Beantwoord

Modem Router

  • 6 May 2019
  • 5 reacties
  • 220 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Waarom kan ik niet kiezen voor alleen een modem zonder router die alleen maar in de weg ziet als ik een eigen router gebruik.
icon

Beste antwoord door Joran 7 May 2019, 15:11

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Hans, we richten ons er voornamelijk op om het aansluiten zo simpel mogelijk te maken. De Experia Box is praktisch plug & play en voor de overgrote meerderheid van onze gebruikers een goede uitkomst. Onze eigen apparatuur is optimaal ingericht voor ons netwerk. Ik begrijp uit je andere topic dat je glasvezel hebt en alleen internet afneemt, dan kun je zonder al te veel problemen een eigen router inzetten.

wjb helpt je al in je andere topic, zie ook dit topic van zijn hand: Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box | KPN Community
Reputatie 2
Badge
Hi Joran voor de meeste gebruikers is de experia box een prima modem router niets verkeerd aan. Maar omdat ik servers in mijn thuisnetwerk heb die van buiten bereikbaar moeten zijn en waarop ook gegevens van derden zijn vastgelegd zijn mijn veiligheideisen hoger dan de expiria box kan bieden vandaar een meer geavanceerde router (hangt ook een ander prijskaartje aan).
Hallo @Hanspaint en @Joran ,
een andere reden is dat KPN ook vaste telefoon aanbiedt die je niet met een eigen router kunt beheren, dus als je ook vaste telefoon gebruikt heb je het modem van KPN nodig en kun je daarachter een eigen router plaatsen.
Reputatie 2
Badge
Hi @Jan-D Een vaste telefoon verbinding maakt de zaak complexer maar niet onmogelijk. Maar om het simpel te houden ik heb geen vaste telefoon verbinding en ook geen tv.
Reputatie 7
Hallo @Hanspaint en @Joran ,
een andere reden is dat KPN ook vaste telefoon aanbiedt die je niet met een eigen router kunt beheren, dus als je ook vaste telefoon gebruikt heb je het modem van KPN nodig en kun je daarachter een eigen router plaatsen.

En daar zou KPN wat mij betreft heel eenvoudig verandering in aan kunnen brengen.

Reageer