Beantwoord

Mijn KPN Box 12 herstart zichzelf meerdere keren per dag

  • 28 June 2022
  • 14 reacties
  • 118 keer bekeken

Goedendag,

Een aantal weken geleden heb ik een KPN Box 12 aangesloten gekregen. Nu is het zo dat het ding geregeld (enkele dagen per week) uitvalt (gemiddeld tussen de 2-5x/dag). Het groene power lampje brandt, verder is alles uit. Het gebeurt plots als ik bezig ben achter de laptop of tv kijk. Ik heb reeds  verschillende resets gedaan, zo ook het stappenplan wat op de website beschreven wordt. Alles zonder succes helaas.

Hoe kan dit verholpen worden?

 

Met vr gr

Laura

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 30 June 2022, 12:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Bekend probleem van de Box12. Er worden op dit moment software updates verstuurd om dit probleem te verhelpen. Waarschijnlijk heb je die binnen 3 weken en zal de Box12 de 528 versie hebben ipv de 516.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Studiebol, welkom! Het klopt helemaal wat Dennis zegt: dit is een bekend probleem dat met de volgende update opgelost wordt. Je kunt wachten tot deze vanzelf binnenkomt, maar je kunt je Box12 ook een reset geven. Dan haalt ‘ie hem automatisch binnen. Let er wel op dat eventueel door jou ingestelde portforwards etc. dan opnieuw ingesteld moeten worden. 

Beste @Studiebol, welkom! Het klopt helemaal wat Dennis zegt: dit is een bekend probleem dat met de volgende update opgelost wordt. Je kunt wachten tot deze vanzelf binnenkomt, maar je kunt je Box12 ook een reset geven. Dan haalt ‘ie hem automatisch binnen. Let er wel op dat eventueel door jou ingestelde portforwards etc. dan opnieuw ingesteld moeten worden. 

Ik ga eens kijken. Als er nu wat aan de hand was, zei de monteur, dan zou het écht aan mijn kabel liggen. Ik tob al weken en betaal voor goede producten die dus uitblijven. Maar ik heb info over dit probleem ws zelf over het hoofd gezien?! Excuus, maar ik baal hier echt van. Ik ben online aan het afstuderen  en als je tijdens belangrijke gesprekken geen WiFi hebt is dat niet tof zacht gezegd. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier van baalt, helemaal als je het internet zó hard nodig hebt! Heb je de mogelijkheid gehad om jouw Box 12 een reset te geven? En merk je nu ook verbetering? Excuses voor het ongemak!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier van baalt, helemaal als je het internet zó hard nodig hebt! Heb je de mogelijkheid gehad om jouw Box 12 een reset te geven? En merk je nu ook verbetering? Excuses voor het ongemak!

Hallo Marcia,

Zoals aangegeven: ik heb diverse resets gedaan en het leek een paar dagen goed te gaan, geen uitval van een dag of 5 maar inmiddels is het weer als vanouds. 

Reputatie 7
Badge +30

Waarom ik het vroeg: inmiddels is de laatste firmware versie (de -528), ook te verkrijgen als je de Experia Box reset, via het reset pinnetje. En met die nieuwe firmware zou het probleem opgelost moeten zijn. 

Waarom ik het vroeg: inmiddels is de laatste firmware versie (de -528), ook te verkrijgen als je de Experia Box reset, via het reset pinnetje. En met die nieuwe firmware zou het probleem opgelost moeten zijn. 

Nee helaas, het is nog niet opgelost. 

Reputatie 7
Badge +30

Dat is jammer om te lezen, @Studiebol! Wil je in dat geval jouw adres en klantnummer in je profiel plaatsen? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, ik kijk graag met je mee. 

Dat is jammer om te lezen, @Studiebol! Wil je in dat geval jouw adres en klantnummer in je profiel plaatsen? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, ik kijk graag met je mee. 

