Beantwoord

Modem wissel en WiFi

  • 2 November 2020
  • 18 reacties
  • 554 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 8 reacties

Gisteren onze Experia Box v8 na  zo’n10 jaar trouwe dienst omgewisseld voor de KPN BOX 12.

Dit gedaan op advies van KPN omdat ons modem verouderd was ,  een nieuw modem zou veel beter zijn qua snelheid en wifi . Wij waren altijd klant bij Telfort , wat overgenomen is door KPN . Telfort was toch een beetje het budget ‘kindje’  van KPN dus zou een nieuw modem altijd beter zijn, volgens de medewerkster van KPN.

Echter is het precies tegenovergesteld . 

Wifi op onze mobiele telefoon werkt alleen in de keuken , daar is het signaal sterk . Zodra wij in de woonkamer zijn of naar boven gaan schakelt de mobiel direct naar 4G.

Met de Experia Box  hadden we zelfs achter in de tuin en helemaal boven op zolder altijd super goed wifi bereik.

Na een paar uur wifi ellende  , hebben we onze Experia Box weer aangesloten ...maar helaas deze werd niet meer herkend en was onbruikbaar geworden .

Wat kunnen we nu nog doen om wifi  te verbeteren ? 

 

 

icon

Beste antwoord door CID 26 November 2020, 15:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @CID en welkom hier op het KPN Forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en goed dat je melding maakt van dit issue. Het zou niet zo moeten zijn dat je diensten minder zijn gaan werken sinds je een nieuwe Experia Box hebt. Als ik het goed begrijp, gaat het puur om je Wi-Fi? Ben je al eens aan de slag geweest met de KPN Wi-Fi Manager? Deze tool kan bij jou thuis de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoeren. Wanneer er een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt dan krijg je een oplossing in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op je Experia Box en deze apparatuur zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Mijn eerste advies is dan ook om hier eens mee bezig te gaan en om te kijken of de problemen op deze manier kunnen worden verholpen. Laat je me weten wat hier precies is uitgekomen? Alvast bedankt!

Hai JanZ

De KPN wifii manager heb ik gebruikt .

Op zolder 22Mbit/s       de eerste etage 24Mbit/s    en beneden hebben we 45 Mbit/s

Op de laptop hebben we een goede Wifi verbinding 

Op de tablet kunnen we geen verbinding krijgen  , deze herkend onze  Wifi niet 

Op onze mobiele telefoons is de Wifi verbinding echt WAARDELOOS !!!! 

Deze telefoons zijn verbonden met Wifi maar op het moment dat we naar onze mail of naar WhatsApp, Twitter  etc … dan wordt de verbinding met Wifi verbroken en gaat de mobiel over op 4G.

Dat hadden we met ons vorige modem nooit , daarmee had ik zelfs achter in de tuin nog Wifi .

Op dit moment gaan we dus wel heel snel door onze internet bundel heen , dat mag toch niet kunnen lijkt mij . 

Heb jij nog tips  suggesties ?? 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Voor de zekerheid: u heeft geen versterkers of andere WiFi accespoints ofzo in huis?

Kunt u inloggen op http://mijnmodem.kpn? Op een apparaat wat verbonden is met uw eigen netwerk.

Dan klik je op de WiFi instellingen. Tandwieltje rechtsboven.

Vervolgens op de blauwe balk…

En op Advanced. 

Die "ax" wijzigen naar "b+g+n".

En opslaan. Hopelijk is het WiFi nu beter en kan dat ene apparaat nu ook verbinden.

Een volgens stap zou eventueel WiFi 5 GHz uitzetten kunnen zijn…

 

Reputatie 7
Badge +12

Dankjewel voor je terugkoppeling @CID :)

 

Op zich zijn dit allemaal prima snelheden voor Wi-Fi! Wat betreft de mobiele telefoons; je geeft aan dat de verbinding wordt verbroken en dat de telefoon dan overgaat op 4G. Dat klinkt alsof de functie 'Wi-Fi assistent' actief is. Deze functie houdt in dat je telefoon automatisch overgaat op 4G zodra dit signaal sterker is dan de Wi-Fi. Omdat er tegenwoordig zo ontzettend veel Wi-Fi netwerken zijn, is dat vaak al het snel het geval. Het beste is om deze functie dan ook uit te schakelen. Om wat voor type mobiele telefoons gaat het hier?

Dank Nick 83 

Nee geen versterkers of wifi accespoints, ik ga dit weekend met jouw tips aan de slag ..

wordt vervolgd  ...

JanZ 

Het zijn al wat oudere Samsung telefoons … de J3 , dacht ik 

Reputatie 7
Badge +24

Ow... de J3, daar heb ik eerder een topic over gezien...

Reputatie 7
Badge +12

JanZ 

Het zijn al wat oudere Samsung telefoons … de J3 , dacht ik 

Check! Zou je de volgende stappen eens willen doorlopen: 

 

  • Open het instellingenmenu.
  • Druk op ‘Verbindingen’.
  • Druk op ‘Wi-Fi’.
  • Druk rechtsboven op ‘Geavanceerd’.
  • Schuif de slider naast ‘Slimme netwerkwissel’ naar links.
  • Je hebt slimme netwerkwissel nu uitgezet

Mocht deze functie actief zijn, dan kun je hem middels deze stappen uitschakelen. Benieuwd of dat verschil gaat maken!

