Vraag

Monteur kon niet aansluiten op nieuw adres van mijn vader

  • 19 June 2019
  • 4 reacties
  • 216 keer bekeken

Goedemiddag,

Wij hebben drie verschillende redenen, telefonisch en via de mail, ontvangen waarom de verhuizing van het contract (Ordernummer: 0011000050877019) niet gelukt is naar het nieuwe adres van mijn dementerende schoonvader (vandaar dat ik uw contactpersoon ben).

Ik heb op de 13e juni de monteur aan de telefoon gehad nadat hij klaar was met ‘labellen’, hij vertelde dat hij een kabel had getrokken, gelabeld had en dat alles klaar was voor de monteur die de volgende dag, 14 juni, de apparatuur aan zou komen sluiten.

Dat is helaas tóch niet gelukt. Ik heb in de mail een reden doorgekregen, die kunt u zelf inzien, waarin ‘Oorzaak 20’ vermeld staat, dus herplannen ivm geen licht/data/internet.

Iemand van de klantenservice zei die dag dat het überhaupt niet mogelijk was omdat er er géén aansluiting is (in tegenstelling tot de mededeling van de monteur op 13 juni die zei dat alles klaar was voor aansluiting). Hij raadde me aan Ziggo maar te bellen…. En evengoed kreeg ik ná dit verbijsterende gesprek (('ja mevrouw, u moet begrijpen dat KPN héél groot is….' In mijn ogen geen excuus voor het feit dat een verhuizing slecht behandeld wordt) later in de middag een mail waarin dus tot herplannen gemaand wordt.

En het huis waar mijn schoonvader naar toe verhuist is zei dat de monteur dacht dat hij juist op het oude adres aan moest sluiten?????

Een rare gang van zaken vind ik dat, temeer omdat mijn schoonvader al heel lange tijd abonnee van KPN is. Omdat ik in Frankrijk ben, is het voor mij lastig om één en ander recht te trekken, telefonisch lukt dat niet, ik kan uw 0800 nummer niet bereiken vanuit het buitenland. Het valt mij ook op dat ik nu meerdere personen aan de telefoon heb gehad die allemaal zeggen dat het moeilijk voor hen is in te zien wat andere afdelingen doen .

En dat herplannen, wie neemt daarin het voortouw? En hoe bereik ik u vanuit het buitenland als ik de afspraak zelf zou moeten maken? En is het dan wél zeker dat één en ander gaat lukken? Is het mogelijk dat ik iemand te spreken krijg die wel kan communiceren met andere afdelingen of voor u werkende bedrijven, en die het overall-plaatje meer inzichtelijk heeft?

Graag zou ik zsm vernemen wat er precies gebeuren moet om er tóch voor te zorgen dat wij onze (schoon)vader weer kunnen bereiken, het is uiteraard voor ons erg vervelend dat dit nog steeds niet mogelijk is.

Groet,
Pauline Briesum
***

Admin: Telefoonnummers weggehaald ivm privacy

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Pauline, welkom op het forum.

Wat een ingewikkelde en vervelende situatie.

Zo te lezen verdient de communicatie met onze telefonische helpdesk geen schoonheidsprijsje. Ik zoek dit wel graag voor je uit. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Het gaat dan om zowel de oude postcode en huisnummer van je vader als de nieuwe. Op basis daarvan kan ik nakijken wat er aan de hand is.

Uit het buitenland kun je ons het makkelijkste bereiken via 0031612001200. Daar kun je aangeven dat dit om vaste diensten gaat.
Reputatie 7
Badge +24
Pauline, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Ik heb de 24e een reactie op je mail gestuurd, dat komt ws niet aan. Ik ben niet zo gewend via een forum contact te hebben 🙂 Ik kopieer onderstaand de tekst van de mail in:
Geachte,
Ik heb inmiddels op mijn profiel de door u gevraagde gegevens ingevuld. U vraagt naar het nieuwe adres en het oude adres. Ik kan echter maar éen adres in mijn profiel invullen, dus ik heb het nieuwe adres ingevuld (*****). Mijn schoonvader heeft daar Kattenburg 5-6 als afdeling, dat heb ik nergens in kunnen vullen.
Ook het oude adres kon ik nergens invullen, dat was ********.

Wilt u zo vriendelijk zijn hier nota van te nemen, en aan te geven hoe wij alsnog snel kunnen rekenen op het aansluiten van het nieuwe adres door een monteur? Mocht dit niet op korte termijn en adequaat kunnen lukken, dan wil ik het abonnement graag opzeggen. Wij willen op korte termijn met mijn vader kunnen bellen vanuit Frankrijk, als het abonnement niet overgezet kan worden dan moeten wij verder met het zoeken naar een andere oplossing, maar dan wel graag op zeer korte termijn.

Groet,
Pauline Briesum
Reputatie 7
Badge +24
Voor de meelezers: zojuist met Pauline gebeld en de monteur is ingepland.