Beantwoord

Modem geen WiFi met repeater?

  • 1 September 2019
  • 31 reacties
  • 325 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo beste mensen,

Onlangs een WiFi Repeater aangesloten op de Experia Box v8, alles werkt naar behoren, echter: De experia box zelf zendt geen WiFi signaal meer uit. De functie is uitgeschakeld. Handmatig inschakelen werkt niet. Waarom kan de experia box én repeater beide gezamenlijk geen signaal uitzenden?

Bij voorbaat dank voor uw uitleg.
icon

Beste antwoord door PeterG 3 September 2019, 13:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Het klopt. De V8, V9 en V10 werken niet samen met de EXPERIA WIFI (deze dus). Op die bestelpagina staat ook:
Heb je een v8, v9 of v10 modem en wil je, je WiFi op een andere verdieping verbeteren?Koop dan 2 of 3 Experia WiFi's

De V8 en V9 ondersteunen de roaming niet (binnenshuis onmerkbare overname als je binnen bereik van de andere komt), dus vandaar. Het zou dan namelijk storend werken.

Schaf je ze zelf gewoon aan dan dus ook beter 2 stuks.
Reputatie 1
Het klopt. De V8 V9 en V10 werken niet samen met de EXPERIA WIFI (deze dus). Op die bestelpagina staat ook:

Heb je een v8, v9 of v10 modem en wil je, je WiFi op een andere verdieping verbeteren?Koop dan 2 of 3 Experia WiFi's
De V8 en V9 ondersteunen de roaming niet (binnenshuis onmerkbare overname als je binnen bereik van de andere komt), dus vandaar. Het zou dan namelijk storend werken.

Schaf je ze zelf gewoon aan dan dus ook beter 2 stuks.



Hallo PeterG,

Bedankt voor uw snelle reactie. Dat is nuttige info. Ik zie dat de Experia Box v10a wel een gezamenlijk signaal uit kan zenden. Wanneer kom ik in aanmerking om mijn v8 in te ruilen voor een v10a? Ik heb de repeater namelijk zelf aangeschaft maar om er nog een aan te schaffen vind ik best duur voor iets waar ik maandelijks al best veel voor betaal.
Zoek op dit forum eens naar problemen met de V10A. Dan wil je die niet meer.
Reputatie 1
Zoek op dit forum eens naar problemen met de V10A. Dan wil je die niet meer.
Als ik v8 opzoek kom ik meer problemen tegen.
Reputatie 7
Badge +24
Repeater is hier een verkeerd woord. De experia WiFi's zijn accespoints. Geen repaeters.

Probeer eens op deze pagina ...

https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

... de onderste optie "Verbeter je wifi". Eerst ff die experia wifi die je gekocht heb loskoppelen en uitschakelen. WiFi op de Experiabox aanzetten. Dan deze tool doorlopen. Ga ergens in je huis zitten zo ver mogenlijk bij de Experiabox vandaan, maar waar je nog net wel een klein beetje bereik hebt. De tool probeert je wifi te optimaliseren, als dat niet voldoende lukt, krijg je mogenlijk ofwel een gratis monteur (die misschien je modem omruild) ofwel 1 of 2 gratis experia WiFi's.
Badge +19
Doe je zelf een plezier en blijf ver weg van de v10a! Of zorg er voor dat je de v8 nog in huis hebt.
Doe je zelf een plezier en blijf ver weg van de v10a! Of zorg er voor dat je de v8 nog in huis hebt.
Voor geen goud komt hier nog een V8 of V9 binnen!


Zoek op dit forum eens naar problemen met de V10A. Dan wil je die niet meer.Als ik v8 opzoek kom ik meer problemen tegen.

Dat jij die V8 al zó lang hebt.... Hier werkten de 8 en 9 beiden nog geen jaar. Met de V8 werkte m'n vaste telefoon bijna nooit, maar soms. En de 9 deed na enkele maanden gewoon niets meer.

