Beantwoord

Mogelijk internet in buitengebied, ADSL, 4G, pairbonding

• 11 oktober 2017
  • 10 reacties
  • 386 keer bekeken

Beste heer/mevrouw,

Per december gaan wij in een buitengebied wonen. Hier is een internetsnelheid van max. 7 Mbit/s beschikbaar volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl.

Aangezien ik nu volle snelheid heb in mijn huidige huis (via Ziggo), wil ik graag zo spoedig mogelijk het beste internet beschikbaar hebben op mijn nieuwe adres. Ik lees dat er diverse mogelijkheden zijn m.b.t. internet in het buitengebied, te weten een standaard ADSL verbinding (langzaam), maar dat 4G buitengebied daarbij gratis wordt aangeboden. Daarnaast lees ik veel over pairbonding, maar alleen op forums en niet op 'officiële pagina's'.

Als ik de postcodecheck doe, zie ik slechts een standaard DSL abonnement, waarbij ik niet meer dan 7 Mbit/s zal gaan halen. Daar maak ik mij best zorgen om.

Hoe kan ik het best met jullie in contact komen, zodat ik per december al het mogelijke (en onmogelijke) met KPN voor elkaar heb gekregen en daarmee de max. internetsnelheid kan realiseren op mijn nieuwe adres.

M.vr.gr. Pieter
icon

Beste antwoord door Erik_ 16 oktober 2017, 14:12

Goed nieuws, Pieter. 4G Buitengebied is op je nieuwe adres beschikbaar. De website is inmiddels ook weer aangepast dat jouw adres door de check komt. Wel zie ik intern dat we aanraden dat je, in verband met bereik, de buitenantenne erbij aanschaft. Zie voor meer informatie daarover, de laatste vraag op de de FAQ pagina.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Die 7Mbit/s is in alle waarschijnlijk heid correct. Die pagina neemt automatisch pair bonding in acht, en dat is sowieso niet mogelijk op zo'n afstand.
Wel kan je hier checken of 4G buitengebied mogelijk is: https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm
Het punt is dat 'opeens' 4G buitengebied niet meer beschikbaar lijkt te zijn. Eerst was dat wel, via de postcodecheck op KPN, maar nu opeens niet meer. Ik wil weten of KPN mij voldoende snel internet kan aanbieden of niet. Dan kan ik eventueel op zoek naar andere mogelijkheden.
Reputatie 7
Badge +27
Hey Pieter, welkom hier! Wat er kan op je nieuwe adres hangt af van de fysieke infrastructuur daar. Als de fourstack website aangeeft dat er 7 Mbit beschikbaar is, dan is dat het ook. Die snelheid geeft aan dat het een ADSL-verbinding zal zijn. Pairbonding, wat ook sowieso al de aanwezigheid van twee aderparen vereist, wordt niet geleverd op ADSL.

4G Buitengebied zou dan nog kunnen, mits je door de postcodecheck komt. Je geeft aan dat dit eerst wel zo was, maar nu niet meer. Ik kan hier voor je nakijken hoe dat zit, en of het 4G Buitengebied een optie voor je is. Reageer daarvoor op mijn privébericht met je postcode en huisnummer.
Reputatie 7
Badge +27
Goed nieuws, Pieter. 4G Buitengebied is op je nieuwe adres beschikbaar. De website is inmiddels ook weer aangepast dat jouw adres door de check komt. Wel zie ik intern dat we aanraden dat je, in verband met bereik, de buitenantenne erbij aanschaft. Zie voor meer informatie daarover, de laatste vraag op de de FAQ pagina.
Beste Erik,

bedankt voor je reactie. Ik ga ermee aan de slag.

m.vr.gr. Pieter
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als medeforum gebruiker pieterbal. Ik ga per 1 feb 2018 ook verhuizen naar een buitengebied met een matige internet aansluiting (max 9Mb). Ik had ongeveer 2 maand geleden de oplossing gevonden door een combinatie met 4G. Volgens de postcode check was dit toen mogelijk. Nu ik de verhuizing van mijn huidige alles in 1 glasvezel in gang wilde zetten blijkt het niet meer mogelijk, hetgeen ook door KPN wordt bevestigd. Echter zonder reden of oplossing. Ik heb op 3-12 de 4G bedekking op de locatie gecontroleerd en heb daar nog bijna volle 4G bedekking in de auto dus met een externe antenne zou dit moeten kunnen. Ik ga overigens niet overstappen naar een andere provider, dan maar TV via satelliet. Maar zou toch graag weten waarom het enige tijd terug wel mogelijk was en nu niet meer.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi HenryP, welkom op het forum! Balen dat je 4G Buitengebied op dit moment niet meer kunt bestellen voor op je nieuwe adres.

Wat voor melding krijg je als je de nieuwe postcode invult op www.kpn.com/buitengebied?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi HenryP, je hebt niet meer gereageerd in dit topic. Als ik nog iets voor je kan doen, hoor ik dat graag.
Sorry Justin, was even druk met een paar andere zaken, Ik krijg de volgende melding:
--Sneller Internet Buitengebied is helaas nog niet beschikbaar op jouw adres--

Met daaronder nog de volgend tekst waar ik mijn gegevens kan achterlaten.:

--Wij verwachten jou Sneller Internet Buitengebied later in 2018 te kunnen aanbieden.--

Ik heb inmiddels bij mijn gemeente geinformeerd omdat er onderhandelingen met KPN zijn voor glasvezel in het buiten gebied waarbij de gemeente gaat investeren in het buizen netwerk .
Deze plannen zijn echter nog niet afgerond en daar heb ik het komende jaar nog niets aan.

PS. ook de postcode check van een boerderij een 400m dichter bij de KPN mast geeft dezelfde melding.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Henry, geen enkel probleem hoor de latere reactie. 🙂 Ik was zelf ook de afgelopen dagen vrij. Als dit is wat de postcodecheck laat zien, dan is dat in principe goed nieuws. Dat betekent dat je op een latere datum wel Sneller Internet Buitengebied kunt bestellen. 🙂

Reageer