Beantwoord

Modem/Router instellen op 2.4 Ghz

  • 19 October 2020
  • 15 reacties
  • 123364 keer bekeken

Is mijn Modem/Router ingesteld voor 5Ghz zo ja kan er een poort vrij gemaakt worden van 2.4Ghz want anders werkt mijn Toon van Eneco niet.

 

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Danny 26 October 2020, 11:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 2
Badge +5

Hoi @thekra! Welkom op ons forum.

Ik begrijp dat je graag gebruik wilt maken van de 2.4 Ghz frequentie van jouw Experia Box V10, zodat je jouw Toon daarmee kunt verbinden. Dat kan als volgt:

 

  • Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.2.254 via de adresbalk. 
  • Log je voor de eerste keer in? Dan kun je het wachtwoordveld leeg laten.
  • Klik op de knop ‘Wifi’ in de bovenste adresbalk.
  • Ga dan in het linkermenu naar ‘Geavanceerd’. 
  • Hier kun je de 2.4 Ghz functie aan- en uitzetten. Vergeet niet om na de wijziging op ‘Toepassen’ te klikken. 

 

Als jouw Toon alleen verbinding kan maken met 2.4 Ghz, dan is het misschien handig om het 2.4 Ghz netwerk een andere naam te geven dan het 5.0 Ghz netwerk. Druk hiervoor bovenaan weer op ‘Wifi’. Daar kun je achter SSID de netwerknamen wijzigen van de netwerken. 

 

Admin toevoeging:

Het splitsen van de beide frequenties werkt alleen op de Experia Box V10.

Op de Box 12 en Experia Box V10A kun je hiervoor gebruik maken van de functie Extra Wifi, dit voegt een tweede wifinetwerk toe dat je kunt splitsen in 2,4 en 5 Ghz. Hoe je dit doet lees je in deze kennisbank artikelen:

 

Maak je gebruik van een V10 met wifipunten? Neem dan dit artikel door:

 

Reputatie 2
Badge +5

Ik heb geen reactie meer van je ontvangen, dus ik ga er vanuit dat het allemaal gelukt is. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan vooral weten. 

 

Badge +19

Je kunt dit niet instellen. 

Reputatie 7

Voorkom het posten van QR codes voor de wifi hier op het forum immers daarmee leg je jouw wifi login op straat.

Ik zal een moderator vragen de QR code in jouw bericht te blurren.

Hallo, ik probeer ook mijn wifi kanaal te veranderen naar 2.4g ipv 5G. Via welke link kan ik dat doen?

Reputatie 7

Hallo, ik probeer ook mijn wifi kanaal te veranderen naar 2.4g ipv 5G. Via welke link kan ik dat doen?

Dat kan niet. Op een V12 zijn altijd zowel 2.4GHz als 5GHz wifi actief.

Ik probeer een 2.4 kanaal te maken maar als ik de instructies volg dan kom ik niet verder. Ik kan mij niet heugen dat ik al eens ingelogd heb op mijn router maar toch als ik het wachtwoord leeg laat dan geeft hij aan dat ik een wachtwoord in moet voeren. Help!! 

Hoi @Fvanrosmalen !

Welk type modem heb je?

V10a

Hoi @Fvanrosmalen ,

met de V10A is dat helaas nog niet mogelijk...

Ik ben er nu ondertussen in maar kan nergens een aparte groep aanmaken voor alleen 2.4 ghz

Ah fijn! Dank je wel. Dan kan ik de stofzuiger weer retour sturen 😕. Enorm bedankt voor je snelle reactie! Wordt zeer gewaardeerd

Graag gedaan,

Het is niet anders helaas….Maar ik weet wel dat ze er mee bezig zijn,Maar hoelang dat duurt weet niemand precies...

Martijn, volgens mij kan je wel een gastenaccount aanmaken en dan 2.4 GHZ aanmaken. Ik ben zelf ook aan het zoeken hoe en wat, omdat wij een beregeningssysteem hebben die alleen maar werkt op 2.4 GHZ. Maar vind het hele KPN 1 groot doolhof