Beantwoord

Misleidende aanbieding, geen Superwifipunten voor bestaande klanten

  • 12 May 2021
  • 15 reacties
  • 265 keer bekeken

Wij hebben vorig jaar een brief gekregen dat er binnen 3 weken glasvezel aangelegd zou worden als we toestemming zouden geven. Dit is bijna een jaar later geworden. Nu kan het eindelijk worden aangesloten moet ik dit zelf aangeven in mijn KPN. Geen probleem. Ik log in en zie staan.

ik klik op info.

En ik krijg een hele mooie aanbieding.

Ik wil bestellen maar ben heb al een abonnement. Dus moet inloggen en krijg dan weer mijn KPN te zien. En krijg niets. Ben al jaren bij KPN en steeds met zelfde abonnement en betaal me scheel en wordt steeds duurder. Maar kan niet gebruik maken van deze actie. Hoe pest je klanten weg?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 15 May 2021, 21:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

De aktie is inderdaad voor nieuwe klanten en niet voor de bestaande klanten. Het zou een beetje duur worden om iedere bestaande klant dit soort kortingen en kadootjes te geven. 

Dan moet je dit niet laten zien aan de klant.niet mijn fout.zit nu zwaar aan te denken om over te stappen. Zoveelste fout met mijn abonnement en als ik nou goed beeld kreeg met mijn tv maar om half uur een hapering van 30 seconden.en ze krijgen het niet opgelost...en dan raden medewerkers je glasvezel aan.pffff...

Badge +19

Bestaande klanten worden verwezen naar mijnkpn voor de mogelijkheden. Daar staat de aktie blijkbaar niet.  Ongestoord tv kijken moet ook bij u kunnen. Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem of zit er iets tussen zoals een switch of draadloze verbindingsets?

De actie staat er wel, dat zie je toch in mijn afbeeldingen...is met een kabel aangesloten 

Reputatie 7
Badge +24

De actie staat er wel, dat zie je toch in mijn afbeeldingen...is met een kabel aangesloten 

Er staat geen adres op deze afbeelding, dus wij kunnen niet weten op welke pagina u dit gezien heeft.

Als het goed is zie je dit niet in de MijnKPN omgeving. 

Reputatie 2
Badge

Bestaande klanten worden verwezen naar mijnkpn voor de mogelijkheden. Daar staat de aktie blijkbaar niet.  Ongestoord tv kijken moet ook bij u kunnen. Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem of zit er iets tussen zoals een switch of draadloze verbindingsets?


Een switch ertussen mag niks uitmaken. Ik heb hier een v10a en dan naar een 5 poort switch van tp link.

Vandaaruit naar de tv, receiver en tv decoder. Altijd perfect beeld. Een evt devolo oid zou idd wel problemen kunnen veroorzaken.

1e stap Mijn kpn:

2e stap klik op meer info:

stap 3 bestel glasvezel: 

en ik kom weer terug in mijn kpn

geloof je het nu?

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Ik begrijp het 👍 Even terug naar uw eerste post:

Wij hebben vorig jaar een brief gekregen dat er binnen 3 weken glasvezel aangelegd zou worden als we toestemming zouden geven. Dit is bijna een jaar later geworden. Nu kan het eindelijk worden aangesloten moet ik dit zelf aangeven in mijn KPN.

Hoe komt u erbij dat u iets moet doen? Dat u het zelf aangeven moet? Staat dat in de brief? 

wij hebben vorig jaar een brief van kpn gekregen, of we toestemming wouden geven dat de glasvezelaansluiting aangelegd mocht worden via https://www.kpnnetwerk.nl/toestemming/.  daar werd in gezegd wanneer we de glasvezel werd gelegd we binnen 3 weken de aansluiting in huis kregen. De glasvezel is aangelegd in de straat, niet in huis. paar keer gevraagd wanneer de aansluiting in huis kwam, toen kregen we te horen dat dit nog niet gepland stond, ivm de corona kon dit een paar weken duren. die weken zijn bijna een jaar geworden. nog steeds geen brief gehad, maar wel een mail met verandering van mijn abonnement ivm een prijsverhoging en daar stond in dat we glasvezel kunnen hebben. en dar we contact op moesten nemen met kpn. Toen heb ik gebeld met kpn en die verwees mij dat ik zelf het kon aanpassen in mijn kpn en dan gelijk een afspraak met de monteur kon plannen.

Badge +19

@jodocus 13 Dat kan zeker maar een switch MOET igmp snooping ondersteunen anders kunnen er grote problemen ontstaan. https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968

Reputatie 7
Badge +24

wij hebben vorig jaar een brief van kpn gekregen, of we toestemming wouden geven dat de glasvezelaansluiting aangelegd mocht worden via https://www.kpnnetwerk.nl/toestemming/.  daar werd in gezegd wanneer we de glasvezel werd gelegd we binnen 3 weken de aansluiting in huis kregen. De glasvezel is aangelegd in de straat, niet in huis. paar keer gevraagd wanneer de aansluiting in huis kwam, toen kregen we te horen dat dit nog niet gepland stond, ivm de corona kon dit een paar weken duren. die weken zijn bijna een jaar geworden. nog steeds geen brief gehad, maar wel een mail met verandering van mijn abonnement ivm een prijsverhoging en daar stond in dat we glasvezel kunnen hebben. en dar we contact op moesten nemen met kpn. Toen heb ik gebeld met kpn en die verwees mij dat ik zelf het kon aanpassen in mijn kpn en dan gelijk een afspraak met de monteur kon plannen.

