Beantwoord

Modem omruilen, na overgang vanaf Telfort diverse storingen

  • 2 May 2021
  • 21 reacties
  • 260 keer bekeken

Reputatie 1

Hoe kan ik een andere modem krijgen? Sinds de overgang van Telfort naar KPN vertoont mijn modem diverse storingen, waardoor mijn televisieontvangst en ook de wifi regelmatig wegvallen. Opnieuw opstarten etc. heeft even resultaat en daarna is het weer slecht. Ik wil toch graag een KPN-modem want nu ben ik niet tevreden.

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 5 May 2021, 10:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Welk modem heb je precies, want alle modems van Telfort kun je ook gewoon bij KPN gebruiken

Reputatie 1

Een Experia Box V8

reset het modem eens door het resetgaatje achterop het modem met een paperclip 10 sec in te drukken

Reputatie 1

Dat heb ik ‘helaas’ al meerdere malen geprobeerd. Dit gaf niet het gewenste resultaat en een fabrieksreset bood ook helaas geen soelaas. 

Reputatie 3
Badge +1

Heb je de kabels gecontroleerd op schade?

Heb je een koper of glasvezel verbinding en in het geval van een koperverbinding vervang dan het aansluitkabeltje max 150 cm eens.

Vul in ieder geval alvast je forum profiel aan met je  postcode, huisnummer en klantnummer

Reputatie 1

Ik heb de kabels gecontroleerd en ik heb een glasvezel verbinding. de woning is redelijk nieuw. het probleem is nog niet opgelost ;). Ik zal mijn gegevens trouwens invullen. in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Reputatie 3
Badge +1

Al geprobeerd de router te resetten ipv het opnieuw opstarten?

Al geprobeerd de router te resetten ipv het opnieuw opstarten?

Is al gedaan zie hierboven

Ik heb de kabels gecontroleerd en ik heb een glasvezel verbinding. de woning is redelijk nieuw. het probleem is nog niet opgelost 😉. Ik zal mijn gegevens trouwens invullen. in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Aangezien je een V8 modem hebt lijkt mij een vervanging het beste echter @webcare Kpn gaat hierover 

Reputatie 3
Badge +1

Ah stom:laughing:

Is al gedaan zie hierboven

Ik denk dat je nog 1 ding kan proberen:

  1. De NT (glasvezelkastje) en de router beide uit doen en 2 minuten wachten.
  2. Na de 2 minuten de NT weer aan doen.
  3. Na nog 2 minuten de router aan doen.
  4. Na 30 minuten is de verbinding volledig aangesterkt.
Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @Nils Vd Waal, de V8 kan je ook bij ons prima gebruiken zoals jimny al noemt. Bij jou werkt er iets in ieder geval niet helemaal goed, of dat het modem is of iets anders weet ik nog niet. Op het moment dat je die storingen ervaart, wat gebeurt er dan met de lampjes op de Experia Box? Veranderd daar ook iets, of dat niet?

Ik heb de verbinding ook kunnen vinden met het klantnummer wat je op je profiel hebt ingevuld (de postcode die je had ingevuld heeft een typefout zo te zien), de verbinding ziet er goed uit. De Experia Box geeft op dit moment aan ruim 5 dagen zonder onderbreking online te zijn. Heb je in die tijd wel verbrekingen gehad?

Reputatie 1

Ah stom:laughing:

Is al gedaan zie hierboven

Ik denk dat je nog 1 ding kan proberen:

  1. De NT (glasvezelkastje) en de router beide uit doen en 2 minuten wachten.
  2. Na de 2 minuten de NT weer aan doen.
  3. Na nog 2 minuten de router aan doen.
  4. Na 30 minuten is de verbinding volledig aangesterkt.

Ga ik nog proberen.. want dit heb ik volgens mij nog niet gedaan.  dank je.

Reputatie 1

Welkom bij ons op het forum @Nils Vd Waal, de V8 kan je ook bij ons prima gebruiken zoals jimny al noemt. Bij jou werkt er iets in ieder geval niet helemaal goed, of dat het modem is of iets anders weet ik nog niet. Op het moment dat je die storingen ervaart, wat gebeurt er dan met de lampjes op de Experia Box? Veranderd daar ook iets, of dat niet?

Ik heb de verbinding ook kunnen vinden met het klantnummer wat je op je profiel hebt ingevuld (de postcode die je had ingevuld heeft een typefout zo te zien), de verbinding ziet er goed uit. De Experia Box geeft op dit moment aan ruim 5 dagen zonder onderbreking online te zijn. Heb je in die tijd wel verbrekingen gehad?

Geen onderbreking maar wel enorme dalingen in snelheid. Ik denk dat het probleem niet zozeer aan de vaste verbinding ligt maar meer in het draadloze. Ik had toen ik bij Telfort zat nooit problemen en ben ik lang een tevreden klant. Sinds de overgang naar KPN is het hommeles. Van de draadloze verbinding dropt de snelheid geregeld tot ver onder de 1 MBit/sec. Als ik dan bijv. het kanaal aanpas dan is de verbinding tijdelijk even 50mbit/sec en een kwartier later weer bv. 0,2 mbit/sec.  

