Beantwoord

Modem komt niet online

  • 17 January 2022
  • 19 reacties
  • 455 keer bekeken

Beste,

Sinds vandaag heb ik een nieuw abonnement bij KPN afgesloten. DSL kabel netjes aangesloten op de ISRA 2 aansluiting in de meterkast, maar het internetlampje op de modem blijft knipperen. Duurt nu al zo'n twee uur. 

Iemand enig idee hoe lang dit kan duren, want ik wil gebruik maken van mijn internetaansluiting. Bijgevoegd een foto van de ISRA 2 aansluiting. Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

 

icon

Beste antwoord door M. Waardenburg 26 January 2022, 16:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Hallo @M. Waardenburg , Welkom bij KPN en het KPN forum voor klanten.

Heb je al een mail of SMS gehad van KPN dat je abonnement geactiveerd is?

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @M. Waardenburg, modem komt niet online dus. Dat is balen. Snelste is om even contact te zoeken met 0800-0402. Dan kan mijn collega meteen meekijken naar waar het door kan komen. En heb je voor de zekerheid het modem al een reset gegeven

Mocht dat niks opleveren en je hebt liever dat ik meekijk, dan kan dat ook en hoor ik graag van je als jouw profiel van gegevens hebt voorzien. 

Beste,

 

Ik  heb vanochtend een sms gehad dat het internetabonnement actief is.  Mijn gegevens in mijn profiel heb ik ook aangevuld. Zal de modem nu wel een reset geven. Word vervolgd dus.

Reputatie 7
Badge +24

Probeer ook eens het andere poortje op het isra punt.

Modem gereset, nog steeds hetzelfde probleem. Zal ook het anderen poortje proberen. Iemand enig idee hoe lang het normaal duurt voordat een modem online komt?

Hallo @M. Waardenburg , als een modem nieuwe gegevens of een update moet binnenhalen kan dat wel tot 15 minuten duren voordat alles online is.

Heb je de kabel die uit het IS/RA-punt komt wèl in de DSL-poort van het modem gestoken en een klik gehoord, zo te zien een KPN Box 12?

 

Reputatie 7
Badge +24

De meest linkse dus...

Heb het modem nu ruim twee uur aan staan en het internet lampje van het modem blijft knipperen. Alles stekkers zitten goed. Dat heb ik dubbel gecontroleerd.  Allemaal gaven ze een klik bij het inpluggen. Ga KPN wel even bellen, want ik wil gewoon gebruik kunnen maken van mijn aangeschafte abonnement.

Hallo @M. Waardenburg , gelijk heb je, je kunt gratis bellen naar 0800 0402.

Succes en laat de (goede) afloop s.v.p. even weten.

 

Reputatie 7
Badge +24

De KPN medewerker zal wel zeggen dat je moet wachten tot 5 uur ofzo...

Nog een vraagje als dat mag. Dat gaat over de ISRA 2 aansluiting die bij mij in de meterkast zit. Daar zitten 2 poorten op. Een grijze (linkerkant) en een blauwe (rechterkant). In welke moet ik de kabel doen naar het modem toe. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik ze allebei al geprobeerd heb gedurende langere tijd.

Hallo @M. Waardenburg , normaal gesproken de linkse, (grijze).

 

Reputatie 7

Dank je voor de gegevens op je profiel @M. Waardenburg. Daarmee ben ik voor je gaan kijken, zo te zien is de order afgerond, Het signaal zou er moeten zijn, maar toch heb je dat nog niet. Ik zie dat ik ook niet de enige ben die dingen voor je aan het bekijken is op dit moment, volgens mij ben je letterlijk op dit moment in gesprek met een collega. Ik wil die collega niet in de weg zitten, maar ik ben wel benieuwd wat er uit dat gesprek komt. Kan je dat met ons delen na het gesprek?

Beste Jasper,

 

Zojuist telefonisch een collega gesproken van je. Nogmaals het modem gereset en nu weer 15 minuten tot een uur wachten. Kijken of hij het dan wel doet. Er is een notitie van gemaakt, anders moet er een monteur langs komen. Dus, we wachten het wel even af en anders bel ik nog een keer met KPN.

Reputatie 7

Ik vermoed ook dat er een monteur gepland zal worden inderdaad. Het signaal is op de lijn te zien maar het lijkt niet bij jou aan te komen. Ik heb het gevoel dat er nog iets buitenshuis moet worden gewijzigd, een monteur zal dat kunnen doen. Als je opnieuw belt zullen ze die afspraak met je kunne maken, daarna zal het hopelijk snel aangesloten zijn en werken.

Beste allemaal, dank jullie wel voor de antwoorden en eventuele oplossingen. Tot nu toe heeft niets geholpen. Heb contact gehad met de klantenservice van KPN en een monteursafspraak gemaakt voor over een week. (nog geen bevestiging van gehad overigens, ook een beetje vreemd) 

Jammer dat de monteur pas over een week kan, mijn abonnement is dan al ruim een week actief terwijl ik niet van internet en interactieve tv gebruik kan maken. Ben een beetje teleurgesteld in KPN. Had gedacht dat alles plug and play zou zijn en dat alles zou werken. Valt dus een beetje tegen. Als dit zo doorgaat dan herroep ik me op mijn bedenktijd en zoek ik wel een anderen internet en tv provider.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie de monteur gepland staan voor de 26e van januari. Eerder lukt helaas niet, heb ik ook nog naar gekeken. Hopelijk kan hij het oplossen. Want er lijkt toch ergens iets mis te gaan, allen wat?. Hoor graag van je als de monteur is geweest. 

Beste  iedereen,

 

12 januari abonnement afgesloten. Lukt maar niet om de modem online te krijgen. Dus geen tv en internet. Monteur is zojuist geweest en die heeft het probleem gelukkig weten op te lossen. Was iets mis in de wijkkast van KPN. Heb niet gevraagd wat er mis was, ben al blij genoeg dat alles nu eindelijk werkt. Iedereen bedankt voor het meedenken en voor de antwoorden.

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat het weer werkt. Daar ben ik heel blij om. 

Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan vooral weten.