Vraag

Modem box 12 stuurt alles naar 2,4ghz..

  • 28 October 2020
  • 4 reacties
  • 73 keer bekeken

Hallo,

 

Ik heb zojuist een nieuwe modem gekregen van KPN. Nu wijzig ik van de v10a, waarop 2,4 en 5ghz gesplitst waren, naar een 12 waarop dit niet mogelijk is. De 12 stuurt al mijn apparaten naar de 2,4ghz, ongeacht waar ik mij bevind. Op deze manier gaat mijn laptop, computer en PS4 pro te werk met snelheden van 50 tot 70 mbps. Dit is sowieso zonde, want dan betaal ik voor niks voor 200mbps.. Deze 200mbps wordt vrijwel alleen op de 5ghz gehaald. Voor mij daarom de vraag, hoe zorg ik ervoor dat deze 3 apparaten standaard met de 5ghz verbind? Het is zoveel werk om elke keer op mijn modem de 2,4ghz uit te zetten zodat mijn computer naar de 5ghz gaat om mijn maximale snelheid te kunnen behalen.

 

Iemand hier een oplossing voor? Ik hoor het graag!


4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kan niet. Je kan er niets aan veranderen. Het is zoals het is. Bekabeld aansluiten. Dan heb je de volle snelheid. 

Reputatie 7

Heb je nog apparaten die alleen op 2.4GHz kunnen werken?

Kan niet. Je kan er niets aan veranderen. Het is zoals het is. Bekabeld aansluiten. Dan heb je de volle snelheid. 

Nick, 

Hoe doe je dat met een smartphone, er zit bij mij geen RJ45 aansluiting op? 

 

Reputatie 7
Badge +24

@CorL Op een mobiel heb je helemaal geen 200 mbit nodig.

Bij bekabeld aansluiten doelde ik op die PS4 en die computer. Eventueel ook de laptop als je daarop iets wilt doen waarbij je een snelle en stabiele verbinding nodig hebt.

En de 5 GHz word echt wel gebruikt bij een mobiel of laptop. Maar die standaard altijd.

Reageer