Beantwoord

Monteur voor betere wifi in huis

  • 26 May 2020
  • 2 reacties
  • 70 keer bekeken

Goedemiddag, wij zijn een klant bij u en hebben last van trage wifi op de 1e verdieping en op zolder. Ik heb meerdere keren een wifi test uitgevoerd en daaruit bleek idd dat de wifi verbinding slecht is op 1e verd en op zolder in ons huis. Het Experia-modem hangt in de meterkast beneden. Is het mogelijk een monteur te laten komen die ons huis op alle verdiepingen gaan voorzien van een betere wifi ?

 

vriendelijke groet, Philip

 

icon

Beste antwoord door Chrizziey 26 May 2020, 12:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Barnie,

Op dit moment nog niet, maar KPN gaat de komende weken weer langzaam monteurs inzetten i.v.m. coronacrisis. Er is echter op moment een flinke achterstand ontstaan omdat afgelopen 2 maanden alleen het noodzakelijke onderhoud is gedaan. Dus het kan wel even duren voor z'n monteur daadwerkelijk langskomt. 
De Wifi tool zou indien mogelijk in bruikleen Experia Wifi af kunnen sturen, of de monteur kan dit doen. Maar hiervoor dienen wel op zolder de nodige kabels te liggen, dit omdat de experia wifi alleen bedraad werkt en de bekabelde verbinding omzet in een stabiel wifi signaal. Het beste is de KPN SuperWiFi, deze kan draadloos worden geplaatst op een plek waar de wifi nog redelijk is en maakt er dan een groter dekkend wifi netwerk van. Deze dien je alleen wel eenmalig aan te schaffen voor €149 (minimaal 2) waarvan ééntje altijd bij het modem staat. 

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @Barnie. Je hebt de de Wifi Manager al doorlopen als ik het goed begrijp. Zo ja, wat kwam daar uit als conclusie? We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen. Zou je die door willen nemen? Ik hoor graag of dat helpt. Zo niet, laat dan hier zo duidelijk mogelijk weten wat je bevindingen zijn, dan helpen we je graag verder. 

Zoals Chris al aangeeft sturen we nog geen monteur voor dit soort problemen op pad.