Mobiele telefoon(s) werken niet op de Wifi na modemupdate

  • 20 July 2021
  • 12 reacties
  • 342 keer bekeken

Hoi, wij hebben eergisteren sms gekregen dat we een update hebben ontvangen op onze Xperia V10a. In de sms stond het volgende:

 

Beste klant, vannacht hebben we de software van je modem verbeterd. Je modem heeft de nieuwste software gekregen, zodat je de best mogelijke wifi ervaart. Werkt er toch iets niet zoals je gewend bent? Herstart dan je modem en/of tv-ontvanger. Kijk voor meer informatie op kpn.com/meshwifi. Groet, KPN

 

Helaas kunnen we sinds deze update geen enkele website meer bezoeken via onze mobiel als deze verbonden is met de WiFi. Kunnen jullie mij verder helpen?

 

Gr, Jordy

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7

Hoi @JJordy, welkom op het forum. Sinds jouw modem is bijgewerkt kan je geen enkele website meer openen op jouw mobiele telefoon? Dat is gek, merk je dat op meerdere toestellen, of op eentje? En werkt het op andere apparaten nog wel? In de sms wordt ook aangegeven dat je het modem opnieuw kunt opstarten, had je dat al gedaan?

Eigenlijk werkt internet gewoon helemaal niet op beide van ons telefoons. Zowel een iOS als android toestel. We kunnen al 2 dagen geen gebruik maken van onze WiFi op onze mobiele telefoons

Reputatie 7

Maar werkt het wel op andere apparaten, zoals computers of laptops? En had je het modem al opnieuw opgestart zoals de sms en ik vroegen? 

Op de laptops werkt het wel en modem heb ik idd al meermaals opnieuw gestart. We kunnen met de mobiel gewoon niet internetten via de wifi

Reputatie 7

Dank je voor de toelichting. Heb je het Wifi netwerk ook al eens vergeten op de toestellen daarna opnieuw verbinding gemaakt? Wat heb je verder al geprobeerd, kan je dat vertellen zodat we vanaf daar kunnen kijken naar vervolgstappen?

Ik heb het netwerk vergeten, laten resetten door jullie, zelf gereset, eigenlijk al het mogelijke dat ik zelf kan doen. Na zo'n reset hebben we vaak ook weer even werkend internet, maar al gauw werkt het dan niet meer. De verbinding is gewoon goed, maar we kunnen simpelweg geen apps gebruiken of websites bezoeken

Reputatie 7

Kan je concreet vertellen wat je allemaal gedaan hebt? Ik weet alleen wat jij me vertelt en het is niet handig als ik suggesties geef die je al gedaan hebt :slight_smile: Daarnaast ben ik ook benieuwd of er mogelijk nog andere Wifi apparatuur (zoals versterkers o.i.d.) in het netwerk is, naast de Experia Box?

Ik heb 4 maal met de telefonische klantenservice gesproken en zij hebben meermaals het modem gereset. Ik heb zelf ook al 2 of 3x het modem uit en aan gezet. Ik maak gebruik van een versterker van Xiaomi, deze hebben wij al minimaal 1,5 jaar aan ons netwerk gekoppeld. 

Vanmiddag adviseerde een medewerker aan de telefoon om de wifi test van jullie te doen. Aangezien ik op zolder werk en daar een hele slechte WiFi heb, ben ik afhankelijk vd versterker. De dame aan de telefoon zei dat ik de test moest doen en dat als de uitslag slechter dan 20mbit zou zijn ik WiFi versterkers van jullie zou ontvangen.

 

Ik heb de test driemaal gedaan en de uitslag was elke x zowel voor als na de herstart van het modem rond de 7mbit. Echter kreeg ik alleen de optie om de WiFi versterkers tegen betaling te krijgen. Ik ben helemaal niet te beroerd om te betalen voor diensten, maar ik heb nu door een pilot update (wij zijn schijnbaar onderdeel van een pilot van KPN, dit is me verteld aan de telefoon) de dupe van niet of slecht internet. Ik ga daarom niet betalen voor deze versterkers.

Excuses als m'n toon enigszins geïrriteerd is, maar ik heb deze week al minimaal 5x aan de telefoon gehangen en zeker 4 verschillende collega's via de chat gesproken. Ik kan m'n werk niet doen door deze storing en ondervind er gewoon echt mega hinder van.

Gr,

Jordy

Reputatie 7
Badge +24

De WiFi manager kun je het best doen als je eigen versterkers uit zijn. En als de manager vraagt of je versterkers hebt, dan geef je aan dat je die niet hebt.

Doen die eigen versterkers het überhaupt nog wel? In een ander topic had iemand tp-link versterkers, die deden het ook niet meer.

Ik heb mijn eigen versterker al sinds vanochtend niet meer aan staan. Dus ik heb deze test driemaal enkel en alleen op het modem van KPN gedaan. Resultaat was tot driemaal dus rond de 7mbit

Reputatie 7

Op het moment dat je die speedtest deed met alleen de Experia Box, had je toen op de eerder genoemde laptops nog wel meer snelheid? Of merkte je het daar ook op op dat moment?

 

Vanmiddag adviseerde een medewerker aan de telefoon om de wifi test van jullie te doen. Aangezien ik op zolder werk en daar een hele slechte WiFi heb, ben ik afhankelijk vd versterker. De dame aan de telefoon zei dat ik de test moest doen en dat als de uitslag slechter dan 20mbit zou zijn ik WiFi versterkers van jullie zou ontvangen.

Ik heb de test driemaal gedaan en de uitslag was elke x zowel voor als na de herstart van het modem rond de 7mbit. Echter kreeg ik alleen de optie om de WiFi versterkers tegen betaling te krijgen. Ik ben helemaal niet te beroerd om te betalen voor diensten, maar ik heb nu door een pilot update (wij zijn schijnbaar onderdeel van een pilot van KPN, dit is me verteld aan de telefoon) de dupe van niet of slecht internet. Ik ga daarom niet betalen voor deze versterkers.

De Wifi Manager is kort geleden vernieuwd inderdaad, waarbij de gratis versterkers die mogelijk waren niet meer beschikbaar zijn. Zie ook dit topic met uitleg daarover: KPN Wifi Manager: verbeter je wifi.

Hier hetzelfde probleem. Sinds de update grote wifiproblemen. Signaal sterkte is zwakker en mobile telefoons moeten steeds wifi aan en uitzetten om weer verbinding te krijgen. Na diverse, resets, reboots en beruchte knopje aan de zijkant 15”uit en aan. Is dit een truc om versterkers te verkopen?