Beantwoord

Modem valt steeds uit

  • 31 March 2021
  • 28 reacties
  • 2453 keer bekeken

Reputatie 1

Mijn modem valt sinds twee weken steeds uit als ik tv kijk of als ik aan het gamen ben. Denk dat er een breuk in de kabel zit of de modem kapot is 

 

kan iemand mij helpen

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 18 April 2021, 09:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Badge +19

Welk type modem heb je?

Reputatie 1

Ik heb de experia v10

Reputatie 7

Hoi @MiluskavanAalst, als het helemaal wegvalt is het niet fijn natuurlijk. Op het moment dat het wegvalt, wat gebeurt er dan precies met de modem? Gaan de lampjes uit, blijven ze aan? Valt alles weg (draadloos en bekabeld), of een deel? Met de gegevens op je profiel heb ik de verbinding nagekeken, ik zie een aantal verbrekingen die niet uit het netwerk lijken te komen. Kan je ons meer vertellen over wat het modem op het moment zelf doet? Het is ook mogelijk om te bellen met 0800-0402 op het moment dat de verbinding wegvalt. De collega die je dan spreekt kan meteen met je meekijken op het moment dat de verbinding weg is.

Reputatie 1

De lampjes worden blauw en ik heb af en toe zo n klote verbinden ng onder het gamen . Ik wordt er gek van . Kan niet eens een normaal spelletje spelen . 
 

 

Reputatie 6

Blauw powerlampje betekend dat de modem aan het updaten is. Alleen als dit te vaak gebeurd is er sprake van een modem die zijn gegevens niet kan binnenhalen. (Motive) Zijn er meerdere lampjes op de v10 blauw? Is het lampje ECO ook blauw dan probeer dit dan uit te zetten.
 

Het bovenste knopje onder de USB aansluiting cirkel met een veertje erin.
Niet de pijltjes die naar elkaar toedraaien en ook niet het streepje met boogjes

 

Reputatie 1

Ik heb van alles al geprobeert . Ik denk gewoon dat er iets niet goed is met de modem of met de kabels . Maar dit moet niet te lang furen want ik word er echt gestoord van . 
 

ik heb dat net ook al geprobeerd maar ook dan moet ik weer bij de modem de stekker eruit trekken voordat mijn playstation weer verbinding kan maken met t internet. 
 

elke keer als ik me playstation uit zet en ik wil weer opstarten dan moet ik dat doen . Is toch niet normaal

Reputatie 7

Ik snap dat het vervelend is, als ik vanmiddag na het werk de PlayStation aanzet wil ik ook meteen kunnen spelen en niet eerst meer handelingen doen. De vraag is wat het veroorzaakt @MiluskavanAalst, ik ben net als Pauwerful benieuwd wat er gebeurt als je de Experia Box een reset geeft. Ik zie net als voor het weekend geen verbrekingen die uit het netwerk komen, dat kan betekenen dat het vanuit het modem zelf komt en dat die reset een verbetering geeft.

Reputatie 1

Ga ik dalijk alweer ff doen dan . Heb dat al een keer gedaan . Misschien niet goed gedaan . Hoelang moet ik die reset knop indrukken

Reputatie 6

@MiluskavanAalst Houd even met een pennetje de reset knop in en de herstel knop aan de voorkant tegelijkertijd. Wacht tot het power lampje rood brand kan 10 tot 20sec duren en laat dan los.

Reputatie 1

Ok ga ik ff doen

Reputatie 1

Ik heb die andere experia modem . Dus er zit geen knopje aan de voorkant. Welke moet ik dan hebben

Reputatie 6

Andere modem? Dan hoeft dit niet als je hem voor de eerste keer aansluit.

Reputatie 1

Nee ik heb een andere modem dan dat de monteur doorgeeft oo t plaatje . Maar ik heb hem nu geresset. En hij blijft nu heel lang staan op een rood lampje . 
 

Klopt dit en hoelang kan dat duren 

Reputatie 6

Ik heb de experia v10

Dat op het plaatje is de V10.

Blauw powerlampje betekend dat de modem aan het updaten is. Alleen als dit te vaak gebeurd is er sprake van een modem die zijn gegevens niet kan binnenhalen. (Motive) Zijn er meerdere lampjes op de v10 blauw? Is het lampje ECO ook blauw dan probeer dit dan uit te zetten.
 

Het bovenste knopje onder de USB aansluiting cirkel met een veertje erin.
Niet de pijltjes die naar elkaar toedraaien en ook niet het streepje met boogjes

 

 

Ik denk dat je dan de V10a bedoelt.


 

Reputatie 1

Ja de v10a

Reputatie 6

Heel eerlijk te zijn is dat je bijna niks kan aflezen van wat deze modem nou doet.
Je kan hem gewoon resetten door met het pennetje de knop in te houden voor een paar seconden.
Als je hem te lang inhoud wordt het lampje geel en komt hij in boot-p modus dat je niet wilt hebben.
 

 

Reputatie 1

Hij doet nu ook de software niet meer laden van de tv kast . Die moest ik op nieuw doen . Als dit lang gaat duren dan gaat t zo de tuin in . Want er is niks veranderd hier in huis en zit nou al drie weken met t gezeik . 

Reputatie 1

Nou nu kan ik dus ook geen tv meer kijken . 
 

Foutcode 301 . Alle stappen doorlopen en hij blijft dat doorgeven . 

Reputatie 7

De Experia Box is zo te zien inmiddels wel weer online gekomen, ik kan 'm nu weer bereiken. Als de modem geen verbinding heeft zal de tv inderdaad ook een foutmelding geven, die gebruikt het modem ook. Kan het tv kijken nu ook weer?

Reputatie 1

Ja met een tv kast van boven . Die beneden stond kan de software niet op gedownload worden en geeft een rode balk

Reputatie 7

Dat is niet handig inderdaad, blijft de ontvanger van beneden dat ook doen als je die opnieuw probeert te installeren? En de ontvanger van boven die je noemt, heb je die daarvoor op dezelfde plek beneden aangesloten om te kijken?

Reputatie 1

Ja het kastje wordt niet meer geupdate met nieuwe software . 
 

kastje doet niks meer en ben er een beetje klaar mee . 
 

ik ga het dalijk nog 1 keer proberen en als het dan niet lukt dan is het klaar . 

Reputatie 7

Dat kan ik me voorstellen, dat willen we beide oplossen. Hoe is het gegaan na die reset, is die ontvanger daarna wel verder opgestart? Als dat niet zo is, kan je het serienummer van die bewuste ontvanger dan in je forumprofiel toevoegen bij "Persoonlijke opmerkingen”?

Reputatie 1

Ja ik ga zo ff kijken . Heb dat kastje ff laten staan ivm werk . Zal hem zo even aansluiten 

Reputatie 7

Dat kan ik me voorstellen, dan heb je er wat minder tijd voor. Als je het serienummer van die ontvanger ook nog aan je profiel kunt toevoegen kunnen we verder met je meekijken.