Mogelijkheid om vdsl te upgraden naar 200mb

• 25 april 2018
  • 125 reacties
  • 10647 keer bekeken

Toon eerste bericht

125 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi gorkem40,

We hebben even een onderlinge taakverdeling afgesproken omdat er van verschillende kanten signalen komen over de op handen zijnde upgrades en snelheidswijzigingen.
Dit bericht heeft alleen betrekking op JOUW situatie. Dat komt omdat jij dus net als de TS een bestelling hebt kunnen doen die technisch/administratief helemaal niet had moeten kunnen.
Ik ga nu proberen om die 'verkeerde' order er uit te halen. Gevolg dat je weer terug komt in de oude situatie - met als kanttekening dat het 100/10 pakket waarschijnlijk niet meer aan te vinken is. Zoals je her en der hebt kunnen lezen zijn er op de achtergrond al snelheidverhogingen gaande. Dat kan ook bij jou het geval zijn. Ik ben dus ook zeer benieuwd naar de meting zodra die 200/20 er af is.
De downgrade zou max 24 uur in beslag mogen nemen. Laat je me morgen weten of er verschil is?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Remco.

Jouw situatie wil ik nader onderzoeken. Wat is momenteel jouw bedrade snelheid rechtstreeks op het modem gemeten?
Zou je kunnen reageren op mijn privébericht ?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Remco. ( en meelezers )
Ik heb een update geschreven in dit topic: https://forum.kpn.com/internet-9/de-prijs-en-pakketwijzigingen-bij-kpn-2018-449789/ (even scrollen bij de hoofdtekst)
Ik hoop dat het hiermee een stuk duidelijker wordt. In jouw geval, remco heb jij momenteel geen pairbonding. Daarom zal jou abonnement ook niet gratis worden overgezet op 200/20. Mijn excuses als jij wel in die veronderstelling was. Je huidige snelheid is wel omhoog gezet. Je zit nu op een 100 profiel en de kosten voor de snelheidsupgrade zijn reeds verwijderd.
Of er na 1 juli een mogelijkheid komt om je abonnement om te zetten naar 200/20 kunnen we pas dán beoordelen. Dit is dus mede afhankelijk van de pairbonding en of dat op jouw adres gerealiseerd kan worden.
Op fpi fourstack geeft hij 222mbit aan dus neem aan dat ik vanaf 1 juli hier gebruik van kan maken Vplus nu is mijn vraag nog steeds of ik daar dan voor moet betalen zo ja hoeveel??????
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Remco. Jij wilt dolgraag weten waar je aan toe bent en dat kan ik héél goed begrijpen. Wat ik met zekerheid kan zeggen is dat die gratis 200/20 helaas aan jouw deur voorbij gaat. Nogmaals excuses dat jij hierbij op het verkeerde been bent gezet. De communicatie had duidelijker gekund. FPI laat een verwachte situatie zien. Ik kan helaas niet per wijkcentrale zien wat er daadwerkelijk gebeurd. Daarom kan ik je geen zekerheden geven. De verwachting is dat jij na 1 juli het snelheidspakket van 200/20 kan bestellen tegen de gangbare prijs van 8,99. Ik zie dat je via verschillende ingangen binnen KPN meer duidelijkheid probeert te krijgen. Helaas moeten we je daar voorlopig in teleur blijven stellen.

Reputatie 7
Ik vind het triest, diep triest wat er allemaal gebeurt.
De "standaard" snelheid van VDSL verbindingen wordt bijgesteld van 80/8 naar 100/10 voor het "Alles-in-1 Standaard en Premium" pakket en het "Internet en TV" pakket. Om dat te "vieren" krijgt iedereen met zo'n pakket die op 30 juni 2018 de snelheidsverhoging 100/10 aan heeft staan en bij wie KPN zonder inzet van een monteur nu al in staat is 200Mbps te leveren tegen dezelfde prijs vanaf 1 juli 200/20 Mbps geleverd. Dit is een vrij beperkte groep aangezien er nog niet al te veel aansluitingen zijn waar nu al 200Mbps geleverd kan worden over koper.
Ook de glasvezelabonnee mag onder dezelfde condities (geen monteur nodig, nu al 200/200Mbps leverbaar en een "Alles-in-1 Standaard, Premium"of "Internet en TV" pakket) meedelen in de feestvreugde. Dit zijn er beduidiend meer.
Alle andere abonnees vissen achter het net en gaan dus gewoon €4,- per maand meer betalen voor exact dezelfde diensten. KPN had mijns inziens toch iets rechtvaardigers moeten bedenken. ☹
Ik be begrijp hier helemaal niks meer van ik heb het premium pakket had de 100mb snelheidsverhoging altijd aan staan zoal jullie zeggen dan wordt het 200mbps waarom ik dan niet volgen jullie
Reputatie 7
Ik be begrijp hier helemaal niks meer van ik heb het premium pakket had de 100mb snelheidsverhoging altijd aan staan zoal jullie zeggen dan wordt het 200mbps waarom ik dan niet volgen jullieWat zegt https://netco-fpi-info.fourstack.nl dat nu haalbaar is op jouw adres?
Plaats hier eens een screenshot van die pagina nadat je eerst het adresveld weer leeg gemaakt hebt.
Wat zijn de actual en attainable rates die op de DSL status pagina van jouw Experia Box aangegeven worden?
Plaats hier eens een screenshot van de DSL status pagina.
222mbit weet niet hoe screenshot te maken
Reputatie 7
222mbit weet niet hoe screenshot te makenToch zou ik eigenlijk graag een screenshot zien maar goed.
Staat deze waarde bij een enkele koperlijn of bij bonding?
Is bonding bij jou actief (Y-kabel tussen Experia Box) en ISRA punt?
En wat is nu toch die waarde die bij de actual en attainable rates staan op die DSL status pagina van de Experia Box?
Staat 222mbit bij zowel enkel als bonding .
Heb een y kabel tussen modem en israpunt
Ongeveer tussen 109 en 112mbit.
Reputatie 7
Die waarden komen niet overeen met elkaar, kan je misschien toch screenshots plaatsen?
Op de DSL status geeft dus blijkbaar aan dat er 112Mbps gehaald kan worden terwijl fourstack aangeeft dat er 222Mbps gehaald kan worden, zowel met als zonder bonding. Daar klopt iets niet.

