Beantwoord

Monteursafspraak glasvezel duurt lang

  • 20 May 2019
  • 25 reacties
  • 2828 keer bekeken

Reputatie 2
Afgelopen Dinsdag is bij mij glasvezel aangelegd.
Dus mijn abo omgezet van dsl naar glasvezel.
Kpn monteur komt langs op 13 juni.
Dat bederft de pret enigzins bijna een maand wachten.
icon

Beste antwoord door huistijger 21 May 2019, 08:29

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @toinek51
Dat begrijp ik Toinek51, maar je kunt vast ook begrijpen dat de monteur(s) ook afspraken hebben gemaakt en ze niet een afspraak kunnen afzeggen om jou eerst te helpen.
En er is geen 'brand' bij jou want je hebt nog DSL, dus je kunt alles nog doen.
Hetzij trager dan je zou willen, maar goed.....
Nog een paar weekjes en je kunt genieten van de snelheid van glasvezel.
Reputatie 2
Zat ik tijdens mijn bestelling te chatten met een vrouw van KPN, vroeg ik haar krijg ik nu een ander modem?
Nee hoor was het antwoord van die mevrouw heb zelf glasvezel en de experiabox V10 dus dat is niet nodig.
Nu krijg ik van het bedrijf trinet mijn glasvezelaansluiting een mail waarin staat dat ze mij verschillende keren hebben geprobeerd te benaderen, hoe? ik denk met rooksignalen, want mail e.d heb ik niet gezien.
maar dat ze op 23 mei langskomen voor het aansluiten voor een glasvezelmodem?
Nu snap ik het niet meer , wil iemand uit het forum dit voor mij duiden.
Overigens bedankt voor de reacties op mijn vorig bericht maar soms ben je net een kind en kan het niet snel genoeg gaan.😊
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @toinek51
Het "glasvezelmodem" is een extra kastje in je meterkast, dat het licht-signaal van de glasvezel omzet in een elektrisch signaal dat naar je Experia Box v10 gaat. Die blijft het centrum van je huisinstallatie.
Reputatie 2
Juist begint aardig vol te raken in de meterkas
Dank voor je antwoord.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Toine, loopt er dan ook een aanvraag bij Trined? Door de overstap naar glasvezel bij KPN is een nieuw jaarcontract ingegaan, zie de bevestiging van 14-5. Als je overstapt naar een andere provider wordt dat abonnement alsnog in rekening gebracht. Als je wil overstappen naar Trined kun je het best de wijziging bij KPN annuleren. Dat kan binnen 14 dagen na de bestelling via Bestelling annuleren, wijzigen of retourneren | KPN
Reputatie 2
ik weet het onderhand niet meer en ik ga steeds meer balen.
ik heb kpn dsl, krijg bericht dat ik glasvezel kan nemen .
Daar zeg ik ja op ik zet mijn abo om naar glasvezel dsl naar glasvezel.
en nu ben ik niet de slimste van Nederland hoor maar ik geloof niet dat ik de eerste ben die dat doet.
krijg ik een mailtje van trinet dat ze een glasvezelmodem willen plaatsen?????
Begreep ik ook al niet.
Maar zie het antwoord van wijsgeer hierboven, dus dacht ik het zal wel.
Nu zie ik het antwoord hierboven van joran nee en nog eens nee nee nee er loopt helemaal niets.
ik heb mijn abo omgezet van dsl naar glasvezel, dat is alles.
Nu zou die monteur (trouwens als je het nr belt van hun krijg je gewoon de kpn) vandaag tussen 13:00-en 17:00 uur komen.niemand gezien.
Zit je dus voor jan met de korte achternaam te wachten
Nog even en ik neem de kabel van Ziggo.
hoe moeilijk kan het zijn heb dsl en wil glasvezel.
Hallo kpn help help help.
Reputatie 2
Een belletje doet wonderen vandaag monteur gekomen glasvezelmodem is aangesloten alle lampjes knipperen nu wachten tot 13 juni.
Joran haal jij niet een paar dingen door elkaar want trinet is gewoon kpn hoor!
Reputatie 2
Beste heer/mevrouw.

We hebben u meermaals getracht te bereiken echter is dit helaas niet gelukt.
We wouden samen met u een afspraak maken voor het plaatsen van het glasvezelmodem, deze hebben wij gepland op 23 mei tussen 13:00 en 17:00.
Mocht het genoemde moment u niet schikken vernemen we dit graag van u.

Met vriendelijke groet,

Team Glasvezel
Bedrijfsbureau - Backoffice
SPIE Infra
T: 088 31 31 063
E: trinet@mijnglasvezelaansluiting.nl

Dit is trinet met een T, de Trined die Joran zal bedoelen is trined met een d maar die is niet aktief in deze regio.
De trinet met een t levert alleen de infrastructuur.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Toine, sorry voor de verwarring! Je hebt helemaal gelijk, er is niets aan de hand. In jouw woonplaats zijn we sinds vorige maand bezig met een nieuwe aansluittechniek (die we Trinet noemen) waarbij bestaande buizen in een wijk worden gebruikt voor de aanleg van glas. De naam is misschien wat ongelukkig gekozen 😉 De allereerste pilot loopt in jouw woonplaats waardoor ik het niet direct herkende.