Gevoelsmatig lijkt het me sneller opgelost als ik overstap naar een andere provider. :sweat_smile:

Reputatie 3
Badge +1

Je kan de wifi manager ook nog proberen.

@Nils Vd Waal uit je beschrijving maak ik op dat wifi gedeelte van het het V8 modem aan het eind van het latijn is 

Reputatie 1

Je kan de wifi manager ook nog proberen.

Die heb ik inderdaad ook al geprobeerd. Maar bedankt voor het meedenken..

Reputatie 1

@Nils Vd Waal uit je beschrijving maak ik op dat wifi gedeelte van het het V8 modem aan het eind van het latijn is 

Dat denk ik zelf ook, zeker ook aangezien ik bijna alle opties al heb uitgevoerd. Maar kan ik de modem bv inwisselen voor een nieuwer model om te zien of dit inderdaad de oplossing is? 

Reputatie 7

Je hebt de Wifi Manager gedaan inderdaad, ik zie daar resultaten van. De snelheid die daarbij gemeten was  ziet er goed uit (97.02 Mbit/s). Maar in je eerste bericht noemde je naast de wegvallende Wifi ook het tv signaal dat wegvalt, dus laten we ons daar niet op blindstaren. De modem zelf geeft aan de verbinding wel te houden op die momenten, dus ergens daarin gaat het mis. Ik stuur je een privébericht met details waar je het modem kunt omruilen. Laat je weten hoe het daar gaat?

 

Geen onderbreking maar wel enorme dalingen in snelheid. Ik denk dat het probleem niet zozeer aan de vaste verbinding ligt maar meer in het draadloze. Ik had toen ik bij Telfort zat nooit problemen en ben ik lang een tevreden klant. Sinds de overgang naar KPN is het hommeles. Van de draadloze verbinding dropt de snelheid geregeld tot ver onder de 1 MBit/sec. Als ik dan bijv. het kanaal aanpas dan is de verbinding tijdelijk even 50mbit/sec en een kwartier later weer bv. 0,2 mbit/sec. 

Technisch is er nog niets gewijzigd aan jouw verbinding, die is nog identiek aan hoe het bij Telfort was (jouw verbinding gebruikt nog VLAN 34, na de technische omzetting zal je VLAN 6 gebruiken). Gevoelsmatig kan het zo voelen, als je het sinds dezelfde tijd merkt, maar er is geen verband tussen. We zijn nog bezig met de technische migratie, als je daarvoor aan de beurt bent krijg je van te voren automatisch een bericht.

Reputatie 1

Je hebt de Wifi Manager gedaan inderdaad, ik zie daar resultaten van. De snelheid die daarbij gemeten was  ziet er goed uit (97.02 Mbit/s). Maar in je eerste bericht noemde je naast de wegvallende Wifi ook het tv signaal dat wegvalt, dus laten we ons daar niet op blindstaren. De modem zelf geeft aan de verbinding wel te houden op die momenten, dus ergens daarin gaat het mis. Ik stuur je een privébericht met details waar je het modem kunt omruilen. Laat je weten hoe het daar gaat?

 

Geen onderbreking maar wel enorme dalingen in snelheid. Ik denk dat het probleem niet zozeer aan de vaste verbinding ligt maar meer in het draadloze. Ik had toen ik bij Telfort zat nooit problemen en ben ik lang een tevreden klant. Sinds de overgang naar KPN is het hommeles. Van de draadloze verbinding dropt de snelheid geregeld tot ver onder de 1 MBit/sec. Als ik dan bijv. het kanaal aanpas dan is de verbinding tijdelijk even 50mbit/sec en een kwartier later weer bv. 0,2 mbit/sec. 

Technisch is er nog niets gewijzigd aan jouw verbinding, die is nog identiek aan hoe het bij Telfort was (jouw verbinding gebruikt nog VLAN 34, na de technische omzetting zal je VLAN 6 gebruiken). Gevoelsmatig kan het zo voelen, als je het sinds dezelfde tijd merkt, maar er is geen verband tussen. We zijn nog bezig met de technische migratie, als je daarvoor aan de beurt bent krijg je van te voren automatisch een bericht.

Top dank je! Ik laat het je weten.. Ik hoop dat dit de oplossing is. 

Reputatie 1

@Jasper  Inmiddels heb ik de nieuwe modem aangesloten. Bedankt voor het opsturen.

de eerste resultaten zijn meer dan prima.  Ik merk dat de wifi niet meer zo diep inzakt als hiervoor.
Het lijkt alsof mijn problemen nu zijn opgelost hiermee.  

Reputatie 7

Dat klinkt goed @Nils Vd Waal, graag gedaan! Veel plezier met de betere verbinding en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.