Beantwoord

Modem met (ouderdoms?) kuren, experiabox v9

  • 12 October 2019
  • 15 reacties
  • 287 keer bekeken

Badge
Hoi hoi!

Ik heb de laatste tijd (klein jaartje) steeds meer rare kuren van de modem experiabox v9. Ik heb een vaste verbinding met mijn computer en daar valt regelmatig het internet weg om na een klein minuutje ineens weer te werken. Dit kan soms, zeker wanneer het net op een verkeerd moment wegvalt, enorm vervelend en frustrerend zijn!!

Voorheen nooit problemen gehad met de modem en ook wifi heeft het altijd goed gedaan. Maar wifi lijkt de laatste tijd ook trager en slechter bereik te geven, naast het wegvallen van de bedrade verbindingen. Ik dacht ik log even in op de modem maar al die informatie daar kan net zo goed chinees zijn, dus ik dacht ik ga een berichtje plaatsen. Als ik eerlijk ben en ik kijk naar de abonnementskosten dan verwacht ik wel dat het blijft werken, so please advise 🙂!

Alvast bedankt, groetjes!

Benjamin
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 15 October 2019, 20:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Flabbertats, welkom op het forum. 

 

Uiteraard kijk ik graag met je mee. Heb de Experiabox ook een helemaal gereset naar fabrieksinstellingen door het resetknopje aan de achterkant voor ong 10 seconden ingedrukt te houden? Zou je ook je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]profiel [/url]willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

 

 

Badge

Hoi Alex!

Sorry voor de late reactie! Ik heb al eens de modem gereset, en meerdere malen de stroom eraf en ook de knop ingehouden. Die handigheidjes zijn prima op internet te vinden! Ik ben zover dat of het probleem zit in de modem/verbinding oid of het is een configuratie probleem op de pc. Ik ga vandaag de pc helemaal nalopen op evt verouderde drivers etc. Handmatig poorten openstellen heeft niks opgeleverd. 

Het komt vaak voor dat de verbinding met een server, bijna altijd met gamen, wegvalt. Mega irritant. Bij één spel dacht ik dat het miss aan het spel lag maar er is geen enkele waar het niet gebeurd terwijl de rest nergens last van heeft. Dus het probleem zit niet aan de kant van de server. Dus blijft de pc en de modem over. Ik post mijn bevindingen hier wanneer ik ze heb! 

Bedankt voor het meekijken! Ik hoop dat we het samen kunnen oplossen. Gr. Benjamin

Reputatie 7
Badge +24

Geen probleem. We komen er heus wel uit. Top dat je het zo gaat nakijken. Even een andere vraag: tussen je pc en modem, zit daar nog iets tussen? Switch bijvoorbeeld? Met de verbinding zelf is overigens niets mis, ik meet op dit moment ongeveer 80 Mbps. 

Wat ik overigens ook zie is dat je verbinding sneller kan na een aanpassing in de centrale. Daar moet wel een monteur voor langskomen. Heb je zojuist geprobeerd te bereiken, niet gelukt helaas. Ik ben er nog tot vanavond, geef even hier een seintje dan gaan we een monteur inplannen. :) 

 

Badge

Goedemorgen Alex! 

Ik ben vanaf nu telefonisch te bereiken! Tussen de modem en de pc zit niks, hij is met een kabel verbonden direct op de modem. 

De snelheid is nooit een issue geweest, al is het natuurlijk fijn dat er meer uit te halen is! Ik maak graag een afspraak daarvoor! Ik post zometeen de bevindingen van de pc. 

Tot slot de vraag of het misschien aan de "ouderdom" van de modem zou kunnen liggen? Ik las in meerdere topics dat een nieuwe het probleem verhielp. Dus als de pc ook een dood spoor blijkt, misschien dan vervangen? 

Badge

Alles aan de pc kant schijnt in orde te zijn. Ik heb tot de grens van mijn kennis gezocht maar alles is up to date qua drivers etc. De pc zelf is vorig jaar nog vernieuwd qua moederbord etc dus dat werkt allemaal prima.

Nu logde ik net in op de modem en wilde aan de hand van een topic gaan kijken of ik qua instellingen misschien wat raars zou ontdekken alleen klapte de hele modem eruit, meteen bij inloggen. Ik heb wederom de resetknop achterop gebruikt om de boel weer op te starten. Hij is weer online maar waarom dat gebeurde heb ik geen idee, ook weer iets nieuws!

Reputatie 7
Badge +24

Update voor de meelezers: we hebben samen een monteur ingepland op 18-11. Excuus trouwens voor mijn schorre stem aan de telefoon zonet. 

@Flabbertats Laat ons even weten hoe het afloopt. :) 

Badge

Aan de hand van dit topic is er inderdaad een monteur langs geweest die de nieuwe modem heeft geïnstalleerd, echter wist hij niks over het verhogen van de snelheid door een ingreep in de centrale. Alles werkte weer naar behoren, dank voor de snelle hulp en vervanging. Dus voor de lezers vanuit google: dit forum werkt perfect voor je issues of vragen aan KPN. 