Ik heb de gegevens toegevoegd aan mijn profiel.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie inderdaad behoorlijk wat verbrekende verbindingen dagelijks. Jij hebt geen splitter o.i.d. aangesloten? Dan is het wellicht een goed idee dat er een monteur komt. Ik moet hiervoor je modem resetten, het handigst is dus dat jij even met 0800-0402 belt op een moment dat dit jou uitkomt. Als ik het doe, doe ik dat als ik jouw bericht lees en dat kan eigenlijk elk willekeurig moment vanavond of morgen overdag zijn. Wellicht dat dat niet ideaal uitkomt met thuiswerken of huisgenoten die gamend hun vakantie doorbrengen. Mocht dat geen probleem zijn, laat het dan weten. Ook moet ik erbij vermelden dat een monteur gratis is, mits het probleem zich in het KPN domein bevindt. Als dit niet het geval is, maar het probleem ligt bij jouw apparatuur (bijvoorbeeld), dan rekent de monteur 60 euro voorrijkosten. Laat je weten of en wanneer (dag/dagdeel) je een monteur zou kunnen ontvangen?

Ik zie inderdaad behoorlijk wat verbrekende verbindingen dagelijks. Jij hebt geen splitter o.i.d. aangesloten? Dan is het wellicht een goed idee dat er een monteur komt. Ik moet hiervoor je modem resetten, het handigst is dus dat jij even met 0800-0402 belt op een moment dat dit jou uitkomt. Als ik het doe, doe ik dat als ik jouw bericht lees en dat kan eigenlijk elk willekeurig moment vanavond of morgen overdag zijn. Wellicht dat dat niet ideaal uitkomt met thuiswerken of huisgenoten die gamend hun vakantie doorbrengen. Mocht dat geen probleem zijn, laat het dan weten. Ook moet ik erbij vermelden dat een monteur gratis is, mits het probleem zich in het KPN domein bevindt. Als dit niet het geval is, maar het probleem ligt bij jouw apparatuur (bijvoorbeeld), dan rekent de monteur 60 euro voorrijkosten. Laat je weten of en wanneer (dag/dagdeel) je een monteur zou kunnen ontvangen?

Ik heb boven een FritzBox, is dat een issue? En zo ja, kan dit dan een oorzaak zijn dat het modem van KPN uitvalt??? Ruis/verstoring kan ik me nog voorstellen, uitvallen van het modem niet zo eigenlijk want dat gebeurt er. Resetten kan morgen wat mij betreft tussen 8-16u. De monteur kan ik vrijdag 5 augustus ontvangen, moet ik daarvoor 0800-0402 bellen?

Reputatie 7
Badge +30

Die heb je aangesloten op de Box12? Kan je 'm er eens tussenuit halen om te testen? Meer informatie over een eigen router achter de Experia Box vind je in onderstaand topic: 

Ik ben wel benieuwd of dat dan verbetering oplevert en wel het testen waard voor we een monteur aansturen. Ik wacht dan dus ook nog even met de reset en het inplannen ervan.

Die heb je aangesloten op de Box12? Kan je 'm er eens tussenuit halen om te testen? Meer informatie over een eigen router achter de Experia Box vind je in onderstaand topic: 

Ik ben wel benieuwd of dat dan verbetering oplevert en wel het testen waard voor we een monteur aansturen. Ik wacht dan dus ook nog even met de reset en het inplannen ervan.

Ik heb de fritzbox er een aantal dagen tussenuit gehad maar het KPN modem blijft uitvallen. Maandag 1 en dinsdag 2 augustus kan de reset uitgevoerd worden tussen 8-16u. Een afspraak met een monteur moet ik via 0800-0402 maken?

Reputatie 7
Badge +30

Heb jij de FritzBox er nu weer aan gekoppeld? Ik probeer op afstand je modem te resetten, maar dat lukt me niet. Ik kan daarom ook geen monteur inplannen op dit moment. Advies is in dit geval toch om zelf even te bellen met 0800-0402. Dat kan tot vanavond 20 uur. Mijn collega's kunnen je dan verder helpen en hopelijk wél een monteur inboeken.