Beantwoord

Monteurs kosten worden doorberekend terwijl oorzaak bij KPN ligt, 50 euro

  • 22 August 2019
  • 5 reacties
  • 388 keer bekeken

na 1 week geen tv, internet, en telefoon en 3 bezoeken van monteurs die er niet uit kwamen bij de eerste en tweede keer krijg ik alsnog een werkbon met 50 euro kosten. Telefonisch contact gehad en krijg ik het volgende aanbod:
Of 50% korting op de 50 euro of compensatie van 16 euro voor geen KPN service gedurende 1 week.
Oorzaak storing lag bij KPN en niet aan de bekabeling in mijn huis!! Ik moet een officiële klacht indienen per post en dan nog maar afwachten of de 50 euro geheel kwijt gescholden worden.
De medewerkers van KPN blijven netjes, maar het kan toch niet zo zijn dat een klant die al meer dan 20 jaar tevreden is, voor de 50 moet opdraaien terwijl de oorzaak duidelijk te ingewikkeld is en er 3 monteurs nodig waren om het op te lossen.
icon

Beste antwoord door RB500 30 August 2019, 14:43

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @RB500! Als het probleem in het KPN domein zit (dat is alles buitenshuis tot en met het israpunt) horen er geen kosten aan verbonden te zijn. Met de informatie die ik in jouw bericht lees lijkt dit mij inderdaad onterecht. Wel wil ik graag even controleren wat de monteurs precies hebben uitgevoerd en waarom er toch voor is gekozen dit in rekening te brengen. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer en hier een reactie plaatsen als dat is gebeurd?
profiel aangevuld. Officiële klachtenbrief is gisteren per post verstuurd, met de gehele uitleg van de verschillende monteurs die op 3 verschillende dagen bij mij langs zijn geweest. Ik heb zelfs nog 24 uur het telefoonnummer van de kapper om de hoek op mijn telefoon gehad.
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Als er een officiële klachtenbrief is verstuurd lijkt het me goed dit proces eerst af te wachten. Het spijt me dat ik niet eerder kon reageren, dan hadden we dat misschien kunnen voorkomen.

Ik heb de monteursbon er bijgepakt. Hier valt op dat het oplossen van de storing niet in rekening is gebracht, dit zat duidelijk in ons netwerk. Wel is € 50 berekend voor "Service op klantlocatie". Vervelend genoeg wordt niet toegelicht wat deze werkzaamheden in zouden houden. Middels de klacht gaan we dit uitzoeken en al dan niet met de monteur in overleg. Ik ga ervan uit dat hier een nette oplossing uit komt.
Beste Joran, vanochtend heb ik telefonisch reactie ontvangen van de klantenservice dat de 50 euro niet worden doorberekend. Het is opgelost. Ik heb wel aangegeven dat ik het jammer vind dat ik een klachtenbrief heb moeten sturen en de KPN medewerkers aan de telefoon de vrijheid niet hadden om de situatie meteen op te lossen. mvg Ruth
Reputatie 7
Badge +28
Ik vind dat ook jammer. Het was niet nodig om het je zo moeilijk te maken. Wel goed om te horen dat het nu naar tevredenheid is afgehandeld!

Reageer