Beantwoord

Montage ISRA 2 aansluitkastje

  • 27 June 2022
  • 17 reacties
  • 587 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb al heel wat jaren een ISRA 2 aansluitkastje in mijn meterkast. Ik heb onlangs wat pijpen verwijderd van in onbruik geraakte bekabeling in de meterkast. Nu zit onder het ISRA 2 boxje één kant van een pijpbeugeltje bevestigd; dat pijpbeugeltje heeft geen functie meer en zou ik graag weg willen halen. Ik weet alleen niet hoe ik onder dat ISRA 2 boxje kan komen zonder de zaak te forceren.

icon

Beste antwoord door GJongbloed 29 June 2022, 21:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @GJongbloed,

Zou je hier eventueel een foto willen plaatsen van die desbetreffende aansluiting? 

Reputatie 1

Hieronder een foto…
 

 

Zit het niet perongeluk vastgeschroeft want het lijkt nu of je het er gewoon uit kan wrikken?

Reputatie 7
Badge +21

…... Ik weet alleen niet hoe ik onder dat ISRA 2 boxje kan komen zonder de zaak te forceren.

Als de andere kant van het beugeltje vastgeschroeft zit, dan kom je daar nooit bij. Het ISRA kastje kan jij niet zonder schade verwijderen/losmaken. Alleen een KPN monteur kan dat, maar die kost jou voorrijkosten e.d. (minstens €60 dacht ik). Ik zou het beugeltje laten zitten, hoe vaak kom je in de meterkast 😉 ?

…... Ik weet alleen niet hoe ik onder dat ISRA 2 boxje kan komen zonder de zaak te forceren.

Als de andere kant van het beugeltje vastgeschroeft zit, dan kom je daar nooit bij. Het ISRA kastje kan jij niet zonder schade verwijderen/losmaken. Alleen een KPN monteur kan dat, maar die kost jou voorrijkosten e.d. (minstens €60 dacht ik). Ik zou het beugeltje laten zitten, hoe vaak kom je in de meterkast 😉 ?

Ja, of voorzichtig metaalmoeheid veroorzaken of met het blad van een klein ijzerzaagje vanuit de binnenkant van dat ding proberen los te krijgen maar ben het eigenlijk met @RBxx eens dat laten zitten het beste is.

Reputatie 7
Badge +22

Misschien kan @NHendriks eventueel uitleggen om dit op te lossen. 🤔😉

Reputatie 1

Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat indertijd de ISRA 2 box bovenop een deel van die pijpbeugel , want dat beugeltje zit goed vast! Veelvuldig heen en terug buigen van het beugeltje: ook geprobeerd. Zal ongetwijfeld op de lange duur wel lukken, maar ik ben er nu even mee gestopt… Ik heb het beugeltje tenslotte maar met een stevige combinatietang zo plat mogelijk gemaakt en het zoveel mogelijk onder het ISRA 2 boxje gedraaid. Zit nu in elk geval minder in de weg...

Super, fijn dat het dan in iedergeval soort van opgelost is

Reputatie 7
Badge +11

Misschien kan @NHendriks eventueel uitleggen om dit op te lossen. 🤔😉

Ik kan weinig toevoegen aan wat al genoemd is. Als het goed is is het ISRA verzegeld en de enige manier om het ISRA op een normale manier van de muur te halen is door deze verzegeling te verbreken en de kap los te maken. Als KPN hiervoor moet komen dan zijn hier inderdaad voorrijkosten aan gebonden.

Reputatie 7
Badge +22

Misschien kan @NHendriks eventueel uitleggen om dit op te lossen. 🤔😉

Ik kan weinig toevoegen aan wat al genoemd is. Als het goed is is het ISRA verzegeld en de enige manier om het ISRA op een normale manier van de muur te halen is door deze verzegeling te verbreken en de kap los te maken. Als KPN hiervoor moet komen dan zijn hier inderdaad voorrijkosten aan gebonden.

@NHendriks dan houd het dus in dat die ISRA-punt alleen door KPN monteurs de verzegeling verbroken mag worden. Zit de klant eraan dan zal dat geld kosten om het door de monteur weer verzegeld moet worden. Zeg ik het zo goed? 🤔

Reputatie 7
Badge +24

voorzichtig metaalmoeheid veroorzaken of met het blad van een klein ijzerzaagje vanuit de binnenkant van dat ding proberen los te krijgen

Ff met de slijptol 😉

Reputatie 7
Badge +11

Misschien kan @NHendriks eventueel uitleggen om dit op te lossen. 🤔😉

Ik kan weinig toevoegen aan wat al genoemd is. Als het goed is is het ISRA verzegeld en de enige manier om het ISRA op een normale manier van de muur te halen is door deze verzegeling te verbreken en de kap los te maken. Als KPN hiervoor moet komen dan zijn hier inderdaad voorrijkosten aan gebonden.

@NHendriks dan houd het dus in dat die ISRA-punt alleen door KPN monteurs de verzegeling verbroken mag worden. Zit de klant eraan dan zal dat geld kosten om het door de monteur weer verzegeld moet worden. Zeg ik het zo goed? 🤔

Gedeeltelijk. Soms vergeet een monteur ook te verzegelen maar stel er is een storing en het komt door iets met het ISRA dan is de kans erg groot dat er voorrijkosten gerekend worden maar ook dat hangt een beetje af van de situatie naar mijn mening. Als ik een ongezegeld ISRA tegenkom en de storing is bijvoorbeeld veroorzaakt door iets buiten de deur dan ga ik daar echt geen kosten voor schrijven.

@GJongbloed 

 

@GJongbloed

 

Haha,ach de oude koper lijn gaat toch weg, interessanter is of deze nog in gebruik is voor bijv (V)DSL

Reputatie 1

Ik zie zomaar geen uitwendige verzegeling aan het ISRA-2 boxje. Of wordt die verbroken bij een poging om het klepje te lichten? Aan de bovenkant van dat klepje zie ik een sleufje. Heb al zachtjes geprobeerd om met een nagel of  met een schroevendraaiertje dat klepje te lichten, maar ik kjrijg er niet gemakkelijk beweging in, en - zoals eerder gezegd - wil ik niet de zaak forceren.

Reputatie 7
Badge +10

Ik zie zomaar geen uitwendige verzegeling aan het ISRA-2 boxje. Of wordt die verbroken bij een poging om het klepje te lichten? Aan de bovenkant van dat klepje zie ik een sleufje. Heb al zachtjes geprobeerd om met een nagel of  met een schroevendraaiertje dat klepje te lichten, maar ik kjrijg er niet gemakkelijk beweging in, en - zoals eerder gezegd - wil ik niet de zaak forceren.

 

Als je dat doet verbreekt idd de (inwendige) zegel en springt het kapje los. Lijkt me niet verstandig om evt kosten te voorkomen 🙂

Reputatie 1

OK, ik laat het verder zo. Wellicht komt KPN glasvezel een keer in de buurt, dan zal het ISRA boxje sowieso door “iets anders” worden vervangen...