Beantwoord

Modem Experia V8 omruilen voor nieuwe

  • 10 December 2019
  • 26 reacties
  • 2433 keer bekeken

Hallo,

 

Mijn naam is Erik Dekker trouwe klant van KPN, we hebben nu een modem Experia V8

ik ondervind laatste tijd steeds meer problemen met wifi uitval. na opnieuw opstarten gaat het weer paar dagen goed. maar probleem komt steeds terug.

al aantal keren het kanaal veranderd, wifi versterkers aangeschaft. maar nog niet tevreden.

is het mogelijk om de modem te wisselen voor een V10 ?

 

Ik hoor graag van jullie.

 

 

icon

Beste antwoord door Lisa 21 December 2019, 16:59

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @erikdekker, wat jammer dat het niet helemaal lekker loopt met de wifi:confused:

Heel goed dat je zelf al aan de slag bent gegaan met het wisselen van het kanaal én de aanschaf van versterkers, wel erg zuur dat dit niet het gewenste resultaat oplevert. Wijzig je het kanaal handmatig via het menu van de V8? Of via onze servicetool? Zou je de Wifi tuner eens helemaal willen doorlopen en het meetresultaat én de oplossing van de tuner met me willen delen hier? Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik even met je meekijken!

Hoi

Vrienden van mij zitten met zelfde probleem  met de v8 slechte wifi,en ook geen 5g,ze hebben een download snelheid tussen de 8 en de 16 mbs,ik zelf heb de v10,mijn snelheid zit rond de 100 mbs, op 5g, vind dat je je modem zou moeten om kunnen ruilen.

 

Mvg Henk

Badge +19

Als v8 kapot is wordt ie vervangen. Zo simpel is het. Maar is ie echt kapot. Wat is hun snelheid bekabeld? Wat zegt deze site over de te behalen snelheid? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search en hebben ze de Wi-Fi tuner al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Hoi

Weet ik dat bekabeld beter is,maar mijn telefoon ondersteund alleen maar wifi,maar mijn wifi is bijna net zo snel als kabel😃,vind wel,dat kpn moet zorgen voor 5g wifi op hun modem

Mvg Henk

 

 

Badge +19

Sowieso is de provider niet verantwoordelijk voor de wifi maar dat maakt het natuurlijk niet minder belangrijk. Je hebt het over vrienden van je. De vraag is natuurlijk of ze wel dezelfde snelheid kunnen halen die jij hebt thuis. Dat hoeft natuurlijk niet. Kijk eens wat hun mogelijkheden zijn op mijn eerste link die ik gaf en als ze de wifi tuner doen kan de uitkomst wel eens zijn dat ze gratis wifi versterkers krijgen. En dan hebben ze meteen wel 5 Ghz. Soms moet je slim zijn:wink:

Hi @erikdekker, wat jammer dat het niet helemaal lekker loopt met de wifi:confused:

Heel goed dat je zelf al aan de slag bent gegaan met het wisselen van het kanaal én de aanschaf van versterkers, wel erg zuur dat dit niet het gewenste resultaat oplevert. Wijzig je het kanaal handmatig via het menu van de V8? Of via onze servicetool? Zou je de Wifi tuner eens helemaal willen doorlopen en het meetresultaat én de oplossing van de tuner met me willen delen hier? Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik even met je meekijken!


Hallo Maja,

 

Ik heb de frequentie paar keer via tool gewijzigd, profiel heb ik ingevuld en hieronder het meet resultaat.

ik hoop dat je iets wijzer word en me kan helpen.

 

 

@Maja_ heb gereageerd groet Erik

 

 

@Maja_ na de tool zijn instellingen weer veranderd maar meting is juist achteruit gegaan helaas

 

Sowieso is de provider niet verantwoordelijk voor de wifi maar dat maakt het natuurlijk niet minder belangrijk. Je hebt het over vrienden van je. De vraag is natuurlijk of ze wel dezelfde snelheid kunnen halen die jij hebt thuis. Dat hoeft natuurlijk niet. Kijk eens wat hun mogelijkheden zijn op mijn eerste link die ik gaf en als ze de wifi tuner doen kan de uitkomst wel eens zijn dat ze gratis wifi versterkers krijgen. En dan hebben ze meteen wel 5 Ghz. Soms moet je slim zijn:wink:

Hoi joep,

Heb gister zelf een wifi versterker van KPN geprobeerd,op mijn v10 modem,maar ben gelijk de 5g wifi kwijt,en snelheid was gelijk stuk minder 27mbs

Reputatie 7
Badge +20

Hi @erikdekker, wat flauw dat de wifi juist minder goed is geworden door het gebruik van de tuner, de wifi hoort daar juist door te verbeteren natuurlijk :sweat_smile: Wat gebeurt er als je de tuner verder volgt? Komt de tuner dan ook met een advies/oplossing en zo ja, welke?

