Vraag

Modem op afstand uitzetten

  • 12 December 2019
  • 14 reacties
  • 3652 keer bekeken

Ik heb een puberzoon die tot midden in de nacht achter internet zit. Nu zet ik savond de modem uit, maar moment dat ik slaap doet hij hem stiekem weer aan. Nu weet ik inmiddels dat je kan inloggen op het modem, maar kan je dan iets instellen dat je internet er uit ligt? En moment dat ik wakker word, dat ik hem weer aan zet?

Groetjes 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 2

Pak de voedingskabel eruit en neem deze mee naar uw slaapkamer   of verander tijdens bedtijd het wachtwoord 

Reputatie 7
Badge +21

Een slot op de meterkast misschien?

Hallo @missshiver , als de modem een eco stand heeft kun je binnen het modem de wifi op bepaalde tijden uitzetten als hij via de wifi internet.

 

Reputatie 7
Badge +9

@missshiver,
 

Ik weet niet welke Experiabox jij hebt, maar via deze Website Van KPN kan je je eigen Experiabox kiezen. En dan moet je kijken bij ECO functie instellen. Hier kan je aangeven wanneer de WIFI uitgezet wordt.

Of dit jouw puberende zoon weerhoudt is vraag 2, want je zet dan enkel de WiFi uit.

Let op! In de ECO-stand wordt het draadloze signaal en de werking van de USB-poort uitgeschakeld. In de ECO-stand kun je blijven bellen en gebeld worden en ook kun je nog steeds tv-kijken.

Dank jullie wel voor de tips. Het wordt waarschijnlijk een slot op de meterkast. 😀

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @missshiver 
Ik ben bang dat alle bovenstaande goed bedoelde adviezen niets uit zullen maken, ze maken dan gewoon verbinding met KPN Fon.
Of ze krijgen inloggegevens van een vriendje...
De jeugd is slimmer dan men denkt :yum:
De telefoon afnemen is misschien een betere oplossing, maar of hij of zij dat je in dankbaarheid zal afnemen….. dat betwijfel ik :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +24

Dan moet er wel iemand vlak in de buurt zitten die FON beschikbaar stelt. En dan nog: snel is het niet. Gamen is met goed fatsoen wel zowat over.

Reputatie 7
Badge +24

Dank jullie wel voor de tips. Het wordt waarschijnlijk een slot op de meterkast. 😀

 

Dank jullie wel voor de tips. Het wordt waarschijnlijk een slot op de meterkast. 😀


Gelukkig kan bij de meeste huizen de meterkast standaard op slot gezet worden, alleen wel zorgen dat je de sleutel er uit haalt en goed opbergt.

Reputatie 1
Badge

In de huidige modem zit een WLAN sceduler, kun je daar niets mee?

In de huidige modem zit een WLAN sceduler, kun je daar niets mee?


Dat had ik eerder binnen dit topic ook al aangegeven.

 

Reputatie 7
Badge +24

Dank jullie wel voor de tips. Het wordt waarschijnlijk een slot op de meterkast. 😀


Gelukkig kan bij de meeste huizen de meterkast standaard op slot gezet worden, alleen wel zorgen dat je de sleutel er uit haalt en goed opbergt.

Tja, alleen vaak is dat wel een simpel slot van Nemef ofzo. Met zulke sleutels

 

Die kan je zo bijbestellen...

 

 

Ander slot monteren met betere sleutel.

 

Het is natuurlijk ook een optie om je zoon duidelijk te maken dat je dat niet wil. En wat de gevolgen zijn van hele nachten achter internet. 

Je kan zijn telefoon en computer laptop en alles afpakken, maar een puber vind altijd een manier om dit te omzeilen, vrees ik.

 

Blijf in gesprek met je kind en blijf opvoeden

Â