Het is dan alleen nog even afwachten tot juni!
Reputatie 2
Hehe ik heb nu glasvezel monteur is geweest.
Ik heb even getimed is 30 seconden bezig geweest stroomdraad, en kabel tussen experiabox en glasvezelkastje aangesloten.
en dat was het na 3 minuten stond de goede man weer buiten, met alle respect hoor hier moet je dan een maand op wachten.
Het werkt dus ik ben blij.😀
Reputatie 7
Hehe ik heb nu glasvezel monteur is geweest.
Ik heb even getimed is 30 seconden bezig geweest stroomdraad, en kabel tussen experiabox en glasvezelkastje aangesloten.
en dat was het na 3 minuten stond de goede man weer buiten, met alle respect hoor hier moet je dan een maand op wachten.
Het werkt dus ik ben blij.😀

Er moesten niet alleen bij jouw thuis werkzaamheden verricht worden, maar ook in de PoP (Point of Presence / wijkcentrale). De planning van de werkzaamheden in de PoP is vaak bepalend voor het moment van oplevering aangezien die werkzaamheden alleen door een monteur van KPN NetwerkNL uitgevoerd mogen worden.
Reputatie 2
Nu even wat anders ga ik even op mijn balkon zitten ongeveer 3 meter van de meterkast, heb ik helemaal geen internet meer??????
ga ik weer naar binnen weer wel.
Met adsl was dat geen probleem, wat is dat nu weer????
als je een v10 hebt en hier geen ander voor in de plaats is gekomen moet wifi het zelfde (sneller) werken met glasvezel
zijn jou instellingen wel het zelfde gebleven in de v10
probeer eens een reboot
Reputatie 2
Reboot maakt niet uit in kamer perfecte wifi, op balkon 2 meter van de meterkast waar modem hangt niets.
wel heel raar 2 meter
je zou denken aan een storing factor maar voorheen deed de wifi het wel heel raar
is de v10 ook verplaatst in de meterkast
ik denkt niet de oplossing maar probeer de v10 eens wat hoger in de meterkast te zetten
Reputatie 2
Vreemd maar waar heb de kpn gebeld, die zagen dat ik ook een versterker had in de woonkamer.
Deze afgekoppeld en het probleem was weg, raar of niet maar waar.
Reputatie 7
De zwarte Experia WiFi zet de wifi van Experia Box V10 (zonder A) uit.
Als de woonkamer dus verder van het balkon verwijderd is dan kan dat een behoorlijke impact hebben en al helemaal als het 5GHz wifi betreft.
Reputatie 2
wat je nu zegt is voor mij niet te begrijpen , en begrijp me goed dat ligt aan mij hoor.
alles werkt weer de versterker ligt nu werkeloos te zijn , de snelheid is top zonder versterker.
Met adsl haalde ik 17 mbit zit nu op 46 dus mij hoor je niet.
Reputatie 7
Die "versterker" in de woonkamer, wat voor een apparaat is dat? (Merk en type)
Als dat een zwarte Experia WiFi is, dan verklaart dat volledig het fenomeen waar jij tegenaan liep omdat de zwarte Experia WiFi de wifi van de Experia Box uit zet.
Reputatie 2
het is een witte acardyan van KPN
Reputatie 7
Was die bekabeld aangesloten op de Experia Box (beide ledjes blauw) of via wifi (één van de ledjes paars)?
Reputatie 2
had een draadloze verbindingset voor de TV maar ik keek geen tv meer via kpn dus had ik die verbindingsset
aangesloten op de versterker.
Reputatie 2
bekabeld dus.
Reputatie 7
Badge +28
Allereerst fijn dat glasvezel nu werkt! 🎉 Hopelijk was dit het wachten waard ☺️

Wel vreemd dat de versterker nu kuren heeft. Als ik het goed begrijp heb je nog dezelfde Experia Box. Als de monteur 3 minuten bezig is geweest zal hij ook geen instellingen hebben aangepast. Dit kan ik niet helemaal verklaren. Als je nu tevreden bent met de snelheid kun je het laten voor wat het is. Anders lijkt het me goed even te testen zonder draadloze verbindingsset. Hoe meer we kunnen uitsluiten, hoe makkelijker het wordt de oorzaak te achterhalen.
Reputatie 2
Ik ben er uit hoor.
Tijdje terug had mijn modem de kuren, heb toen een andere gekregen een V10.
Toen deze was aangesloten kon ik mijn netwerk niet vinden, had niet in de gaten dat de netwerknaam anders was geworden, dus ik bellen naar de helpdesk, die hebben de netwerknaam toen weer terug veranderd naar de oude naam.
Nu met dat glasvezel werd de naam weer veranderd , ik heb toen wel laptop en de en tablets e.d aangemeld op het netwerk met die andere naam, maar vergat de versterker dus die deed niet veel alleen maar lastig te zijn.
Heb de versterker nu weer aangesloten op het netwerk en het werkt weer.
Hoop dat jullie het begrijpen, ik was al blij nu ben ik een beetje meer blij😆

Reageer