Mogelijkheid om vdsl te upgraden naar 200mb

• 25 april 2018
  • 125 reacties
  • 10085 keer bekeken

Toon eerste bericht

125 reacties

Reputatie 3
Badge
Ik denk dat KPN nu een beetje de boel heeft verklapt en dat de snelheden op zowel koper (VDSL) als glasvezel omhoog gaan 🙂 (bijv per 1 juli als tarieven omhoog gaan?)😂 🤣 Dat zou een stunt zijn! 😂

Toch denk ik dat sterk dat ze het verklapt hebben. Ik zat in de testgroep van de KPN ITV App, daar stond de hele tijd een HD logo van Boomerang in de app terwijl deze niet in HD was bij KPN. Maar TADA, vandaag ineens Boomerang in HD bij KPN.

Dit wordt een duur foutje! Het is namelijk ook niet logisch dat KPN Wholesite per eind mei 200 Mbit gaat aanbieden en dat de provider KPN dat niet doet maar bijvoorbeeld Tele2 en T-Mobile wel.

@marcel41,

Weet je de prijs nog van 200/20?

@wjb,

Kun je hem momenteel nog bestellen?

Ik heb nu vdsl 80mb een upgrade naar 200mb kost 8,99 extra
Reputatie 3
Badge
Hier even een update van deze kant over de upgrade.
Ik kreeg ca een half uur geleden een sms van kpn met de informatie dat de upgrade naar 200mb is doorgevoerd. Ik kom net thuis en dacht we proberen eerst maar eens een speedtest en Woow wat een snelheid?. Mijn vorige internetpakket was 80/60 en je raad het nooit we halen nu 50/60 ?? modem was netjes opnieuw opgestart.
Reputatie 3
Badge
Klopt idd is toch echt vdsl
Reputatie 3
Badge
[quote=King006]@marcel41,

Is het inmiddels sneller geworden 🙂? of heb je nu helemaal geen internet

Nog steeds geen 200mb maar 50mb?
Reputatie 3
Badge
Hoi Marcel. Ik zag dat je via een andere ingang contact met KPN hebt gehad. Mijn collega heeft te goeder trouw een monteur voor je aangestuurd. Dat is echter zinloos.
Ik heb zojuist ruggespraak gehad met het team dat over die upgrades gaat. Het stukje in jouw order dat er ook daadwerkelijk 200/20 van moet maken is nog niet operationeel dus in feite is het (nog) niet leverbaar 🙂 Administratief is de order er wel doorheen gekomen.
Ik ga je order terugdraaien zodat je weer in de oude situatie komt. Je zult waarschijnlijk op je volgende rekening ten onrechte een meerprijs over de afgelopen dagen tegenkomen. Laat me tzt weten hoeveel en ik crediteer dat!
Ik zal de monteur die voor morgen gepland staat proberen te annuleren. Verder kun je vandaag een geautomatiseerde mail tegemoet zien waarin we die 'upgrade' hebben verwijderd.
Binnenkort nieuwe ronde, nieuwe kansen! -> https://forum.kpn.com/internet-9/de-prijs-en-pakketwijzigingen-bij-kpn-2018-449789 ;-)

De afspraak heb ik zelf afgezegd, maar de order is nog niet terug gedraaid.
Reputatie 3
Badge
Hier met pairbonding vdsl nog steeds 150 downloaden, dus wachten we nog rustig tot we naar de 200 worden overgezet ?
Reputatie 7
Ik denk dat KPN nu een beetje de boel heeft verklapt en dat de snelheden op zowel koper (VDSL) als glasvezel omhoog gaan 🙂 (bijv per 1 juli als tarieven omhoog gaan?)Voor koper (VDSL) zou het maar zo kunnen dat KPN op korte termijn zal komen met een 200/20 Mbps abonnement.

Voor glasvezel denk ik dat de vork anders in de steel steekt. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat iemand met wat photoshop ervaring ons zit te belazeren. 😎

@wjb,

Kun je hem momenteel nog bestellen?
Nee, helaas dat aanbod heeft immers nog niet bestaan. Ik kan op mijn adres al geruime tijd een 1Gbps aansluiting krijgen via https://netrebel.nl maar nog niet via KPN.

