badge +1
Als hij werkt als switch is er niets aan de hand. Te herkennen aan de ongebruikte WAN ethernet poort.

Kennelijk heb je dan de port forwarding niet juist geconfigureerd.

DMZ zou in jou geval wel een uitkomst bieden.

Een kleine kanttekening.

Als de server een statisch ip heeft, werkt het niet.

De server moet een IP krijgen van de h220n voordat port forwarding goed werkt.

Als je voor de server een ip wilt reserveren in de h220n, wat je zeker wilt, dan moet dit een ip zijn binnen de ingestelde dhcp range. Anders werkt dat ook niet.

Ja dat klopt de WAN poort gebruik ik dus niet... 

Maar hoe geef ik in de modem door dat mijn server een vast IPadres moet hebben, of moet dat in de eigenschappen van de netwerkverbinding in de server gebeuren?

Reputatie 7
Ik heb de opvolger, Windows Server 2012 Essentials en bij mij werkt het goed (ik heb ook WHS v1.0 gehad en dat werkte ook). Ik heb een Linksys EA6500. Op de EB heb ik die Linksys een vast IP-adres gegeven en dat IP-adres in DMZ opgenomen. De Linksys haalt dan het IP-adres van de WAN-poort op via DHCP bij de EB. Op de Linksys heb ik aan het MAC-adres van de server een vast IP-adres toegekend en daarna heb ik op de Linksys poort 443 (bij WHS ook nog poort 80 dacht ik) geforward naar dat IP-adres. In de server moet je de externe toegangs wizard doorlopen en daarbij aangeven dat je de router zelf configureert.

Dank jullie wel allemaal.

vandaag er is ff voor gaan zitten en gebuik gemaakt van al jullie tips, en het was binnen een half uur gelukt.

Reputatie 7
Mooi! Fijn dat 't nu werkt.

Reageer