Heb nu de V10 en die is heerlijk. Maar dat maakt voor het EXPERIA WIFI gebeuren geen verschil t.o.v. de 8 of de 9 natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +30
Welkom Incognitomodus! Het is inderdaad as-designed dat de Experia Wifi de wifi van de Experia Box zelf uitzet. De V10A is daarop de enige uitzondering. Als verder jouw V8 goed functioneert kunnen we deze echter niet zomaar omruilen voor een V10A.
Reputatie 1
Welkom Incognitomodus! Het is inderdaad as-designed dat de Experia Wifi de wifi van de Experia Box zelf uitzet. De V10A is daarop de enige uitzondering. Als verder jouw V8 goed functioneert kunnen we deze echter niet zomaar omruilen voor een V10A.

Hallo en bedankt voor uw feedback. Ik heb de experia wifi aangeschaft omdat er boven een zwak signaal was. Ervanuitgaande dat beneden de experia box z'n werk zou doen en boven de experia wifi. Nu heb ik 50 euro betaald en ben ik nog geen stap verder. Er zou dus wel gesteld kunnen worden dat mijn v8 niet goed functioneert. Het zou bijvoorbeeld netjes zijn als kpn mij zou compenseren door een andere experia wifi in bruikleen beschikbaar te stellen aan mij. Er wordt immers betaalt voor internet per huishouden, niet per verdieping.
Reputatie 7
Badge +24
Die internet verbinding heb je. Gegarandeerde wifi dekking in heel je pand is niet iets wat bij de abonnementsprijs inbegrepen zit. KPN wil best heel ver gaan, maar er zijn grenzen.
Reputatie 7
Badge +24
Voor geen goud komt hier nog een V8 of V9 binnen!

Wat mankeert er aan een v9? Dat jij de pech had dat da ding na een paar maanden al kapot was, wil niet zeggen dat het per definitie wat aan mankeert.
Reputatie 1
Die internet verbinding heb je. Gegarandeerde wifi dekking in heel je pand is niet iets wat bij de abonnementsprijs inbegrepen zit. KPN wil best heel ver gaan, maar er zijn grenzen.

Ik betaal voor 100 mbit per seconde. Beneden is dat haalbaar. Boven haal ik 20% van hetgeen waar ik voor betaal.
Als je, alsnog, de KPN Wifi Tuner doorloopt heb je mogelijk nog de mogelijkheid voor de gratis Experia wifi (2 stuks bij de V8, V9 en V10 en ééntje i.c.m. V10A).
Op een andere manier kan het niet. De huidig aangeschafte kun je mogelijk retourneren met refund.

Als je in een electronicazaak een Accesspoint koopt dan heb je extra wifi waarbij de V8 wifi wel aan blijft. Je hebt dan echter geen 'roaming' tussen die 2 punten. Dat is wel het voordeel van de Experia wifi. Maar nadeel idd dat 3 typen Experiabox daar niet mee samen werken.

In principe levert elke provider één wifi accesspoint: het modem. Als het bereik (tot zo'n 25 meter in vrije ruimte en met beton met staal erin minder) onvoldoende is voor je hele huis/tuin dan zul je daar zelf vaak maatregelen voor moeten nemen als extra accesspoints.

KPN (en Ziggo) leveren wel echter extra. Bij KPN indien de Wifi Tuner is doorlopen.

Een accesspoint is een zelfstandige unit. De experia wifi's niet, die werken samen. Als je bij verplaatsen in je huis tijdens internet gebruik binnen bereik van de andere komt schakel je naatloos over. Met accesspoints (ook de V8, V9, V10) gebeurt dat niet.
Reputatie 7
Badge +24
Bij Ziggo betaal je 2 euro per maand voor een extra accespoint.