Oh boy zouden ze dan eindelijk Gbit gaan aanbieden, zal wel een foutje zijn dat het er nu al op stond, maar die pagina is waarschijnlijk niet voor niets gemaakt :)Sorry ... 't was maar een geintje 😥 maar wel één met een serieuze boodschap voor KPN.
Reputatie 7
Toch hoop ik dat KPN ons een keer gaat verrassen. 🙂In welk aspect van een FTTH abo 500/500 naar 1000/1000 upgrade zit hem dan de grootste verrassing wat jouw betreft?Dat KPN het dan zou gaan aanbieden.
De lijn is uiteraard al een 1Gbps lijn, het "enige" is dat KPN een 1000Mbps profiel moet definiëren en als abonnement moet aanbieden.
Reputatie 7
Ik heb sinds vandaag de mogelijkheid om via mijnkpn de snelheid te verhogen naar 200mb vdsl
Ik heb hem zojuist doorgevoerd maar via speedtest nog de oude snelheid .
Upgrade kan tot een uur duren stond in bevestigingsmail,, dus we wachten het nog ff af ?

Hallo
heb dat ook aangevraagd bij kpn om snelheid te verhogen afgelopen zaterdag gebeld nu nog steeds niks paar keer gebeld daar maaar krijg te horen dat het in behandeling staat duurt wel lang dan
Je kunt ook beter nog even op 100/10Mbps blijven zitten zodat je per 1 juli zonder meerkosten vanzelf 200/20Mbps krijgt. Dat scheelt je €4,- per maand.
Reputatie 7
Hoi Marina ik heb hetzelfde probleem ook altijd 100mbit gehad en extra voor betaald en sinds vandaag volgens mijn kpn 80mbit maar telefoniste zegt dat het al is omgezet naar 100mbit maar mijn vraag is ook of ik 1 juli wel wordt omgezet gratis naar 200mbitWat is volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl haalbaar op jouw adres?
Reputatie 7
Dan snap ik echt niet waarom ze die 100/10Mbps snelheidsverhoging weggehaald hebben.
Je moet er absoluut voor zorgen dat deze uiterlijk op 30 juni weer actief is, anders kan je fluiten naar die 200/20Mbps snelheidsverhoging tegen dezelfde kosten.
@Paul_, wat gebeurt hier toch allemaal?
Abonnees met een 100/10(0)Mbps snelheidsverhoging zouden tegen dezelfde kosten een snelheidsverhoging naar 200/20(0)Mbps krijgen, maar wat gebeurt er ... de 100/10 snelheidsverhoging wordt blijkbaar verwijderd en is ook niet meer terug te krijgen waardoor de abonnee dit dus dreigt mis te lopen.
Het wordt nu toch echt tijd dat jullie voor eens en voor altijd 100% duidelijkheid gaan verschaffen!
Reputatie 7
Ze hebben me inderdaad teruggezet naar 80mbit terwijl ik 100 had graag snel duidelijkheid hierover ivm op 1 juli gratis overzetten naar 200mbit heb al jaren voor de extraoptie 100mbit betaald zo ga je niet met vaste klanten om om zonder geïnformeerd hierover te worden dit te wijzigen!!!!!Kan je in https://mijn.kpn.com de snelheidsverhoging 100/10Mbps wel weer aanzetten?
Reputatie 7
Ik vind het triest, diep triest wat er allemaal gebeurt.
De "standaard" snelheid van VDSL verbindingen wordt bijgesteld van 80/8 naar 100/10 voor het "Alles-in-1 Standaard en Premium" pakket en het "Internet en TV" pakket. Om dat te "vieren" krijgt iedereen met zo'n pakket die op 30 juni 2018 de snelheidsverhoging 100/10 aan heeft staan en bij wie KPN zonder inzet van een monteur nu al in staat is 200Mbps te leveren tegen dezelfde prijs vanaf 1 juli 200/20 Mbps geleverd. Dit is een vrij beperkte groep aangezien er nog niet al te veel aansluitingen zijn waar nu al 200Mbps geleverd kan worden over koper.
Ook de glasvezelabonnee mag onder dezelfde condities (geen monteur nodig, nu al 200/200Mbps leverbaar en een "Alles-in-1 Standaard, Premium"of "Internet en TV" pakket) meedelen in de feestvreugde. Dit zijn er beduidiend meer.
Alle andere abonnees vissen achter het net en gaan dus gewoon €4,- per maand meer betalen voor exact dezelfde diensten. KPN had mijns inziens toch iets rechtvaardigers moeten bedenken. ☹
Reputatie 7
Ik be begrijp hier helemaal niks meer van ik heb het premium pakket had de 100mb snelheidsverhoging altijd aan staan zoal jullie zeggen dan wordt het 200mbps waarom ik dan niet volgen jullieWat zegt https://netco-fpi-info.fourstack.nl dat nu haalbaar is op jouw adres?
Plaats hier eens een screenshot van die pagina nadat je eerst het adresveld weer leeg gemaakt hebt.
Wat zijn de actual en attainable rates die op de DSL status pagina van jouw Experia Box aangegeven worden?
Plaats hier eens een screenshot van de DSL status pagina.
Reputatie 7
222mbit weet niet hoe screenshot te makenToch zou ik eigenlijk graag een screenshot zien maar goed.
Staat deze waarde bij een enkele koperlijn of bij bonding?
Is bonding bij jou actief (Y-kabel tussen Experia Box) en ISRA punt?
En wat is nu toch die waarde die bij de actual en attainable rates staan op die DSL status pagina van de Experia Box?
Reputatie 7
Kan je ook de DSL status pagina van de V10 nog posten?
Reputatie 7
Je geeft aan dat jouw Experia Box met een Y-kabel op het ISRA punt is aangesloten.
Toch is er blijkbaar geen bonding actief immers er is maar één lijn te zien op de DSl status pagina terwijl er bij bonding twee kolommen voor lijn 1 en 2 zichtbaar zouden moeten zijn.