Badge

Ik ben alleen bang dat de modem van 4 maanden oud kapot is. Hij doet niets meer, niet eens aan gaan. Internet begon de laatste 3 weken weer regelmatig weg te vallen en vanaf vanmorgen is de verbinding niet meer terug gekomen en nu blijkt dat ik de modem onmogelijk meer aan krijg. Het stopcontact werkt perfect. Wellicht iets met de adapter stekker? Ik hoor (wederom) graag van jullie! Zeker met het thuiswerk circus van de laatste weken zou een internet verbinding heel fijn zijn 😉! Alvast bedankt voor je reactie!

Gr. Benjamin

EDIT: hij is weer aan, geen idee waarom dit het afgelopen half uur telkens niet lukte en nu ineens wel. Mocht hij vandaag weer kuren vertonen laat ik het weten. Hopelijk blijft de verbinding nu ook stabiel, maar ook daar zal ik anders op terug komen. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi F, welkom terug en dank voor de aardige woorden.

Inderdaad best raar na 4 maanden. Laat het me hier weten, ben de hele week nog wel aanwezig. Als dit weer gebeurt stuur ik gelijk een nieuwe die je de volgende dag om kunt ruilen bij een Post NL punt bij jou in de buurt. Behalve in het weekend, dan duurt het iets langer. Zonder internet in deze tijden wordt anders wel een uitdaging. 

Badge

Hoi Alex! Ik heb toch echt het vermoeden dat de modem of de adapter stuk is. Ik heb vanmiddag tijdens gebruik van zwaar gereedschap een electra groep weer moeten resetten en sindsdien doet de modem niets meer. 

Ik ben aan de Google gegaan en ik lees meerdere gevallen van modems die niet meer werken na stroomuitval of misschien het weer inschakelen (en piekspanning?) van de groep. Heb hem op verschillende stopcontacten geprobeerd, alles werkt naar behoren behalve de modem, die geeft geen teken van leven. Ik heb helaas geen andere adapter waarmee ik kan testen wat er de geest heeft gegeven! Dat wordt denk ik morgen een (gedwongen) dagje vrij van werk ;)!

Ik hoor je reactie graag!

Reputatie 7
Badge +24

Hi Benjamin, ik kreeg je zojuist niet te pakken dus ik heb een gokje gewaagd. Ik heb de modem naar onderstaand omruilpunt gestuurd. Nadeel is dat dit pas woensdag zal aankomen na 15 uur daar, dit in verband met de drukte bij Post NL. Neem dan de oude modem en adapter mee in een doosje samen met je ID kaart. 

Het goede nieuws is dat ik op jouw 06-nummer 100 Gb aan data heb toegevoegd zodat je morgen toch nog aan het werk kunt, maak een hot spot aan van je telefoon. Bij normaal VPN gebruik zal dit genoeg moeten zijn, dus ik hoop niet dat je met grote bestanden en video streaming werkt. Laat het me weten of dit voldoende is. 

 

  Coop
      Kapelaan Koopmansplein 218
      5212NH 's-Hertogenbosch

Badge

Nog laat aan het werk Alex ;)! Maar onwijs bedankt voor je snelle reactie en service! Ik laat het je weten als alles is omgeruild en het weer doet! Nog een fijne avond en stay safe in deze klote tijd!

Reputatie 7
Badge +24

Hehe, ja. Was iets later begonnen in verband met het lekkere weer en dus ook iets langer doorgegaan. ;)

Ik wacht in spanning af. 

Badge

Beste Alex!

Ik heb de modem vorige week in goede orde ontvangen! Ik heb hem aangesloten en alles deed het weer.. Ik wilde even de dagen erna de verbinding afwachten en ik ben bang dat het wegvallen van de verbinding nog steeds met grote regelmaat gebeurt. De pc, drivers etc is allemaal up to date. Zou je kunnen kijken of het iets in de centrale ofzo is? Krijg er de balen van en dit speelt al langer, hiervoor heb ik destijds dit topic geopend. Bijvoorbeeld werk meetings hebben met collega's is lastig aangezien ik soms uitval en dat geeft een bak frustratie. Ik hoor je reactie graag! Hopelijk kunnen we dit probleem oplossen! 

Gr. Benjamin

Reputatie 7
Badge +24

Hi Benjamin. In de centrale kan het niet zijn, de verbinding wordt namelijk niet verbroken en ik meet het als stabiel. De laatste verbrekende verbinding is van 8 april en die is handmatig door jou gedaan zo te zien. 

Nog even voor mijn duidelijkheid weer, dit heb je dus alleen met 1 bepaalde pc? Of meerdere pc's? Valt je televisie op dat moment ook uit? (ik vermoed niet)Â