Beantwoord

Monteur bestellen voor internetverbinding

  • 24 April 2019
  • 3 reacties
  • 188 keer bekeken

Badge
Hallo KPN en allemaal, ik heb een soortgelijk probleem.

De KPN storingsmonteur gaf bij zijn vorige bezoek aan dat het probleem (Experia Box kan geen verbinding maken, zit al maanden zonder Wi-fi) zich hoogstwaarschijnlijk in het winkelpand, onder mijn woning, bevindt.

Ten tijde van zijn bezoek was deze (nieuwe) winkel onder mijn woning (één pand, afzonderlijke toegang voor beiden), nog niet geopend waardoor de monteur er niet binnen kon om de situatie (hun nieuwe internetaansluiting waardoor het mijne nu wss niet meer werkt) in ogenschouw te nemen en zodanig te herstellen zodat ik weer over mijn eigen verbinding kan beschikken.

NB
Ik probeer al tijden een nieuwe afspraak met een storingsmonteur te maken aangezien de winkel inmiddels geopend is en hij er dus nu wel terecht kan.
Ik stuit echter steeds maar weer op die 404-foutmelding zodat een afspraak maken maar niet wil lukken.

- Dankzij de info in dit 'forum-draadje' heb ik mijn profiel hier voorzien van de benodigde gegevens.

- Ik vraag mij echter wel af of ik straks voor die initiële vijftig euro op moet draaien aangezien de fout niet zozeer bij de KPN ligt maar door mijn "buren" wordt (naar ik aanneem niet moedwillig) veroorzaakt.

- Waarom die 404-foutcode maar niet wordt aangepakt.
Een storingsmonteur inschakelen kan blijkbaar alleen tot stand komen door de gehele servicetool te doorlopen. Terwijl ik al weet dat er t.o.v. de vorige afspraak gewoon even opnieuw moet worden ingepland.

Wie kan mij helpen met
A: een nieuwe afspraak met een storingsmonteur
en B: mijn overige vragen (404-foutcode, servicekosten)

Overigens heb ik al die tijd van de Wi-fi van een naastgelegen winkelpand gebruik mogen maken maar door de komst van de nieuwe winkel-eigenaren, is het bereik hiervan (overdag tijdens openingstijden), drastisch teruggelopen tot nagenoeg een dramatisch nulpunt.

Waardoor ik mij aanvullend afvraag:
Ga ik straks wel genoeg hebben aan mijn Wi-fi in mijn twee-verdiepingen tellende, bovenwoning? En, zo niet, moet ik voor eventuele stappen teneinde dit mogelijk te maken, (d.m.v. versterken e.d.) waar dit eerder (leegstaand winkelpand), geen probleem vormde, betalen?

Sorry voor het omslachtige verhaal, 😉
Ik hoor het graag !

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Marina_ 25 April 2019, 16:15

Bekijk origineel

3 reacties

Badge
Ik heb van lieverlee dan voor morgen maar een afspraak met een servicemonteur gemaakt (ipv een storingsmonteur) en de situatie -bij de 'bestelling', schriftelijk uitgelegd, want een storingsmonteur te pakken krijgen via KPN lukt gewoon van geen kant. Dan moet het initieel maar 50 euro kosten. Hoewel ik er niet vanuit ga hier ook daadwerkelijk voor aangeslagen/verantwoordelijk te worden gesteld aangezien de fout niet bij mij ligt. Wellicht ook niet per se bij de KPN, maar om nou de nieuwe winkelhuurders en hun provider (geen KPN) hiervoor te laten opdraaien is ook al zowat.

Los aub die 404-foutcode bij de aanvraag voor een storingsmonteur op!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Jacquie, Welkom op het forum. Om jouw verhaal kort samen te vatten: Je wilde een afspraak maken met de monteur en bent benieuwd of je daar kosten voor moet betalen. Dat is niet het geval aangezien de monteur het probleem de eerste keer niet heeft kunnen oplossen. Ik lees dat er vandaag een monteur bij je is geweest en deze kosten niet in rekening heeft gebracht. Heeft hij je ook nog geholpen met je aanvullende vraag over de WiFi op de twee verdiepingen van je bovenwoning?
Reputatie 7
Badge +19
@Jacquie, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Reageer