Als ik de systemen induik zie ik dat er in juni een wifi versterker jouw kant op is gestuurd, heb je die ook opgehaald en aangesloten? En is de situatie daardoor ook verbeterd of heb je van begin af aan geen verschil bemerkt?

Hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +20

@hejo heb je een wifi versterker aangesloten? Of heb je nu zelf de wifi tuner gevolgd? Als je nu nog steeds last hebt van problemen met de wifi, zou je hiervoor dan een eigen topic aan willen maken zodat we je daar verder mee kunnen helpen?

@Maja_ hoi,

 

ja het klopt in juni de versterkers ontvangen en aangesloten  is toen idd iets verbeterd maar na paar maanden dit aangekeken te hebben dus nog niet echt tevreden(mijn kinderen dan haha) beneden goed te doen

maar boven niet stabiel helaas.

na de wifi tuner te hebben afgerond meerdere keren geprobeerd was het advies neem kontakt op !

bij deze dus. 

groet Erik

Reputatie 7
Badge +20

Ontevreden kinderen moeten we zien te voorkomen, die kunnen heel lastig zijn:wink:

Als ik hem goed begrijp, is de wifi beneden prima (zowel qua snelheid als qua stabiliteit?) en is hij boven niet stabiel. Is de snelheid boven wel goed, op de momenten dat er wifi is? Waar heb je de versterker nu staan? Het zou kunnen helpen om de versterker op een andere locatie neer te zetten, als dat mogelijk is.

@Maja_  de snelheid is in onze buurt (2921LP) helaas overal te laag vind ik, daar is niet zoveel aan te doen denk ik. maar zou wel fijn zijn als het gewoon stabiel en betrouwbaar is. 

ik heb draadloze wifi adapters via het stroomnet naar boven in 2 kamers, daar zijn de wifi versterkers met kabel aan verbonden dus echt veel mogelijkheden om ze te verplaatsen is er eigenlijk niet.

 

Erik

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, als de snelheid ook al niet denderend is zou het inderdaad wenselijk zijn als het internet dát er binnenkomt, ook echt goed werkt. 

Je geeft aan dat je de versterkers via het stroomnet hebt lopen, is dit via een draadloze verbindingsset van KPN? Zo ja, welke kleur hebben de lampjes van die adapters? Als er 1 of meerdere lampjes rood of oranje branden, kan dat inhouden dat de verbinding tussen de adapters niet helemaal optimaal is en dan wordt het internetsignaal niet helemaal goed doorgegeven aan de wifiversterkers. Op deze pagina wordt uitgelegd hoe de adapters ‘volgens het boekje’ aangesloten kunnen worden om verstoringen zo veel mogelijk tegen te gaan, en wat je kunt doen om bestaande problemen op te lossen. 

Om te testen of de draadloze verbinding hier roet in het eten gooit, zou je 1 van de versterkers ook met een rechtstreekse kabel aan kunnen sluiten op het modem, om te zien of de wifi dan wel stabiel is. Je hebt er als het goed is een kabel van 10 meter bij geleverd gekregen dus wellicht kom je met die 10 meter kabel ook wel toto de bovenverdieping en kun je zo de kwaliteit van de wifi vergelijken. Het bekabeld aansluiten is hierbij uiteraard alleen om dit tijdelijk te testen!

@Maja_ dat begrijp ik dat dat het beste werkt ja rechtstreeks op de modem, en ik red het niet naar boven met deze lengte, zelfs 20 meter zou nog te weinig zijn haha we hebben hoge muren en heb helaas geen gaten in plafon zitten. de lampjes branden gewoon groen dus dat werkt allemaal wel.

het is helaas niet altijd stabiel.