Het lijkt er op dat KPN een fout maakt op fourstack door aan te geven dat er op een enkele koperlijn een snelheid van 222Mbps haalbaar zou zijn, als ware VPLUS al geactiveerd op die lijn.

Dat is echter nog niet het geval.

De opmerking onderaan het scherm van Fourstack impliceert eigenlijk dat de lijn technisch in staat is die snelheid te leveren en dat er alleen commercieel nog een beperking zou kunnen zijn.

Op basis van die opmerking zou je eigenlijk dan ook mogen verwachten dat die upgrade naar 200/20Mbps nu al mogelijk zou moeten zijn.
Reputatie 7
Krijg ik dan die upgrade straks per 1juli ook gratis en gaat het profile dan ook automatisch naar 35aVolgens fourstack voldoe je aan de voorwaarden echter de DSL status pagina zegt dat er maximaal 112Mbps haalbaar is en daarmee voldoet jouw lijn weer niet aan de voorwaarden.
Dat is wat Erwin denk ik ook probeert aan te geven.

Wat mij zeer bevreemd is waarom jouw Experia Box met een Y-kabel is aangesloten op het ISRA punt terwijl er geen pairbonding actief is.
Als pairbonding nog voor 30 juni geactiveerd zou kunnen worden, dan kom je ineens wel weer in aanmerking voor die 200Mbps. @Erwin_?
Reputatie 7
Zorg maar dat dat dan kan ben al zoveel jaren vaste klant dus begrijp ook niet toen ze hier die y kabel hebben aangesloten dat ze dan niet verbinding hebben geactiveerdIk ben net als jij gewoon klant van KPN en lid van dit forum, maar ik hoop dat Erwin hier toch nog eens naar zou willen kijken. Als jouw Experia Box met een Y-kabel is aangesloten, dan zou je er mijns inziens vanuit moeten kunnen gaan dat er pairbonding actief is.
Reputatie 7
Wat moet ik nu doen die 2e lijn laten activeren of niet lees van alles hierover als dat voor 30 juni is geactiveerd heb je per 1 juli 200mbit gratisJe moet die pairbonding absoluut nog voor 30 juni geactiveerd zien te krijgen. Mijns inziens had dat al gebeurd moeten zijn immer jouw Experia Box is met een Y-kabel aangesloten. Ik zou dan ook verwachten dat @Erwin_ de juiste acties zal ondernemen om dit gerealiseerd te krijgen.
Reputatie 7
Voor 30 juniJa, voor 30 juni!!!
Reputatie 7
Weet niet goed wat moet ik doen of er kosten aan verbonden zijn neem aan van niet en of ik dan daadwerkelijk per 1 juli over het wordt naar 200mbit vandaar?@Erwin_?!
Wel mooi dat je met je fotosjop skills een nieuwsbericht op Tweakers hebt weten te krijgen xD

En oh ja KPN kom op. Jullie apparatuur kan allang gbit aan. Ik zeg knal het nou eens open. 500mbit begint een beetje traag te worden.

Ik ben bereid om als testgroep te dienen
Reputatie 7
Badge +30
Waarom zou je dat doen Dennis?
Reputatie 7
Badge +30
Wat moet ik nu doen pairbonding aanvragen of vplus wat is de beste keus in mijn situatie (prijstechnisch)Voor de klant even duur, pairbonding biedt je meer upload in dit geval (totdat de upload van vplus ook omhoog gaat) maar KPN heeft meer belang bij vplus.

Reageer