Beantwoord

Mogelijkheden om internetsnelheid te verhogen

  • 17 January 2020
  • 9 reacties
  • 175 keer bekeken

Wij hebben bonded DSL in onze woning waarbij https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ aangeeft max 59 Mbit/s te kunnen leveren.

De dubbele telefoonlijn is het enige wat wij hier hebben, maar we worden gezien als binnen de bebouwde kom, terwijl we tussen de woonwijk en de gemeentegrens zitten. Ondersteuning van 4G kan dus ook niet. Ook ziggo ligt in de wijk aan de andere kant van de sloot, maar is niet te krijgen zover ik heb kunnen vinden.

Nu las ik op tweakers https://tweakers.net/nieuws/134685/kpn-gaat-400mbit-s-dsl-vanaf-tweede-kwartaal-breed-beschikbaar-maken.html dat KPN bonded supervectoring zou gaan leveren in het tweede kwartaal van 2018 maar in 2020 zijn deze snelheden er nog niet.

Als ik hier lees heb ik een nieuwe experiabox V10a nodig. https://tweakers.net/nieuws/140399/kpn-toont-nieuwe-experiabox-v10a-met-vplus-ondersteuning.html 

Ook hier lees ik dat er hogere snelheden te krijgen zijn via bonded DSL, maar ik heb nergens de keuze om naar een snelheid verhoging te gaan of te krijgen. Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn of worden?

 

Groet Ben

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Dennis-L 19 January 2020, 18:02

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Op Fourstack, wat staat er dan bij distibutiepunt(en)? MDF of SDF?

Voor vplus moet de straatkast in jouw omgeving namelijk wel zijn omgebouwd, als dat nog niet is gedaan dan is bonded 59Mbit voorlopig het hoogst haalbare.

Als je nu nog geen bonding hebt, maar Fourstack geeft aan dat dat wel mogelijk is dan kan er een monteur worden aangestuurd.
Vul daarvoor even je forumprofiel aan, dan kan een webcare medewerker kijken wat er mogelijk is.

Fourstack geeft SDF aan. Ik weet niet op welke wijkkast ik ben aangesloten, maar degene die in de buurt staan geven SDF aan in Leiderdorp.

Profiel heb ik ingevuld.

Reputatie 6
Badge +9

Als er al SDF staat dan is jouw straatkast al omgebouwd.
Je geeft zelf al aan dat je tussen de woonwijk en de gemeentegrens woont, dus niet in de woonwijk zelf?
Daardoor kan de afstand tot de straatkast nog best wel aanzienlijk zijn, waardoor de snelheid in jouw geval waarschijnlijk niet hoger gaat uitkomen dan 59Mbit via bonding.

Is er op deze lijn dan nooit een hogere snelheid te halen? Op zich wel vreemd want de woningen aan de overkant van de sloot op ca 75m kunnen een snelheid van 200 Mbit/s down en 63 Mbit/s up krijgen. De straat op 200m verder (wel buiten gemeentegrens)kunnen max 39 krijgen dus het valt nog mee.

Reputatie 6
Badge +9

Ik vrees dat er niet zo heel veel meer in zit voor jou inderdaad.
Dat die andere woningen aan de andere kant van de sloot hogere snelheden kunnen halen komt omdat deze dan op een andere straatkast zijn aangesloten.
En voodat je gaat vragen of je dan ook aangesloten kan worden op die andere straatkast, het antwoord daarop gaat helaas “nee” zijn :frowning2:

Ik weet niet of er nog wat lokale glasvezelinitiatieven aktief zijn in jouw omgeving, misschien kan je daarbij aansluiten of zelf met de buurt/wijk een initiatief beginnen.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @BBN Welkom op het KPN Forum en goed dat je deze vraag hier stelt. Fijn ook om te zien dat je al zo'n duidelijk uitleg van Dennis-L hebt gekregen. Tot mijn spijt kan ik er niets anders van maken: ik heb naar je situatie gekeken en ik moet me volledig aansluiten bij Dennis al heeft verteld. Voorlopig gaat de situatie bij jou niet veranderen. :( 

Ik vrees dat er niet zo heel veel meer in zit voor jou inderdaad.
Dat die andere woningen aan de andere kant van de sloot hogere snelheden kunnen halen komt omdat deze dan op een andere straatkast zijn aangesloten.
En voodat je gaat vragen of je dan ook aangesloten kan worden op die andere straatkast, het antwoord daarop gaat helaas “nee” zijn :frowning2:

Ik weet niet of er nog wat lokale glasvezelinitiatieven aktief zijn in jouw omgeving, misschien kan je daarbij aansluiten of zelf met de buurt/wijk een initiatief beginnen.

In de naastgelegen gemeente Kaag en Braassem loopt er een glasvezelproject voor de buitengebieden. De dichtstbijzijnde buis die ik momenteel nog boven de grond zie liggen ligt op 600m, maar hoe ik daar bij zou kunnen aansluiten weet ik niet. Tussenliggend is nog een woonwagenkampje die nog slechtere verbindingen hebben, dus het zou mooi zijn als de glasvezel deze kant op kan komen. Kijken of ik daar iemand van kan spreken.

 

Reputatie 7
Badge +24

Als ik dat goed zie ligt daar ook nog water tussen... of niet?

Ja dat klopt. Aansluiten op glasvezelproject Kaag en Braassem gaat dan ook flink wat kosten tenzij ik een boring onder het water kan vinden waar ze door mogen

Reageer