Beantwoord

Mobiele telefoon maakt geen verbinding met WiFi

  • 28 September 2019
  • 10 reacties
  • 3489 keer bekeken

Sinds gisteren verbind mijn mobiele telefoon (Samsung S6) niet meer automatisch met ons WiFi netwerk. Heb ondertussen alles geprobeerd met de telefoon om dit te verhelpen. Gisteren de Expedia V10a uitgezet en weer aan en toen werkte de WiFi na inloggen weer wel. Laptop deed het via WiFi gisteren ook niet en nu weer wel alleen met telefoon vanmorgen weer hetzelfde probleem. Ik zou toch niet elke keer de stekker uit de Experia V10a box moeten halen om te zorgen dat WiFi op mijn mobiel werkt? Ik lees op het forum hier en daar dat het wellicht aan de update van de Experia box kan liggen? Wie kan me hiermee helpen. Dank alvast! Groet Menno
icon

Beste antwoord door MVK1978 10 October 2019, 21:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Hallo @MVK1978, welkom op het forum. Elke keer de stekker eruit trekken is niet handig inderdaad. Merk je dit alleen bij jouw Experia Box, of ook bij andere WiFi netwerken?
Wat je voor jouw verbinding kunt doen is de WiFi tuner doorlopen. Die stelt het netwerk zo optimaal mogelijk in. Kan je kijken hoe het daarmee gaat?
Ik merk dit alleen met onze eigen Experiabox. Buiten huis kan ik bij diverse mensen gewoon met WiFi verbinden en werkt. Wij hebben ook twee versterkers (Unifi) welke altijd voor een goede WiFi verbinding in het hele huis zorgen. Kunt u zien of er vorige week een update is geweest van de Experia box? Alles is destijds door kpn monteur op juiste kanalen ingesteld en onze Internet man heeft alle kanalen etc ingesteld gast account eigen naam gegeven en eigen netwerk weer andere naam gegeven. Normaal verbind de WiFi automatisch gelijk als ik thuiskom. Maar laatste dagen gaat het even goed en dan valt alleen bij mij de WiFi uit en kan niet meer verbinden tot de stekker eruit gaat en dan verbind hij weer hele dag.
Reputatie 7
Bedankt voor de uitgebreide situatieschets @MVK1978. Met de verschillende (gast-)netwerken is het ook mooi ingericht zo te zien. Ik heb gekeken of er een update is geweest, dat is niet het geval. Dat de kanalen eerder goed zijn ingesteld zegt niet alles, alle WiFi netwerken zenden uit op kanalen, als de buren bijvoorbeeld hun kanaal aanpassen naar hetzelfde kanaal als waar jij op zit kan dat elkaar storen. De kanalen kunnen daardoor variabel zijn, en het wijzigen kan dan helpen om het te verbeteren.
Dank voor je bericht Jasper. Dat zou ik eens kunnen checken, echter werkt de WiFi bij mijn vrouw altijd goed en de oude tablet van mijn zoontje ook. De laptop is ook gewoon verbonden. Wanneer is naar buiten ga en weer thuis kom of naar zolder valt deze weg alleen bij mijn mobiel. Ik moet dan de stekker eruit halen en dan is de WiFi bij mijn telefoon de hele tijd goed. Dan lijkt mij de drukke kanalen niet het probleem. Bij mij is dit sinds vorige week nooit enig probleem geweest tot vorig week ineens alleen bij mijn mobiel.
Reputatie 7
Badge +30
Vreemde situatie, MVK. Wat voor telefoon heb je? Heeft die wellicht een update gehad? En voor de zekerheid, heb je de telefoon al eens herstart?
Ja heel vreemd idd en zeer irritant. Toestel is een Samsung S6. Ik lees trouwens meer van dit soort verhalen op het forum, precies 1 telefoon die raar doet met WiFi verbinding en rest van apparaten doen het wel gewoon. Ik hen gelezen op internet dat het te maken kan hebben met een update van Google Chrome cast. Hierdoor dan de router verstoord raken. Die update is 20 september geweest en is ongeveer de periode dat mijn telefoon raar begon te doen. Gisteren de app maar verwijderd en even zien hoe dat gaat. Telefoon herstart etc idd gedaan.
Reputatie 7
Badge +30
Ah, dat zou zeker van invloed kunnen zijn, of inderdaad zelfs wel de oorzaak. Ik ben benieuwd hoe het gaat zonder de Chromecast app.
Ik zal je op de hoogte houden! Goed weekend alvast. Groet Menno
Het was niet de Chrome cast wat storing gaf maar blijkt iets niet goed met de Modem Experia Box V10a te zijn. Lampje knippert groen en rood. Geeft storing en geeft geen ip adres door waardoor er geen verbinding kan worden gemaakt. Wordt nu opgelost. Hopelijk werkt daarna alles weer naar behoren.
Reputatie 7
Badge +30
Goed dat je daar achter bent gekomen, MVK. Is het inmiddels opgelost en werkt alles weer?