Beantwoord

Monopolie op mijn adres voor KPN

  • 23 April 2019
  • 6 reacties
  • 349 keer bekeken

Al 4 jaar maak ik gebruik van internet via KPN. Eerder probeerde ik tevergeefs over te stappen op een andere provider. Nog steeds geven andere providers aan dat mijn 'lijn' niet open staat, dit terwijl zij (bijvoorbeeld Tele2) gebruik maken van de KPN lijn.

Eerder werd gezegd dat de lijn na 1 jaar open zou komen te staan. Ook is gezegd dat ik wellicht eerst mijn contract moet verbreken (en dus even zonder abonnement zit) omdat ze mij 'beschermen' door hem gesloten te houden. Dit eerste is niet gebeurd en de tweede lijkt mij onwaarschijnlijk, aangezien ik bij intreding in dit huis ook geen mogelijkheid had om een andere provider te kiezen.

Iemand een idee hoe ik kan regelen dat de lijn voor concurenten wordt open gezet?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ geeft mijn adres niet weer.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 30 April 2019, 12:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Is de woning als zelfstandig adres bekend bij de GBA.
Is het een gesplitste woning die niet dusdanig bekend is bij de desbetreffende instanties dan zal een postcode check en de Netco site geen resultaat geven.
Is de woning als zelfstandig adres bekend bij de GBA.
Is het een gesplitste woning die niet dusdanig bekend is bij de desbetreffende instanties dan zal een postcode check en de Netco site geen resultaat geven.


Ja, de woning is bekend bij GBA.
De concurenten zien mijn woning ook wel, maar zien dat de lijn gesloten is.
De woning hiernaast is bijvoorbeeld wel te zien als 27A en 27B op netco, ik woon op 25B (niet bekend).
Als je op vergelijking sites of de site van KPN zelf je postcode en huisnummer invoert wordt deze wel herkent alleen niet via de netco site?
Dan is het aan een KPN mederwerker om opheldering te verschaffen.
KPN site: wel herkend.
Tele2 site: wel herkend. telefonisch niet.
Youfone site: wel herkend.
T-mobile site: niet herkend. 25A wel.
Online.nl site: niet herkend. Zonder toevoeging wel.
NLE.nl site: wel herkend.
Telfort site: wel herkend.

Twee jaar geleden bij zowel Vodafone als bij Telfort een abonnement proberen af te sluiten. Tevergeefs.
Hoi @zeronavigation . Dat is wel erg vreemd! Ik wil dit graag helemaal voor je uitzoeken. Kun je je profiel updaten en mij een seintje geven? 🙂
Even een update voor de meelezers: via privéberichten heb ik voor @zeronavigation uitgezocht dat hij gebruik maakt van een gedeeld is/ra punt. In overleg gaat hij nu proberen om via de buren (waar zijn aansluiting dus ook vandaan komt) een aanvraag te doen. Die zou dan geleverd moeten worden op het extra aderpaar.