Vraag

Monteur gemist: eerder dan gepland langsgekomen.

  • 15 August 2022
  • 11 reacties
  • 173 keer bekeken

Beste lezer(s),

vandaag stond er een afspraak met een monteur gepland. Tussen 19.00 en 21.00 zou deze er zijn. Kom ik op 18.45 thuis na in alle bochten te wringen,Ā ligt er een briefje in de bus dat hij al om 18.35 is langs geweest en dat ik maar een nieuwe afspraak moet maken. Online zijn de beschikbare data ook nog eens dagen dat ik niet kan. Ik snap oprecht niet dat dit niet ā€œandersā€ opgelost kan worden.Ā 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

@dWerfeĀ Betrof dat een monteur i.v.m. uw abonnement bij KPNĀ  of eenĀ  monteur voor aansluiting glasvezelpunt ?

Reputatie 7
Badge +7

waarom is dat van belang?

Reputatie 7
Badge +12

waarom is dat van belang?

Is het een monteur van KPN de provider of KPN Netwerk de glasvezel aanlegger. Dit zijn verschillende bedrijven, verschillende manieren om in contact te komen. In dit geval lijkt het me dat het een storing of installatie monteur was van KPN aangezien de tijdslot 1900-2100 niet echt bekend is bij KPN Netwerk.Ā 
Ā 

Heb je al contact gehad met KPN op 0800-0402 of wil je kijken wat er op het forum te regelen valt? In dat geval is het belangrijk dat je forumprofiel zo goed mogelijk is aangevuld. Wel wil ik er bij vertellen de klantenservice geen andere tijdsloten heeft dan u zelf kan inplannen helaas.Ā 

Reputatie 7
Badge +7

maar dat onderscheid maken moet je toch helemaal niet bij de klant leggen? Is alleen maar een bron van onduidelijkheid en mogelijk fouten. Gewoon bellen met degene waar je het contract mee afgesloten hebt. Ik snap dat kpn intern 2 bedrijven is, maar dat is niet een probleem voor de klant

@emielstroeveĀ 

maar dat onderscheid maken moet je toch helemaal niet bij de klant leggen? Is alleen maar een bron van onduidelijkheid en mogelijk fouten. Gewoon bellen met degene waar je het contract mee afgesloten hebt. Ik snap dat kpn intern 2 bedrijven is, maar dat is niet een probleem voor de klant

Helemaal met u eens dat dat geen onderscheid zou moeten zijn, maar de realiteit is nu eenmaal anders. Als TS gaat bellen naar KPN de provider voor een probleem met de (glasvezel)aansluiting tot en met de FTU, zal ze ( na de ergernis van het lang moeten wachten bij die zelfde klantenserviceĀ šŸ˜)doorverwezen worden naar KPN Netwerk NL alwaar ze hopelijk snel geholpen wordt. (?)Ā  Dus belt ze beter gelijk met het juiste bedrijf.Ā šŸ˜‰

Ā 0800-0402 , dit nummer heb ik inderdaad hierna gebeld, en het ging inderdaad om een storing. Nu werd en tot 2 maal gezegd dat ze het vervelend vonden maar er niets aan kunnen doen. Nu heb ik een avond mn werk afgezegd om op tijd er te zijn. Kost dus geld, en nu is de kans dat als ze de volgende keer langs komen je allerlei (voorrij) kosten krijg. Ik snap dus niet dat er niet op een andere manier mee om is gegaan.

Pa dank voor jullie berichten

@dWerfeĀ Het had de monteur gesierd om i.i.g. een belletje/sms te plegen dat er niemand thuis is aangetroffen. Is dit nietĀ standaard @Ik_HusselĀ ? Het gaat tenslotte om een storing.

Reputatie 7
Badge +12

@dWerfeĀ Het had de monteur gesierd om i.i.g. een belletje/sms te plegen dat er niemand thuis is aangetroffen. Is dit nietĀ standaardĀ @Ik_HusselĀ ? Het gaat tenslotte om een storing.

Eigenlijk wel, maar het komt af en toe voor dat er geen contactgegevens bekend zijn, of bij een storing dat het enige nummer het vaste nummer is waar dan niet op word opgenomen omdat deze storing heeft.Ā 

@dWerfeĀ . Voor wanneer is de nieuwe afspraak?

Reputatie 2

Als ik eerder klaar was bij een klant en de volgende klant was buiten mijn tijdsblok (eerder) en er was niemand thuisā€¦...dan moest ik gewoon wachten tot 5 min na het begin van het tijdsblok en DAN pas een niet thuis-kaartje in de bus doen. Je maakt toch niet voor niks een tijdsafspraak.

Dit is gewoon laksheid van de monteur. En de helpdesk had dit wel anders kunnen oppakken.

Reputatie 7
Badge +12

Als ik eerder klaar was bij een klant en de volgende klant was buiten mijn tijdsblok (eerder) en er was niemand thuisā€¦...dan moest ik gewoon wachten tot 5 min na het begin van het tijdsblok en DAN pas een niet thuis-kaartje in de bus doen. Je maakt toch niet voor niks een tijdsafspraak.

Dit is gewoon laksheid van de monteur. En de helpdesk had dit wel anders kunnen oppakken.

Ik weet niet of je overĀ KPN praat of dat je monteur ergens anders was. Wij wachten tot 15 minuten na begintind alvorens we onze bon terug zetten en naar de volgende gaan. Verder werken we met een dynamische rooster waar we constant enkel de huidige bon zien tot we deze afmelden. Dit zorgt er voor dat we eigenlijk nergens (veel) te vroeg voor zijn omdat we ook bijna altijd buiten in de wijkkasten of centrales kunnen werken.