Die internet verbinding heb je. Gegarandeerde wifi dekking in heel je pand is niet iets wat bij de abonnementsprijs inbegrepen zit. KPN wil best heel ver gaan, maar er zijn grenzen.Ik betaal voor 100 mbit per seconde. Beneden is dat haalbaar. Boven haal ik 20% van hetgeen waar ik voor betaal.

Je betaald niet voor internet boven. Je betaald voor internet in de meterkast. De rest is gratis service.
Reputatie 1
Bij Ziggo betaal je 2 euro per maand voor een extra accespoint.


Die internet verbinding heb je. Gegarandeerde wifi dekking in heel je pand is niet iets wat bij de abonnementsprijs inbegrepen zit. KPN wil best heel ver gaan, maar er zijn grenzen.Ik betaal voor 100 mbit per seconde. Beneden is dat haalbaar. Boven haal ik 20% van hetgeen waar ik voor betaal.
Je betaald niet voor internet boven. Je betaald voor internet in de meterkast. De rest is gratis service.


Denk dat de consumentenbond daar anders over denkt. En ik betaal als consument naar mijn weten voor 100 mb/s. Dat met internet in de meterkast vind ik een zwak en wegzettend argument. Overigens komt de internet bij mij niet via de meterkast maar via adsl uit de muur in de woonkamer.

Als je, alsnog, de KPN Wifi Tuner doorloopt heb je mogelijk nog de mogelijkheid voor de gratis Experia wifi (2 stuks bij de V8, V9 en V10 en ééntje i.c.m. V10A).
Op een andere manier kan het niet. De huidig aangeschafte kun je mogelijk retourneren met refund.

Als je in een electronicazaak een Accesspoint koopt dan heb je extra wifi waarbij de V8 wifi wel aan blijft. Je hebt dan echter geen 'roaming' tussen die 2 punten. Dat is wel het voordeel van de Experia wifi. Maar nadeel idd dat 3 typen Experiabox daar niet mee samen werken.

In principe levert elke provider één wifi accesspoint: het modem. Als het bereik (tot zo'n 25 meter in vrije ruimte en met beton met staal erin minder) onvoldoende is voor je hele huis/tuin dan zul je daar zelf vaak maatregelen voor moeten nemen als extra accesspoints.

KPN (en Ziggo) leveren wel echter extra. Bij KPN indien de Wifi Tuner is doorlopen.


Bedankt voor uw feedback. Hier kan ik wat mee.
Euh, het lijkt met duidelijk de Wifi Tuner te doorlopen zonder de Experia wifi aan te sluiten. Dus met alleen de V8 😉
Reputatie 1
Euh, het lijkt met duidelijk de Wifi Tuner te doorlopen zonder de Experia wifi aan te sluiten. Dus met alleen de V8 😉

Klopt. Anders krijg ik een melding dat ik niet ben verbonden. Ik ben echter klant bij Telfort. Hoop dat hij dan wel werkt. Zit nu in Frankrijk. Zal het later testen.
Oei. Telfort. Dat had je nog niet vermeld.

De Thuis aansluitingen van Telfort zijn nog geen KPN. Voor die vaste diensten dien je nog bij Telfort te zijn: hun forum bijvoorbeeld: http://forum.telfort.nl .

Dan hier nog even de link naar de TELFORT WIFI TUNER.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-snelheid-verbeteren.htm
Bij hen echter géén gratis Experia wifi!
Reputatie 1
Oei. Telfort. Dat had je nog niet vermeld.

De Thuis aansluitingen van Telfort zijn nog geen KPN. Voor die vaste diensten dien je nog bij Telfort te zijn: hun forum bijvoorbeeld: http://forum.telfort.nl .

Dan hier nog even de link naar de TELFORT WIFI TUNER.https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-snelheid-verbeteren.htmBij hen echter géén gratis Experia wifi!


"Telfort wordt KPN" zorgt nogal voor wat verwarring 😂 Dan is hiermee de zaak afgedaan ben ik bang. Zal er gewoon een moet aanschaffen.
Tja, wordt, hè. Niet is.
Reputatie 1
Tja, wordt, hè. Niet is.

