Beantwoord

Modem staat 7 meter van glasvezelaansluiting meterkast

  • 8 April 2021
  • 5 reacties
  • 304 keer bekeken

Mijn meterkast is bij de voordeur en het modem staat 7 meter verder want daar zit de aansluiting. Ik werk via wifi. Kan het modem in de meterkast? De monteur wil de glasvezelaansluiting via de kruipruimte realiseren.

Hebben jullie een idee of er een andere manier is.

Groet Frank47

icon

Beste antwoord door Joep1965 8 April 2021, 17:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja, de Experiabox kan in de meterkast. Je kunt ook een ethernet kabel vanuit de meterkast door de kruipruimte leggen naar de plek waar nu de Experiabox staat.

Badge +19

Over het algemeen wordt de glasvezelaansluiting in de meterkast geplaatst. Natuurlijk kan je daar dan ook het modem plaatsten. Je kan het modem ook ergens anders plaatsen maar dan zal je daar een kabel naar toe moeten leggen. Het modem in de meterkast zal wel ten koste gaan van de wifi snelheid omdat de afstand groter is geworden.

Dankjewel Joep. Wat bedoel je met bekabelde versterkers. Ik heb wel een wifi versterker. Rond, groen licht van KPN meegeleverd gekregen.

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel Joep. Wat bedoel je met bekabelde versterkers. Ik heb wel een wifi versterker. Rond, groen licht van KPN meegeleverd gekregen.

Euhm... u bedoelt de SuperWiFi? 🤔

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Frankie47, de heren hebben al aangegeven dat het modem eigenlijk overal kan staan. Als je maar een kabel van glasvezelpunt naar modem kan trekken. Mocht er nog iets onduidelijk zijn, laat het dan weten.Â