Reputatie 1

JanZ 

Het zijn al wat oudere Samsung telefoons … de J3 , dacht ik 


Daar heb ik ook problemen mee gehad hier. Even verbinding-4G-WiFi-4G-WiFi en daarna niets meer, alleen 4G. 

Dat heb ik op kunnen lossen door het modem via de webinterface terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Nu werkt het hier allemaal perfect.

Bij geavanceerd heb ik een aantal keuzes ….maar slimme netwerkwissel , zie ik niet ..sorry  ik ben hier ook niet zo handig in :( 

ik zie de volgende keuzes , die ik aan kan zetten

--Oversch.naar mobiele  gegevens   ,  gebruik mobiele gegevens wanneer uw wifi onstabiel is (deze heb nu aan gezet )

-- wifi automatisch   ( deze keuze staat ook aan ) 

-- roaming staat bij mij aan 

--bellen via 4G staat aan 

JanZ 

Het zijn al wat oudere Samsung telefoons … de J3 , dacht ik 


Daar heb ik ook problemen mee gehad hier. Even verbinding-4G-WiFi-4G-WiFi en daarna niets meer, alleen 4G. 

Dat heb ik op kunnen lossen door het modem via de webinterface terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Nu werkt het hier allemaal perfect.

oh… dat wordt ingewikkeld , haha….. ik zal zoonlief dat maar eens vragen, daar ga ik zelf maar niet aanzitten ;) 

Reputatie 1

JanZ 

Het zijn al wat oudere Samsung telefoons … de J3 , dacht ik 


Daar heb ik ook problemen mee gehad hier. Even verbinding-4G-WiFi-4G-WiFi en daarna niets meer, alleen 4G. 

Dat heb ik op kunnen lossen door het modem via de webinterface terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Nu werkt het hier allemaal perfect.

oh… dat wordt ingewikkeld , haha….. ik zal zoonlief dat maar eens vragen, daar ga ik zelf maar niet aanzitten ;) 


Is niet zo moeilijk hoor. Je logt in op http://mijnmodem.kpn , klikt op My Modem, dan op Maintenance en kiest voor Factory Settings.

Daarmee start je box opnieuw op en staat dan in de fabrieksinstellingen. Duurt een paar minuten voor alles weer aan staat. Bij mij was het daarna opgelost.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @CID , is het nog gelukt om de stappen te doorlopen die @EdwinV3432 hierboven heeft beschreven?

Hoi @CID , is het nog gelukt om de stappen te doorlopen die @EdwinV3432 hierboven heeft beschreven?

Nee ...ik heb het lef er nog niet voor gehad . Het is ook wel erg vreemd met onze mobiele telefoons.

In de keuken (dat is vlakbij de meterkast , weet niet of dat er mee te maken kan hebben ) hebben we gewoon wi-fi , in de slaapkamers boven ook. Op zolder ook gewoon wifi , al is het signaal daar wat zwakker . Maar  in de huiskamer op de bank is de wifi weg.

 

Hoi @CID , is het nog gelukt om de stappen te doorlopen die @EdwinV3432 hierboven heeft beschreven?

Nee ...ik heb het lef er nog niet voor gehad . Het is ook wel erg vreemd met onze mobiele telefoons.

In de keuken (dat is vlakbij de meterkast , weet niet of dat er mee te maken kan hebben ) hebben we gewoon wi-fi , in de slaapkamers boven ook. Op zolder ook gewoon wifi , al is het signaal daar wat zwakker . Maar  in de huiskamer op de bank is de wifi weg.

 

@JanZ_ … inmiddels alle stappen doorlopen  , helaas zonder resultaat .  Op onze telefoons blijft de wifi onstabiel . Ook de tablet kan de wifi niet vinden . 

we balen hier wel enorm van want met het oude modem hebben we deze problemen nooit gehad . Hoe kunnen we dit oplossen ??? Kun jij nog iets voor ons betekenen of moet ik nu dan gaan bellen met de klantenservice ? 

Reputatie 7
Badge +30

Sorry voor de late reactie! Had je nog gebeld met de klantenservice, @CID? Je zou de wifi manager toch nog eens door kunnen lopen. Soms moet dat een aantal keer voor het optimale resultaat. Je zou ook het topic voor trage en wegvallende wifi nog eens door kunnen nemen, wellicht haal je hier nog tips uit!

Sorry voor de late reactie! Had je nog gebeld met de klantenservice, @CID? Je zou de wifi manager toch nog eens door kunnen lopen. Soms moet dat een aantal keer voor het optimale resultaat. Je zou ook het topic voor trage en wegvallende wifi nog eens door kunnen nemen, wellicht haal je hier nog tips uit!

Dag Marcia 

Ik heb klantenservice gebeld en de juiste man voor deze klus gesproken want het was binnen 10 minuten gefixt , hij heeft ons op een ander wifi kanaal gezet , dacht ik. 

Hoe dan ook alles werkt nu super !! 

 

Reputatie 7
Badge +30

Wat fijn! Bedankt dat je het nog even liet weten :-).