Beantwoord

Mogelijkheid voor omruilen experiabox na kortsluiting?

  • 21 October 2021
  • 6 reacties
  • 237 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb vandaag een kortsluiting gehad in mijn huis.

Mijn experiabox is waarschijnlijk defect en mijn 3 wifi adapters ook. Het is een witte experiabox. Ik denk de V8

Misschien 1 tv tuner van de woonkamer. Morgen komt de elektricien om alles door te meten en een nieuwe groep aan te leggen. Ik durf nu niks meer aan te sluiten

 Dan weet ik ook pas wat er allemaal kapot is. Bij wifi adapters rook ik brandlucht. Kan ik deze apparatuur omruilen? En wat gaat dat kosten? De wifi adapters zijn niet zo oud. Misschien 2 of 3 jaar oud. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door LindaA 23 October 2021, 12:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Met "wifi adapters", wat bedoelt u daar mee? Deze?

Deze dingen hebben niets te maken met WiFi. WiFi gaat door de lucht. Deze dingen maken verbinding via het stroomnet. Geen WiFi dus. 

Ze zijn uw eigendom. U zult dus gewoon zelf nieuwe moeten kopen. Misschien dekt uw verzekering zoiets?

Wat betreft de KPN apparatuur: lijkt me verstandig om morgen de elektricien te laten bepalen of de apparaten het nog doen of niet.

Reputatie 1

Ja klopt de devolo adapters. Die kan ik overigens ook bij de kpn winkel kan kopen in het Alexandrium als de rest nog werkt. 3 jaar geleden overspanning gehad en toen is de kpn monteur geweest maar dat duurt langer qua inplannen en afspraak dan als ik het zelf ga halen en installeer. Als het alleen de Devolo adapters zijn

Nadat de elektricien is geweest weet ik precies wat er kapot is en maak ik vanmiddag melding ervan bij de verzekeraar. 

Het gebeurde s'avonds om ca 19.30 en ik had toen geen internet of telefoon meer. Nu wel wifi en internet dankzij mijn lieve buren.

Hoi @LindaA . Hoe is dit afgelopen? Werkt jouw experiabox nog steeds?

Reputatie 1

De experiabox v10 heeft de geest gegeven. Ik heb de klantenservice Kpn gebeld. Ik kan vandaag de Experiabox omruilen voor een Kpn box 12 modem (nieuwste model).  De tv tuner en tv zijn niet stuk dankzij de beveiligde Brennerstuhl stekkerdoos 13.5 k ampere bescherming (deze had ik aangeschaft na overspanning / kortsluiting 4 jaar geleden).  De elektricien heeft alles doorgemeten en ik heb er nog een groep bijgenomen waardoor de groepenkast nu meer aan kan.

De Devolo adapters zijn ook stuk maar die kan je overal bestellen want die zijn je eigen eigendom. Ik heb 3 Magic 2 Devolo adapters gekocht die geschikt zijn voor NL. Basisstation Siemens telefoon werkt nog dus hopelijk heb ik vanavond weer internet van mij zelf Ipv internet via wifi van de buren. Ik kan nu via tablet telefoon en pc voorlopig gebruik maken van hun wifi 

Gisteren via mijn pc en kpn itv op pc tv kunnen kijken

Fijn dat een nieuwe experiabox onderweg is.  Ik ken het merk magic niet maar ik hoop dat je hier straks storingsvrij mee kunt werken. 

Als er toch nog gekke dingen gebeuren, laat het mij weten.

Reputatie 1

Inmiddels heb ik de KPN Box 12 (van KPN) en de Devolo Magic 2 adapters  (van Bol.com) ontvangen en aangeslotenen alles werkt weer prima,