Beantwoord

Modem tussen glasvezel en Experia Box V10 mogelijk?

  • 8 July 2019
  • 6 reacties
  • 2216 keer bekeken

Reputatie 1
Om internet toegang te kunnen besturen wil ik graag een modem plaatsen tussen het glasvezel kastje en de Experia Box. Reden: de internet beperkingen in de Experia Box zijn bijna nihil, buiten in de ECO instellingen de WiFi op aangegeven tijden uitzetten.
Ik wil echter meer: ik na een bepaald tijdstip geen internet toegang meer in huis en ook geen YouTube via de TV/App. Via mijn Cisco modem wat ik al 10 jaar heb kan ik de toegang op tijd, ip, website en trefwoorden beperken. Maar om ook de TV daarin te betrekken wil ik hem dus voor de Experia box hebben. Overigens is het anno 2019 belachelijk dat de Experia Box geen uitgebreide mogelijkheden biedt. Is toch via een software aanpassing van de ExperiaBox te doen !?
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 July 2019, 07:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Frevab , het glasvezelkastje is al een modem op zich, waarachter de Experiabox als router is geplaatst.
Je kunt het eenvoudigst een eigen router achter de Experia hangen die je uitgebreide wensenpakket ondersteunt en de Experia aanhouden voor de vaste telefonie en tv.
Je schrijft de internetbeperkingen zijn bijna nihil, je bedoelt denk ik het omgekeerde.
KPN biedt in de basis een goed en degelijk modem waar het gros van de klanten mee uit de voeten kan.
Er blijven altijd mensen met meer wensen, die kunnen dan zelf apparatuur aanschaffen met uitgebreidere mogelijkheden.
Reputatie 7
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box.
Gebruik een eigen router achter de Experia Box.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Frevab, welkom! Al willen de meeste klanten niets aanpassen in de Experiabox, het is natuurlijk wel makkelijk als dat zou kunnen. Om verschillende redenen is dat niet mogelijk, maar zijn er wel andere opties zoals hierboven wordt genoemd. Ik denk dat je er met de gegeven informatie wel uit gaat komen, mocht je toch nog vragen hebben, weet je ons te vinden!
Reputatie 1
Dank voor jullie info. Ga ik mee aan de slag. Getuige de diverse discussies op de fora over bv het niet uit kunnen schakelen van de YouTube app/zender in het pakket en de beperkingen die uit de reacties blijken zou KPN zich wat beter moeten inleven in de wereld van de ouders. Gelukkig is er al veel meer aandacht gekomen voor het gebruik van de smartphone door de kinderen maar dan komt KPN weer met zo iets dat ik denk leven die in een andere wereld of zo. Kan begrijpen dat je klanten net zelf in de router/modem wil laten knutselen maar KPN zou daar wat meer mogelijkheden kunnen bieden met ondersteuning. Denk dat daar veel behoeft aan is. Als ouder loop je toch al achter alle ontwikkelingen aan tegenwoordig maar je wilt je kinderen zo goed mogelijk de maatschappij inzetten en dan helpen deze beperkingen niet echt. En een mens heeft maar één leven, je kinderen ook, en die kan je maar één keer verpesten en dat wil toch niemand?!
Bij SKY heb je tegenwoordig een app waarmee je het internet (Wifi maar ook via GSM) gewoon uit kan zetten (om bv even gezellig te eten...). Het besef begint te komen maar het duurt vaak erg lang, zeker bij grote partijen als KPN.
Reputatie 7
Badge +24
Via mijn Cisco modem wat ik al 10 jaar heb kan ik de toegang op tijd, ip, website en trefwoorden beperken.

Ja, 10 jaar geleden ging dat misschien nog. Anno nu kun je dat wel vergeten hoor. Alles is nu zo ongeveer https, dat verkeer kun je niet onderzoeken op bepaalde trefwoorden om dat vervolgens te blokkeren.
Reputatie 7
Badge +30
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt en ik kan me goed voorstellen dat je bepaalde zaken aan wilt kunnen passen. Er kan ook heel veel als je er een eigen router achter zet, zoals wjb in zijn eerste bericht aangeeft. Van tijd tot tijd wordt de wens geopperd om meer mogelijk te maken in de Experiabox. We blijven hier continu naar kijken en waar mogelijk ook zaken aanpassen. Mocht hier verandering in komen, zullen we dit ook hier op het forum delen.