Vraag

Modem herstart telkens uit zichzelf

  • 7 May 2021
  • 8 reacties
  • 223 keer bekeken

Hoi, ik zit met hetzelfde probleem. Net nieuw kastje en elke paar minuten een reset….gr Wouter

admin: eigen topic aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @WouterTwee . Welkom op het forum.

Er staat een postcode plus huisnummer in je profiel maar daar vind ik niks op.

Kun jij je profiel aanpassen en mij een seintje geven? 

Kun je verder wat context geven? Is dit een nieuw modem? Vandaag aangesloten? Of is dit plotseling ontstaan? Heb je de experiabox al geprobeerd te resetten?

Hoi Erwin, was een typefout met de postcode maar dat is aangepast nu. Modem 12 heb ik vandaag nieuwe gekregen omdat de vorige vast was gelopen na een stroomuitval. Deze reset zichzelf om de paar minuten gelijk vanaf aansluiten. Heb al meerdere keren aan en uit gezet en met een pen het knopje ingedrukt voor reset en het kastje van de glasvezel aan en uit gezet. Ook via de app. Kun je hier wat mee? Gr Wouter

Goed dat je dat met het gaatje en een pen geprobeerd hebt. Mag ik vragen hoe lang je dan het knopje daar binnenin indrukt? (gewenst is om dit even 15 lange seconden vol te houden)

Hi Erwin, dat zeker hoor….maar hij reset zichzelf als je langer wacht. Zo snel gaat dat…gr

Ik zie nu ook dat er een monteur is ingeboekt. Klopt dat?

Hi Erwin, jazeker, maar ik zag dat het probleem vaker voorkwam en ik ben op zoek naar de oplossing….lijkt me dat die er onderhand moet zijn toch? Er werd ook niet echt gekeken naar een oplossing in mijn beleving. Zeker als het een bekend probleem is als ik erop Google…moet ook thuiswerken wat nu onmogelijk is. Lijkt mij dat er meerdere wegen naar Rome zijn? 😁

Tja, als een herstart van het glasvezelkastje + de experiabox (en eventueel een reset) niet werkt en we hebben de kabels allemaal doorlopen blijft er weinig over dan iemand te sturen. Dan zou het kunnen dat er iets niet lekker zit in het netwerk zelf.

 

Hi, heeft het jaren goed gedaan…..maar het is niet anders dan…..bedankt voor je hulp.