Vraag

Monteur komt gewoon niet opdagen

  • 30 June 2020
  • 6 reacties
  • 2402 keer bekeken

Vandaag zou de monteur tussen 12:00 en 14:00 langskomen om internet+tv+bellen via glasvezel te installeren. Daarvoor een halve dag vrij genomen.

Gewoon niemand gezien, ook geen berichtje dat er iets tussen gekomen is. Dit is wel zeer klantonvriendelijk. Ik ben bezig over te stappen van Ziggo naar KPN, maar heb het nu al gehad met jullie. Wat een teleurstelling zeg. Hoe nu verder ??


6 reacties

…….en het gaat maar door: klantenservice gebeld, lang in de wachtrij gestaan en mijn vraag gesteld. Medewerker gaat het navragen en ik word in de wacht gezet. Na een minuut of 10 wachten word ik er uit gegooid. Dus weer opnieuw moeten bellen, weer in de wachtrij, en kom dan uiteindelijk bij een andere medewerker terecht zodat ik mijn verhaal weer moet doen.

Men heeft geen idee wat er mis is gegaan , maar gelukkig wel een nieuwe afspraak kunnen maken op korte termijn.

Dat betekent wel dat ik weer een halve dag vrij moet nemen. 

KPN zet in zijn afspraakbevestiging dat - als ik niet thuis ben, jullie voorrijdkosten kunnen berekenen. Nu waren jullie er niet, ik verwacht dan wel een compensatie voor deze halve vrije dag. Dat heb ik aan de medewerker voorgelegd. Hij ging dat navragen en ik werd in de wacht gezet. Na een minuut of 5 werd ik er weer uitgegooid.

Pffffff. Ik dacht eigenlijk dat dit soort klantenserviceterreur niet meer bestond, maar bij KPN dus wel.

Weer opnieuw gebeld en in de wachtrij terecht gekomen. Na lang wachten weer een andere medewerker gesproken. Weer het verhaal moeten doen, weer in de wacht gezet omdat zij het ging navragen.

Al met al ruim een uur hiermee bezig geweest en veel ergernis opgedaan. Uiteindelijk de toezegging ontvangen dat ik morgen teruggebeld wordt……

We wachten dat dan maar even af.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Newbie2 Welkom op ons KPN Forum! Bedankt voor je vraag. Wat rot dat de monteur niet volgens afspraak is komen opdagen en al helemaal van ze zotte dat we je niet hebben geïnformeerd hierover.  Hier baal ik van. Ik kan helaas niet achterhalen wat de reden erachter is, omdat er al een nieuwe afspraak is ingeschoten. Mijn collega had dit vanmiddag even moeten navragen bij de monteursafdeling waar de monteur bleef. Helaas is dit niet gebeurd, dus ik kan je geen opheldering geven over deze grote fout. Ik heb mijn collega geïnformeerd dat dit voortaan even anders geregeld moet worden. Meer kan ik helaas niet doen. Morgen komt een andere monteur tussen 10.00-12.00 uur. Wil je het hier laten weten hoe het is gegaan en of we nog iets kunnen betekenen voor je? 
Ik hoor graag van je! 

 

Edit: Ik had je reactie nog niet gelezen, excuses. Betreft de compensatie.. we wachten even het telefoontje af. Laat ook vooral weten welk resultaat dit telefoontje heeft opgeleverd.

Update:

De tweede afspraak (woensdag tussen 10:00 en 12:00) is inderdaad gelukt. Alles aangesloten. Toen de monteur wegging werkte echter de TV niet, maar hij vermoedde dat er een storing bij de server van de digitale TV was. Of dat zo was weet ik niet maar enkele uren later werkte de TV ook.

Ik zou echter woensdag ook voor 18:00 uur teruggebeld worden i.v.m. de compensatie voor de niet nagekomen afspraak.

Helaas heeft er niemand gebeld. En vandaag (donderdag) ook niet. Wederom geen goede service. Kan iemand van KPN er voor zorgen dat ik - zoals beloofd - teruggebeld wordt ? Er is een aantekening van gemaakt dus het probleem zou bekend moeten zijn. 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat het is gelukt met de monteur. 
Balen dat je niet teruggebeld bent door mijn collega. Ik heb een officiële klacht voor je ingediend. Binnen 3 werkdagen wordt je door ons gebeld. Ze hebben de link naar dit forumtopic en zijn hiermee op de hoogte van je ervaringen. De gewenste oplossing heb ik niet goed kunnen formuleren. Dit kun je zelf bedenken en overleggen met mijn collega. 
Als het goed is heb je een mailbevestiging ontvangen met de tekst ‘Bedankt voor je klantreactie’. Dit is de klacht. 
Ik ben benieuwd naar de uitkomst. Veel succes en geef vooral een gil als ik nog iets voor je kan betekenen. :blush:

Bedankt voor je hulp Lisa.

De uitkomst:

Ik heb inderdaad een bevestiging per SMS ontvangen dat er door de klachtenafdeling binnen 2 dagen telefonisch contact wordt opgenomen. Dat is ook gebeurd. Met  excuses en begrip. Maar ook met de mededeling dat KPN volgens de algemene voorwaarden geen compensatie biedt voor kosten die ontstaan zijn wanneer een afspraak door KPN niet wordt nagekomen.

Dat is dus geen oplossing maar een eenzijdig besluit. KPN daarentegen kan wel voorrijkosten in rekening brengen als ik een afspraak niet nakom. Dat zijn eenzijdige voorwaarden -enkel in het belang van KPN en niet in het belang van de klant- en zijn echt niet meer van deze tijd.

Maar vooruit. De klantenservice kon wel een coulance voorstellen: ik mocht kiezen uit een bos bloemen of een fles wijn. Met alle respect, maar dat is bijna een belediging. Een halve dag vrij kost mij een behoorlijk bedrag aan 4 verlofuren: dat staat niet in verhouding tot een bos bloemen . Maar meer doet KPN niet.

Al met al niet zo'n beste start voor KPN bij mij als nieuwe klant…..

 

Reputatie 7
Badge +17

@Newbie2 Fijn dat je het hier deelt. Ik was hier niet van op de hoogte, excuus. Jammer om te horen dat je deze ervaring hebt met ons. Hopelijk maken we het in de toekomst goed met je d.m.v. onze diensten(?). :persevere::muscle:

Reageer