Beantwoord

modem aansluiten in de meterkast

  • 16 October 2019
  • 22 reacties
  • 1633 keer bekeken


zou iemand kunnen helpen met dit aan te sluiten? 

icon

Beste antwoord door R jansen 16 October 2019, 18:22

Bekijk origineel

22 reacties

Hallo @R jansen , dat is werk voor een KPN-monteur, geen DHZ-klus, mag je zelf ook niet aankomen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Nou ja... zo'n monteur moet je ook weer op wachten... kun je niet een wat betere foto maken van recht voor het kastje?

Reputatie 3

Nou ja... zo'n monteur moet je ook weer op wachten... kun je niet een wat betere foto maken van recht voor het kastje?


Nou, denk niet dat je zo kan zien welke aderpaar je nodig hebt. Dat zal je moeten meten. Dat kan alleen de monteur.

Btw, heb je een kantoorpand (oid) als woning?

Dit is de beste foto die ik kan maken van de voorkant

Dit is in een qoming

Reputatie 7
Badge +24

Je hebt nu dus 1 losse blauwe en rode, die heb je los getrokken van positie 4 aan de linkerkant. Zie ik dat goed? 

Aan de bovenkant gaan er 4 grijze kabels uit, die gaan naar verschillende stopcontacten die verspreid in het pand geplaatst zijn?

Dat klopt helemaal Nick! 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Was was uw bedoeling daarmee?

Weer herstellen zoals het was lijkt me, en vervolgens in het pand bij de verschillende stopcontacten proberen of het modem het gaat doen. Als je tenminste van KPN al bericht gekregen hebt dat er signaal op de lijn staat.

 

Mijn bedoeling is het herstellen en zorgen dat ik weer internet heb alleen ik weet niet welke kabel ik aan welke vast moet maken.

Reputatie 7
Badge +24

Had u eerst wel internet? Of heeft u nu een nieuw abonement? Overgestapt? Verhuist?

Ik had eerst wel internet maar iemand in het gebouw heeft de kabel losgehaald en Ik weet niet meer hoe die zat dus ik wil hem weer vastmaken alleen ik weet niet waar aan

De kabel die ik in foto 1 in me handen heb dat is de kabel die naar mijn woning gaat

Reputatie 7
Badge +24

Ow ... aha ... nu word het duidelijk :joy:

Reputatie 7
Badge +24

Hij heeft vast er zeker op 4 gezeten

 

Daar ben ik wel van overtuigt. Maar dat is dan dus een losse kabel die niet netjes via de bovenkant de kast binnen kwam? En hoe zat het deksel er dan op? Niet?

Er zat helemaal geen deksel op de kabel die naar mijn woning gaat is nog een noodkabel die komen ze maandag vervangen ik ben alleen benieuwd hoe ik nu mijn kabel vast kan maken met de keuren en weer internet kan krijgen

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk het oranje aderpaar als ik het zo zie. De blauwe, bruine en groene worden niet gebruikt. De ene boven de 4, de andere onder de 4 in het gleufje. Welke van de 2 boven zit en welke onder zit maakt niets uit.

Ik heb 1 oranje boven en 1 oranje onder de 4 gedaan maar nog geen signaal heb ik dan wat fouts gedaan ? Want het modem lampje blijft rood 

Reputatie 7
Badge +24

Tja, dan kan ik er verder ook weinig aan doen. Zitten ze goed vast?

Of moet ik de kabel strippen

Reputatie 7
Badge +24

Of moet ik de kabel strippen

Dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Een monteur gebruik volgens mij een apart stukje gereedschap om die kabeltjes goed op zn plek onderin te drukken.

Hardstikke bedankt ik zal het nog even proberen met een schroevendraaier  

Hij doet het! Bedankt! 

Reageer