Beantwoord

Mobiele Internetverbinding

  • 30 July 2020
  • 5 reacties
  • 61 keer bekeken

Ik heb op de camping geen 4g dekking en geen WiFi. Daarom heb ik dataroaming op mijn mobiele telefoon aanstaan en krijg toch niet internetten. Ik heb pas een extra bundel van 1gb gekocht maar sindsdien niets excessief gedownload. 
Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Bart_ 10 August 2020, 18:48

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Ikweethetnogniet Je benoemt enkele dingen over mobiel internet, maar ik ben bang dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt. Kun je iets verder toelichten waar je tegenaan loopt? 

Hallo @Ikweethetnogniet , als je je mobiel als modem wilt gebruiken omdat de camping geen wifi aanbiedt  moet je geen dataroaming aanzetten maar wifi hotspot op je mobiel.

Dataroaming is alleen bedoeld voor het buitenland.

CC: @Bart_ 

Betreft gebruik mobiele telefoon in België. 

4G niet beschikbaar.

Geen Wi-Fi beschikbaar.

En dataroaming werkte niet. (toch voldoende mb's. Ra-ra...?!

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Ikweethetnogniet Als je van wifi gebruik wilt maken moet je uiteraard op een plek zijn waar dat wordt aangeboden. Ik begrijp dat je dat daar niet hebt. Dan ben je inderdaad afhankelijk mobiel internet. Het kan heel goed zijn dat je in België op een locatie bent waar het bereik wat minder is. Dat zou verklaren waarom je geen 4G kunt gebruiken daar. Heb je wel 3G, of überhaupt verbinding met internet?  Ik kan het bereik niet voor je controleren; in het buitenland maak je gebruik van het netwerk van een lokale provider. Je zou kunnen kijken of je een andere provider kunt selecteren, die je beter bereik biedt. 

 

Beste Bart,

Bedankt voor de moeite.

Gr.

Ikweethetnuwel!

Reageer