Reputatie 7
Kan je ook de DSL status pagina van de V10 nog posten?

Reputatie 7
Je geeft aan dat jouw Experia Box met een Y-kabel op het ISRA punt is aangesloten.
Toch is er blijkbaar geen bonding actief immers er is maar één lijn te zien op de DSl status pagina terwijl er bij bonding twee kolommen voor lijn 1 en 2 zichtbaar zouden moeten zijn.

Het lijkt er op dat KPN een fout maakt op fourstack door aan te geven dat er op een enkele koperlijn een snelheid van 222Mbps haalbaar zou zijn, als ware VPLUS al geactiveerd op die lijn.

Dat is echter nog niet het geval.

De opmerking onderaan het scherm van Fourstack impliceert eigenlijk dat de lijn technisch in staat is die snelheid te leveren en dat er alleen commercieel nog een beperking zou kunnen zijn.

Op basis van die opmerking zou je eigenlijk dan ook mogen verwachten dat die upgrade naar 200/20Mbps nu al mogelijk zou moeten zijn.
Krijg ik dan die upgrade straks per 1juli ook gratis en gaat het profile dan ook automatisch naar 35a
Reputatie 7
Krijg ik dan die upgrade straks per 1juli ook gratis en gaat het profile dan ook automatisch naar 35aVolgens fourstack voldoe je aan de voorwaarden echter de DSL status pagina zegt dat er maximaal 112Mbps haalbaar is en daarmee voldoet jouw lijn weer niet aan de voorwaarden.
Dat is wat Erwin denk ik ook probeert aan te geven.

Wat mij zeer bevreemd is waarom jouw Experia Box met een Y-kabel is aangesloten op het ISRA punt terwijl er geen pairbonding actief is.
Als pairbonding nog voor 30 juni geactiveerd zou kunnen worden, dan kom je ineens wel weer in aanmerking voor die 200Mbps. @Erwin_?
Zorg maar dat dat dan kan ben al zoveel jaren vaste klant dus begrijp ook niet toen ze hier die y kabel hebben aangesloten dat ze dan niet verbinding hebben geactiveerd
Reputatie 7
Zorg maar dat dat dan kan ben al zoveel jaren vaste klant dus begrijp ook niet toen ze hier die y kabel hebben aangesloten dat ze dan niet verbinding hebben geactiveerdIk ben net als jij gewoon klant van KPN en lid van dit forum, maar ik hoop dat Erwin hier toch nog eens naar zou willen kijken. Als jouw Experia Box met een Y-kabel is aangesloten, dan zou je er mijns inziens vanuit moeten kunnen gaan dat er pairbonding actief is.
Reputatie 7
Badge +20
@Remco78, als je een Y-kabel hebt aangesloten, dan moet je dit zien:

En niet dit: (voorbeeld)

Dus je hebt maar een enkele verbinding, geen dubbele.
En toch ben ik aangesloten met een y kabel
Wat moet ik nu doen die 2e lijn laten activeren of niet lees van alles hierover als dat voor 30 juni is geactiveerd heb je per 1 juli 200mbit gratis
Reputatie 7
Wat moet ik nu doen die 2e lijn laten activeren of niet lees van alles hierover als dat voor 30 juni is geactiveerd heb je per 1 juli 200mbit gratisJe moet die pairbonding absoluut nog voor 30 juni geactiveerd zien te krijgen. Mijns inziens had dat al gebeurd moeten zijn immer jouw Experia Box is met een Y-kabel aangesloten. Ik zou dan ook verwachten dat @Erwin_ de juiste acties zal ondernemen om dit gerealiseerd te krijgen.
Reputatie 7
Badge +20
Wat moet ik nu doen die 2e lijn laten activeren of niet lees van alles hierover als dat voor 30 juni is geactiveerd heb je per 1 juli 200mbit gratisDat 200 Mbit gratis kun je op de buik schrijven. Want ik wou het ook, maar moet dan wel € 8,99 p.m. betalen. Want ik had voor die tijd geen snelheidsverhoging, en het kon ook niet want ik zat al op de max van 100 Mbit/s.

Reageer