Heb kort geleden eerder zaken proberen te regelen via Telfort klantenservice, kreeg ik iemand van KPN aan de lijn die dacht dat ik KPN klant was. Hij vertelde me dat klantenservice nu allemaal via KPN loopt. Vandaar dat ik hier om hulp vraag. De hele fusie is naar mijn mening nog erg verwarrend, omdat zaken onduidelijk en niet op orde zijn. Het betrof een financiële kwestie die ook nog eens onjuist doorgevoerd was, wat mij veel geld kostte. Het gaf mij aanleiding om van provider te veranderen, maar loyaliteit heb ik hoger zitten. Ben al meer dan decennia klant. Echter met deze kwestie erbij begin ik er toch erg van te balen. Ik zit met de gebakken peren, moet extra betalen en vind dat onterecht. Woon in een normaal rijtjeshuis, dus snap het nut niet om 3 modems acces points repeaters hoe je het ook wilt noemen in huis te hebben. Dat de Experia box zelf niet krachtig genoeg is, vooruit, dan schaf ik wel zo'n experia wifi aan. Maar nog één?? Ik vind het voor KPN goedkoop, en voor de klant duur. Eerst maar eens kijken wat deze fusie teweeg zal brengen.
Reputatie 7
Badge +24
... ik betaal als consument naar mijn weten voor 100 mb/s. Dat met internet in de meterkast vind ik een zwak en wegzettend argument.
Wat is daar zwak aan? Uw energieleverancier doet toch precies het zelfde? En water? Na de meter is het aan u. Als de termostaatkraan van uw douche kapot is bel je toch ook niet Oasen of Vitens?
Reputatie 1

... ik betaal als consument naar mijn weten voor 100 mb/s. Dat met internet in de meterkast vind ik een zwak en wegzettend argument.Wat is daar zwak aan? Uw energieleverancier doet toch precies het zelfde? En water? Na de meter is het aan u. Als de termostaatkraan van uw douche kapot is bel je toch ook niet Oasen of Vitens?


Wordt die thermostaatkraan ook geleverd en geïnstalleerd door Oasen of Vitens? Laatste keer dat ik het zag, werd internet niet alleen geleverd maar ook al het overige geleverd en geïnstalleerd. Wat een vergelijking.
Reputatie 7
Badge +24


... ik betaal als consument naar mijn weten voor 100 mb/s. Dat met internet in de meterkast vind ik een zwak en wegzettend argument.Wat is daar zwak aan? Uw energieleverancier doet toch precies het zelfde? En water? Na de meter is het aan u. Als de termostaatkraan van uw douche kapot is bel je toch ook niet Oasen of Vitens?
Wordt die thermostaatkraan ook geleverd en geïnstalleerd door Oasen of Vitens? Laatste keer dat ik het zag, werd internet niet alleen geleverd maar ook al het overige geleverd en geïnstalleerd. Wat een vergelijking.

Er word een modem geleverd, in geval van tv worden er tv kastjes geleverd en verder word er helemaal niets geleverd. (tenzij u daar extra voor betaald) Er zit wifi in dat modem, als gratis service, omdat alle providers dat doen. En KPN wil ook nog wel eens extra Experia WiFi's uitdelen, maar op een gegeven moment is het wel klaar met gratis speelgoed. KPN is de sinterklaas niet. Dus wat u bedoelt met "al het overige" ontgaat me hier.
Badge +19
Het is anno 2019 niet meer mogelijk om alleen een experiabox te gebruiken. Het Wi-Fi netwerk slibt langzaam maar zeker dicht. U zult dus zelf aan de slag moeten om goed Wi-Fi door het hele huis te krijgen. En inderdaad als u een stopcontact te kort komt kunt u uw energieleverancier bellen maar de kans dat ze dan een extra stopcontact komen plaatsen is niet zo groot.