Reputatie 7
Badge +17

@erikdekker Ik neem het even over nam mijn collega, zij is namelijk komende dagen even niet aanwezig. Ik heb alles even doorgelezen wat jullie besproken hebben. Jammer dat je afhankelijk ben van de draadloze verbindingssets. Uit je topic maak ik op dat je eigenlijk de v10 zou willen proberen ipv de v8. Omdat je alles al geprobeerd hebt, denk ik dat het tijd is om een Experiabox swap in te zetten. 

Ik heb de afdeling logistiek geïnformeerd en verzocht deze swap door te zetten. Zij gaan dan een V10 toesturen naar een PostNL punt. Het is een omruilafspraak, dus je mag de V8 meenemen inclusief adapter (verder geen kabels). Fingers crossed dat dit de oplossing is. :smiley:

Reputatie 7
Badge +17

Sowieso is de provider niet verantwoordelijk voor de wifi maar dat maakt het natuurlijk niet minder belangrijk. Je hebt het over vrienden van je. De vraag is natuurlijk of ze wel dezelfde snelheid kunnen halen die jij hebt thuis. Dat hoeft natuurlijk niet. Kijk eens wat hun mogelijkheden zijn op mijn eerste link die ik gaf en als ze de wifi tuner doen kan de uitkomst wel eens zijn dat ze gratis wifi versterkers krijgen. En dan hebben ze meteen wel 5 Ghz. Soms moet je slim zijn:wink:

Hoi joep,

Heb gister zelf een wifi versterker van KPN geprobeerd,op mijn v10 modem,maar ben gelijk de 5g wifi kwijt,en snelheid was gelijk stuk minder 27mbs

Vervelend @hejo, Je kan de 2.4Ghz en 5Ghz niet meer splitsen helaas. We sleutelen nog aan het algoritme om de mogelijkheid te creëren voor klanten om een voorkeur frequentie aan te geven. Helaas is dit er nog niet. 

pfff een v8 die is al wat jaren oud

de v10 al 3 jaar

v8 < v9 < v10 < v10a

2020 bijna en dan nog geen 5GHz dat is echt een teleurstelling

wat betreft een v8 is goed voor het museum

niet echt 2020 ready:thinking:

@Lisa Hallo lisa,

 

Ik heb niks meer vernomen van jullie om de modem swap te regelen?

klopt het dat hier lange tijd overheen gaat ?

 

Groet

Erik Dekker

Reputatie 7
Badge +17

@erikdekker Goed om van je te horen. Nee het is niet gebruikelijk dat dit zo lang duurt, normaliter hooguit één week voordat je bericht krijgt hierover. Ik ga er voor je achteraan. Bedankt voor je bericht!

Reputatie 7
Badge +17

@erikdekker Logistiek is nogmaals aangestuurd. Hoe je me op de hoogte? Ik ga er van uit dat je uiterlijk maandag een mail ontvangt met daarin de details over de modemwissel. Zoals eerder benoemd, sturen zij het nieuwe modem naar een PostNL punt bij jou in de buurt waar je de v8 kunt omruilen.

Reputatie 7
Badge +17

We hebben goed nieuws @erikdekker. Ik heb terugkoppeling gekregen van de afdeling logistiek en jij als het goed is ook. De modem-swap is in gang gezet. Je kan hem sinds vandaag ophalen bij de Jumbo. Heb je dit al gedaan, of nog niet? Geen zorgen als het niet gelukt is om het modem om te wisselen, want hij blijft 14 dagen liggen. Laat je het weten als ik nog iets voor je kan doen? We zijn benieuwt of het nieuwe modem bevalt. 

@Lisa  hoi, de modem omgewisseld ging allemaal erg soepel. top geregeld

nu vd week effe aankijken of het een stuk stabieler is geworden.

alvast hartelijk dank voor de fijne medewerking !

 

Erik

Badge +19

@Maja_  de snelheid is in onze buurt (2921LP) helaas overal te laag vind ik, daar is niet zoveel aan te doen denk ik. maar zou wel fijn zijn als het gewoon stabiel en betrouwbaar is. 

 

 

Jij zegt dat de snelheid op dat postcode laag is.  Welke snelheid heb je dan bekabeld gemeten?

Reageer