Beantwoord

Mogelijkheden buitengebied internet en digitale televisie

  • 22 February 2019
  • 32 reacties
  • 4445 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hoi,

Wij wonen in het buitengebied en hebben een boerderij gesplitst. Hier is een nummer huisnummer uitgekomen zonder een aansluiting. Een tijd geleden aansluiting aangevraagd bij Ziggo, aangezien we dit op ons andere huisnummer (andere kant boerderij) ook hadden. Kosten voor het aanleggen van de nieuwe aansluiting zou uitkomen op 6000 euro, omdat het kastje op 135 meter afstand staat.

Nu heb ik gisteren KPN aan de lijn gehad. Blijkbaar kan er een ISRA (weet niet of deze naam klopt) aangelegd worden. Dit is volgens mij de oude telefoonlijnkabel. Kosten voor aanleggen nog niet bekend. De mevrouw van de klantenservice vertelde mij dat het mogelijk is om via deze kabel uiteindelijk interactieve televisie te kijken met internet (eventueel een 4G uitbreiding). Klopt dit? Ik twijfel namelijk aan dit antwoord.

Als dit namelijk waar is, is het wellicht de moeite om iets aan te leggen (mits de kosten niet buitensporig zijn). Echter, ik vraag me af of het waar is. We hebben nu namelijk digitenne aangevraagd en doen waarschijnlijk mee met de mogelijkheid op glasvezel in ons gebied. Echter, deze kosten zijn ook hoog.

Mijn vraag is dus wat de mogelijkheden zijn in het buitengebied of dat ik het toch gewoon met digitenne en eventueel 4G thuis van een concurrent moet doen.

Bedankt alvast voor de opheldering.

Groeten,

Marianne
icon

Beste antwoord door Susan_ 5 March 2019, 21:55

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 1
Badge
@Susan_ Dat snap ik 😉, maar iedereen heeft het erover dat je alleen voor 4G in aanmerking komt als je ook een abonnement hebt voor internet. Die lijkt me dan via de kabel te lopen toch? Of heb ik dit verkeerd begrepen?
Nee hoor. Kan ook los afgenomen. Op de info-pagina hierover:

Woon jij in een buitengebied? En heb je traag of geen internet? Dan kan Sneller Internet Buitengebied de oplossing zijn! Hiermee internet je snel en stabiel, omdat het vaste netwerk gecombineerd wordt met het mobiele 4G netwerk van KPN.

https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm

Eerst was het inderdaad zo dat het alleen i.c.m. DSL afgenomen kon worden. Dat is al sinds zomer 2017 niet meer zo. KPN-medewerkers zouden hun interne communicatie eens moeten gaan lezen. Vooral die in winkels.
Reputatie 7
Badge +21
@mariannemartien, klopt inderdaad. Zo is het begonnen, maar tegenwoordig is dat niet meer noodzakelijk! Ik heb reactie vanuit de afdeling die hierover gaat, dat ze gaan kijken naar mogelijkheden. Je hoort zo snel mogelijk van me!
Reputatie 1
Badge
@Susan_ Thanks! 🙂
Reputatie 7
Badge +21
@mariannemartien, ik heb het voor de zekerheid even 3 keer gecheckt maar als ik nu op jouw postcode (nummer 36) kijk in Fourstack, zie ik dat Sneller Internet Buitengebied 4G beschikbaar is geworden! 🙂 Dus indien je hier belang bij hebt, kan je dit aanvragen 🙆🏼
Reputatie 1
Badge
@Susan_ Heeeeeel erg bedankt!!
Reputatie 7
Badge +21
Geen probleem 😉 Veel succes en plezier ermee!

Reageer