Beantwoord

MoCa in combinatie met switch en tp link

  • 1 October 2019
  • 13 reacties
  • 493 keer bekeken

ik heb momenteel de volgende situatie:

experia box wlan1 —> MoCa adapter —> coax —> MoCa adapter —> KPN Arris tv tuner. De smart tv en PS zijn aangesloten via wifi

wifi netwerk als volgt:
experia box wlan2 —> TP link Deco —> switch —> met utp kabels naar 3 andere TP Links

vraag 1:
ik wil smart tv en PS bekabeld aanleggen. Ik heb geprobeerd om na de MoCa adapter bij de tv een switch aan te sluiten. Dit werkt even maar na enige tijd werkt het niet meer. Waarom werkt dit niet?

vraag 2:
in een andere slaapkamer heb ik wel een coax maar geen utp aansluiting en slechte WiFi. Kan ik op de coax een tweede MoCa adapter aansluiten en hier nog een TP link?
icon

Beste antwoord door PeterG 3 October 2019, 16:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Welke switch had je bij vraag 1? Ondersteund die icmp?
TP-Link TL-SG105
Reputatie 7
Badge +24
Hi CI, welkom hier.

TP-Link TL-SG105

Ik zie in de specificaties dat deze switch IMGP snooping wel ondersteunt, zou dus moeten werken. Waarom het niet werkt durf ik niet te zeggen. Ik gok, en dit is een gok, dat die MoCa's roet in het eten gooien. Misschien dat @Nick83 hier nog iets over kan zeggen.


vraag 2:
in een andere slaapkamer heb ik wel een coax maar geen utp aansluiting en slechte WiFi. Kan ik op de coax een tweede MoCa adapter aansluiten en hier nog een TP link?


Voor internet/WiFi zou dit geen probleem moeten zijn, hou wel rekening met een klein verlies van snelheid door die schakelingen.
Volgens mij ondersteunt de TP-link TL-SG105 juist geen IGMP snooping. Dan moet je de SG105e hebben. Bovendien lezen we al jaren van 'problemen' van TP-link icm Interactieve tv.

Maar, koop dit Netgear switchje bij KPN en het zal zeker werken.

Forum KPN, wjb | De juiste switch? Toverwoord IGMP snooping
Reputatie 7
Badge +24
Volgens mij ondersteunt de TP-link TL-SG105 juist geen IGMP snooping. Dan moet je de SG105e hebben. Bovendien lezen we al jaren van 'problemen' van TP-link icm Interactieve tv.

Maar, koop dit Netgear switchje bij KPN en het zal zeker werken.


Hmm, kijk ik verkeerd hier?
Hmm. Uit het artikel van wjb:

Wat kost zoiets: Nou dat hoeft niet veel te zijn, voor een kleine 30 Euro koop je een Netgear GS105E (Dus niet de GS105 of de GS105GE maar de GS105E). Deze ondersteunt IGMP snooping en IGMP snooping is out-of-the-box enabled, dus aansluiten en niet meer naar omkijken. (Als je niet nog meer wilt configureren op die switch.)

en

Mijd overigens de unmanaged switches van TP-Link (SG105(E), SG108(E),...

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-juiste-switch-toverwoord-igmp-snooping-308301
Reputatie 7
Badge +24
Hmm. Uit het artikel van wjb:

Wat kost zoiets: Nou dat hoeft niet veel te zijn, voor een kleine 30 Euro koop je een Netgear GS105E (Dus niet de GS105 of de GS105GE maar de GS105E). Deze ondersteunt IGMP snooping en IGMP snooping is out-of-the-box enabled, dus aansluiten en niet meer naar omkijken. (Als je niet nog meer wilt configureren op die switch.)https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-juiste-switch-toverwoord-igmp-snooping-308301


Dit is niet de Netgear, maar een TP link. Toevallig dat het modelnummer enigszins overeenkomt.
@Alex_P
Had net nog iets toegevoegd. @wjb noemt ook:

Mijd overigens de unmanaged switches van TP-Link (SG105(E), SG108(E), SG1016(E) en SG1024(E)), deze zouden IGMP snooping ondersteunen, maar lijken niet goed om te kunnen gaan met de TV streams van KPN.
Reputatie 7
Er zijn ondertussen wel een aantal firmware updates geweest voor die SG105E's en ik heb begrepen dat de TP-Links (met E) ondertussen wel voldoen.
Reputatie 5
Badge +6
Je hebt een GS-105 of een SG-105..., van Netgear of TP-link
Reputatie 7
Badge +24
Er zijn ondertussen wel een aantal firmware updates geweest voor die SG105E's en ik heb begrepen dat de TP-Links (met E) ondertussen wel voldoen.

Dan is dit misschien de oplossing voor de topic starter, firmware bijwerken.
Reputatie 7
Er zijn ondertussen wel een aantal firmware updates geweest voor die SG105E's en ik heb begrepen dat de TP-Links (met E) ondertussen wel voldoen.Dan is dit misschien de oplossing voor de topic starter, firmware bijwerken.
Dat gaat niet op een SG105, daar moet je een SG105E voor hebben.
Reputatie 7
Badge +24


Er zijn ondertussen wel een aantal firmware updates geweest voor die SG105E's en ik heb begrepen dat de TP-Links (met E) ondertussen wel voldoen.Dan is dit misschien de oplossing voor de topic starter, firmware bijwerken.
Dst gaat niet op een SG105, daar moet je een SG105E voor hebben.


Verkeerd gezien.