Beantwoord

Modem gaat steeds uit en aan

  • 22 July 2021
  • 17 reacties
  • 357 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

Sinds 3 weken ben ik verhuisd en klant van KPN voor tv & internet. Alles is geïnstalleerd door een monteur van KPN.

Sinds het begin merk ik dat internet niet stabiel is, ook wanneer ik het bedraad gebruik. Het wifi-icoon verdwijnt in de rechterbovenhoek van mijn telefoon. Collega's klagen dat er soms vertraging op de lijn zit of dat ik wegval. De tv geeft de melding "Verbinding met zender verbroken" en daarna "Geen verbinding met modem". 

Ik zie dan dat op het modem een rood lampje gaat branden, even later wordt het weer groen en doet alles het weer, hoewel het groene lampje van de wifi meestal knippert ipv brandt. 

 

Concludeer ik terecht dat het modem zich steeds uit en aan zet? Hoe komt dit? Of eigenlijk belangrijker, hoe voorkom ik dit?

Het begint steeds frustrerender te worden. Ik wil graag mensen uitnodigen in mijn nieuwe huis, maar vanwege de afstand willen die hier blijven slapen en thuiswerken. Ze durven niet te komen zo lang ik deze klachten ervaar. Ik hoop dat we het kunnen oplossen. 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 23 August 2021, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Frustrerend. Hebben we het over de zwarte kpn box12?

Een wifi lampje die knippert betekent dataverkeer tussen je apparatuur en de box12. Als je niks doet op internet knippert hij weinig tot niet. Doe je bijv een speedtest, dan zie je hem druk knipperen.

 

Maar alle lampjes gaan uit en power begint met rood begrijp ik?

Dat lijk inderdaad opnieuw opstarten te wezen. 

 

Gaat het om een glasvezel verbinding of koper?

Reputatie 1

Frustrerend. Hebben we het over de zwarte kpn box12?

Een wifi lampje die knippert betekent dataverkeer tussen je apparatuur en de box12. Als je niks doet op internet knippert hij weinig tot niet. Doe je bijv een speedtest, dan zie je hem druk knipperen.

 

Maar alle lampjes gaan uit en power begint met rood begrijp ik?

Dat lijk inderdaad opnieuw opstarten te wezen. 

 

Gaat het om een glasvezel verbinding of koper?

Het is inderdaad de KPN box 12, mijn excuses, ik had kunnen bedenken dat ik dat gelijk had moeten vermelden. 

Dankjewel voor de uitleg, dat knipperende lampje stelt me gerust! Tijdens de klachten gaan inderdaad alle lampjes uit en één lampje op rood. 

Ik heb een glasvezelverbinding, voor zover ik weet. Dat was voor mij de reden om bij KPN te gaan. 

Hoi @Shannah_ . Welkom op het forum.

Dit zou niet mogen gebeuren. Zeker niet bij een glasvezelverbinding. 

Kun je jouw profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan ga ik je lijn doormeten.

Reputatie 1

Hallo @Erwin_,

Ik heb mijn profiel bijgewerkt, ik ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn. Als ik de zelfoplosser gebruikte, werd er niets gevonden, maar die start ik zodra het probleem begint en tegen de tijd dat die ging meten, was het modem weer aan en het probleem opgelost. 

Nu moet ik zeggen dat me gisteren niet veel is opgevallen, maar ik ook weinig tv gekeken heb. De dag ervoor zeker 3 keer, rond het moment dat ik het bericht plaatste (na 18u-19u, als ik het me goed herinner). 

Ik hoor het graag!

@Shannah_ Ik zie aan mijn kant ook verbrekingen.

Kun jij het volgende voor mij doen: Zet de v12 uit en maak eerst het glasvezel kastje 2 minuten spanningsloos. 

Zodra je het glasvezelkastje weer hebt aangezet en de lampjes zijn gaan branden mag je de v12 een harde reset geven.

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

waarschuwing: mocht je zelf portforwards hebben ingesteld gaan die verloren. 

Het duurt vervolgens een paar minuten voordat alles weer up and running is.

Als de verbinding daarna nog steeds wegvalt, laat het weten en dan gaan we over op plan B. :-)

Reputatie 1

Ik heb bovenstaande uitgevoerd en vooralsnog lijkt het de oplossing! Mocht het weer terug komen, neem ik opnieuw contact op. Bedankt! 😊

Reputatie 1

Het is een week goed gegaan, geen problemen meer gehad, gelukkig!

Alleen vannacht rond 1u merkte ik ineens weer dat het wifi kortdurend wegviel, maar dat zou ook ongerelateerd kunnen zijn. Ik had geen zicht op het modem op dat moment. Ik houd het in de gaten!

Reputatie 1

Hallo @Erwin_, inmiddels is het probleem helaas weer terug :(. Tijd voor plan B?

@Shannah_ :Kan ik jou tussen nu en 14:00 even bellen?

Reputatie 1

Mijn excuses, ik had nachtdienst en lag te slapen! Dinsdag ben ik vrij en de hele dag te bereiken!

@Shannah_ Geen probleem. Ik heb je voor dinsdag (eind van de ochtend) in mijn agenda staan. 

Tot dan.

@Shannah_ Ik heb mijn administratie niet helemaal op orde, merk ik. Hebben wij nog contact gehad? 

Reputatie 1

Nee, dat is helaas niet gebeurd, maar dat kan voorkomen, natuurlijk! Ik had er nog niet achteraan gezeten ivm drukte, maar ik ben 23&24 augustus de hele dag telefonisch te bereiken! Nieuwe poging wagen?

Leuk je even gesproken te hebben, @Shannah_ .  Ik zie ook dat er nog geregeld verbrekingen zijn. Alles is verder correct aangesloten en bij het doormeten van de lijn lijkt de ‘demping’ ook in orde. Wat er precies misgaat is een beetje koffiedik kijken. Ik heb besloten om die box12 om te ruilen. Laat je weten of dit de oplossing is? 

(zou je, als je die nieuwe box12 gaat aansluiten, het glasvezelkastje nog even 30 seconden van het stroom kunnen halen? Just to make sure.)

Hoi @Shannah_ . Hoe is het nu met de verbinding?

Reputatie 1

Hallo @Erwin_ , volgens mij gaat het goed! Ik heb geen klachten meer gehad, maar ivm schilderen is de stekker er regelmatig uit geweest en dus steeds een reset. Ik ga er vanuit dat het goed blijft, zo niet dan laat ik het natuurlijk weten ;).

Hartstikke bedankt voor de hulp!

Fijn dat het nu stabiel is. Hopelijk blijft dat zo. Fijn weekend.