Je kunt helemaal niets aanpassen. Abonnementen bij KPN zijn allemaal hetzelfde, ongeacht het type verbinding wat je hebt. Je kunt niet aangeven welk type verbinding dat je wenst ofzo. Je zult gewoon af moeten wachten.

Reputatie 2
Badge

@jodocus 13 Dat kan zeker maar een switch MOET igmp snooping ondersteunen anders kunnen er grote problemen ontstaan. https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968


Ja dat igmp snooping klopt idd. Ik heb zelf een tp link switch nml de tl-sg 105 en die doet dat ook blijkbaar.

Reputatie 7
Badge +12

wij hebben vorig jaar een brief van kpn gekregen, of we toestemming wouden geven dat de glasvezelaansluiting aangelegd mocht worden via https://www.kpnnetwerk.nl/toestemming/.  daar werd in gezegd wanneer we de glasvezel werd gelegd we binnen 3 weken de aansluiting in huis kregen. De glasvezel is aangelegd in de straat, niet in huis. paar keer gevraagd wanneer de aansluiting in huis kwam, toen kregen we te horen dat dit nog niet gepland stond, ivm de corona kon dit een paar weken duren. die weken zijn bijna een jaar geworden. nog steeds geen brief gehad, maar wel een mail met verandering van mijn abonnement ivm een prijsverhoging en daar stond in dat we glasvezel kunnen hebben. en dar we contact op moesten nemen met kpn. Toen heb ik gebeld met kpn en die verwees mij dat ik zelf het kon aanpassen in mijn kpn en dan gelijk een afspraak met de monteur kon plannen.

Je kunt helemaal niets aanpassen. Abonnementen bij KPN zijn allemaal hetzelfde, ongeacht het type verbinding wat je hebt. Je kunt niet aangeven welk type verbinding dat je wenst ofzo. Je zult gewoon af moeten wachten.

Dit is niet helemaal waar, toevallig onlangs voor me moeder haar abonnement zelf aangepast. Ze had koper en door het abonnement om te gooien naar Hussel internet kreeg ik automatisch “glasvezel internet” er bij, en inderdaad een monteur die het kwam aansluiten. 

Reputatie 7
Badge +11

 Dit is niet helemaal waar, toevallig onlangs voor me moeder haar abonnement zelf aangepast. Ze had koper en door het abonnement om te gooien naar Hussel internet kreeg ik automatisch “glasvezel internet” er bij, en inderdaad een monteur die het kwam aansluiten. 

Normaal gesproken wordt er vanuit KPN zelf contact opgenomen om de migratie naar glasvezel te doen, soms kan dit even duren. Wanneer je een abonnement aanpast, in dit geval naar de Hussel ga je in wezen een nieuw contract aan en als er glasvezel beschikbaar staat in de systemen dan kan dit nieuwe contract (op enkele uitzonderingen daargelaten) niet meer op koper afgesloten worden en zo kom je automatisch bij glasvezel terecht.

Reputatie 7
Badge +17

Het spijt me om te lezen dat je je misleid voelt, @sgwillemsen. Zoals Joep1965 ook al heeft aangegeven, is de actie met gratis SuperWifi inderdaad alleen voor nieuwe klanten. De pagina waar je terecht komt nadat je hebt geklikt op ‘meer info’ is een algemene landingspagina. Maar ik snap de verwarring. Ik kan er alleen niets aan doen. Ik kan er niet voor zorgen dat jij als bestaande klant ook voor deze actie in aanmerking komt, sorry.

Je geeft ook aan dat je zelf actie moest ondernemen om overgezet te worden naar glasvezel. Je hebt wat tegenstrijdige informatie ontvangen. Nick83 zegt dat het niet mogelijk is om dit zelf te regelen, Ik_Hussel zegt dat dit wel kan en NHendriks zegt dat er vanzelf contact met jou opgenomen wordt om de overstap naar glasvezel in orde te maken. In zekere mate hebben ze alle drie gelijk. Hoewel het lang kan duren, wordt er vaak contact gezocht wanneer er glasvezel mogelijk is. Dit doen wij omdat we onze klanten het beste netwerk gunnen. Je kunt de overstap naar glasvezel ook zelf in orde maken via MijnKPN. Dit kan door een KPN Hussel abonnement aan te vragen. Wil je dit liever niet, dan is het in sommige gevallen mogelijk om alleen de drager te wijzigen naar glasvezel. Hiervoor is contact met de telefonische klantenservice nodig. Je kunt ons maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 20.00 uur en op zaterdag tussen 8.00 en 17.00 uur (voor storingen zijn we 24/7 bereikbaar).